Audio Remastering Processor kouzlí se zvukem

Diskuze čtenářů k článku

Yaki  |  25. 04. 2001 18:48

To, že různými udělátky lze subjektivně zlepšit kvalitu zvuku, je nesporné. O hifi v původním slova významu se pak už nedá mluvit - zvuk není příliš "věrný" svému originálu, ale někomu prostě zní líp.
Používat podobné techniky na kvalitní nahrávku mi připadá docela úděsné, ale musím říct že staré archivní nahrávky(u mně konkrétně z pásků ze 70. let) lze takto značně vylepšit. Pro podobné pokusy jsem si samozřejmě nekoupil popisovanou krabičku, ale použil jsem plugin pro WinAmpa DFX ( www.fxsound.com/download/winamp.html ) - je to shareware, na test stačí.
Jinak souhlasím už s předchozími příspěvky do diskuse, že článek je opsaná reklama Correctu - sám autor přiznal, že to hrát neslyšel. Předpokládám podle popisu, že jsou použity podobné postupy jako u výše uvedeného pluginu, ale silně by mě zajímal názor někoho, kdo to opravdu slyšel hrát.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Nygryn  |  25. 04. 2001 18:48

Ehm, jediný, kdo řekl, že to neslyšel byl Michal Politzer, který ovšem není autorem článku
Pokud vím, tak DFX plugin funguje jako aktivně korigovaný ekvalizér + stereo enhancer, což je sice bezva, ale není to princip, který používá tahle krabička.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yaki  |  25. 04. 2001 18:48

Omlouvám se autorovi (pokud ten onen "zázrak" slyšel) - přehlídl jsem se.
Nicméně si myslím, že principy na kterých to pracuje můžou být podobné - neurčité řeči o práci s obálkou signálu mě nepřesvědčí, že tomu tak není - ale je mi jasné, že nic bližšího Correct asi uveřejnit nemůže.
Zároveň si myslím, že pořizovat podobné krabičky k počítači, který dnes již často obsahuje velmi výkonný procesor a případně i DSP na zvukové kartě, je plýtváním penězi - ale mohu se mýlit a proto bych se o tomto výrobku rád dozvěděl víc, než to co napíše sám výrobce v reklamě.
A ještě jedna připomínka - někdo tady v diskusi připomněl tzv. Dolby Prologic dekodér, který byl před pár lety inzerován s velkou slávou a velmi levně (za asi 2500 Kč). Tehdy se ukázalo, že se jednalo o podvod - v krabičce zalité několik drátů velmi podivně propojených. Tento podvod ovšem tehdy nespáchala firma Correct, ale jakási firma z Třince - název už jsem zapomněl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivo Solnický  |  25. 04. 2001 18:48

V jednom z loňských čísel HI-FI vyšel poměrně podrobný test této krabičky. Vzhledem k odbornému zaměření časopisu tam bylo i docela slušně popsáno, jak funguje a provedeny subjektivní testy.
Jestli se dobře pamatuji, tak opravdu se jedná především o korekci fází - jak už bylo v diskusi zmíněno (tomu by odpovídalo i ono projasnění nahrávek).

Jinak tyto krabičky (pokud jsou dobřš provedeny) mohou mít poměrně výrazný vliv na kvalitu zvuku především u jednoduchých a laciných zařízení. Tyto zařízení mají velké problémy s impedančním přizpůsobením a kvalitou výstupních obvodů a tím způsobují různé fázové posuvy aj. nectnosti. Samozřejmě, nejlepší obranou je nákup kvalitních komponent. Bohužel se obávám, že z hlediska hifi požadavků nákup beden za 6000 Kč nestačí . Pokud chcete opravdu kvalitní zvuk, doporučuji u beden začínat na 20.000Kč (zbytek sestavy za stejný peníze).

P.S.: Čekám na palbu odpovědí.

P.S. pro CPress: Nějakou dobu se už v v těchto kruzích nepohybuji, ale zhruba tak před dvěma lety byla nejméně polovina článků v počítačovém tisku placená reklama (pod pojmem placená reklama se myslí např. to, že si napíši recenzi na výrobek nebo jej zapůjčím na rtestování a za to zaplatím vydavateli umístěním reklamy). Bez této proti služby (zadání reklamy nebo přímo zaplacením za článek) jste neměli šanci cokoli uveřejnit. Leda že jste byli nadnárodní firma a pozvali šéfredaktora na prohlídku firemního centra v San Francisku.
V některých článcích to je dovedně skryto, některé jsou průhledné. Včetně té reklamy výrobce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Clarke  |  25. 04. 2001 18:48

V uvedenych paramerech mate uvedeno impedanci udavanou v kW, mel jsem zato, ze impedance se udava v Ohmech. Pri takovych parametrech jako je vystup 47 kW, bych si myslel, ze se jedna o nejakou mensi vodni elektrarnu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
matous  |  25. 04. 2001 18:48

no to ja bych si raci za 6000kc poridil tannoy reveal (konkretne v nemecku za 300DM) a az na nejdunivejsi basy bych ziskal opravdu prijemny zvuk.

lidi, nesetrete na bednach, kdyz chcete dobrej zvuk... tyhle vylepsovatka jsou nahovno

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
phanatic  |  25. 04. 2001 18:48

Z toho blábolu jsem nepochopil naprosto nic. Jestli je ta krabička jen dalším "aktivním kabelem" (což není, protože ty žádný procesing neprovádí, jen obourává problémy s nepřizpůsobenými vstupy a výstupy komponentů a vliv impedance propojovacího kabelu), tak to v táhle rubrice vůbec nemá co dělat, protože jen idiot by s tím propojoval počítač a nějaké bakelitové bedničky či vežičky. Jestli je to jen jakési šidítko, které ve frekvenčním pásmu tuhle něco zatlumí a onde něco jiného zesílí (něco jako všelijaké ty "vylepšovací" pluginy ve winapmu), tak je to taky dost naprd.
Informační hodnota článku je nula, blábol, ale upozorním na to kolegy od hifi fochu, ať se taky pobaví




Jinak teda většina příspěvků je taky jedna báseň a je vidět, že každý plácá blbosti o věcech kterým naprosto nerozumí. Např. to, že DPL je podvod. Není. DPL (Dolby prologic) skutečně ze dvou kanálů dělá čtyři (nebo snad někdo viděl kvadrofonní VHS ?), protože ty čtyři kanály tam jsou při masteringu ZAKÓDOVANÉ. Teď už se nedivím, že se všichni necháte tak snadno oblbovat různými komerčními kravinami a nesmysly. Ach jo..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
C  |  25. 04. 2001 18:48

No, ja mel v rukach podobnou krabicku z nemecka. Neni to ekvalizer (aby to jenom tlumilo, zesilovalo pasma), vevnitr je nejaky cip (asi DPS, co jineho) a podle mych pokusu to meni faze signalu (a navic v zavislosti na tom, co je v okolnich pasmech).
Vysledek je dost dobrej - s poradnym hi-fi to sice uz nic lepsiho neudela, ale normali domaci vezi to prospeje (nemluve o PC).
Jestli je tohle taky tak dobry, tak uz vadi jen cena. Podle toho, co je vevnitr odhaduju naklady tak na 200 i s praci, takze by se to mohlo prodavat nekde pod 1000, ne? Ale treba je ten cip drahej...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Borek  |  25. 04. 2001 18:48

vstupní impedance 47 kW, výstupní impedance 47 kW
???
To je blbost jednak z hlediska jednotek a druhak z hlediska hodnot (vystupni impedance nemuze byt v radu Kohm).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nikola Tepper  |  25. 04. 2001 18:48

Nechteli by jste se ctenarum omluvit? V kazdem normalnim casopise je reklama viditelne oddelena od textu. Proc by jste se nmohli chovat stejne slusne.

Nemam nic proti reklame, ale co kdyby jste ZRETELNE oznacili reklamy od beznych clanku?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Beda  |  25. 04. 2001 18:48

Totalni blbost....Krome toho, k nejvetsimu zkresleni pri reprodukci dochazi v reproduktorech. Pak nepomuze ke kvalitni reprodukci ani tisic krabicek. I studiove bedny maji vetsi zkresleni nez kvalitni elektronika.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hurricane  |  25. 04. 2001 18:48

Zdravim

Tak mi prosim popiste, jak ze dvou signalu vykouzlite ctyry. Mooc by me to zajimalo. Leda ze by v tom jednom kanalu byly dva VF signaly, ktere se potom demoduluji. Podobne jako kabelova TV. O tom ale silne pochybuju. Dva oddelene NF signaly po jednom dratu proste neprotlacite.

Hurricane

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Růžička  |  25. 04. 2001 18:48

v článku se nemluví o tom, že vykouzlí 4 signály - líp si ho přečti. Taky by nebylo na škodu si něco přečíst o audoprocessingu, sound-enahnceru/exciteru a dalších možnostech.
Ačkoli kvalita článku je docela hrozná, myslím si, že může jít o velmi přínosné zařízení a to hlavně cenou, protože ta je asi 2x menší než u odbdobných zahraničních, samozřejmě podle toho, co to umí, že.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dd  |  25. 04. 2001 18:48

Dekodovani 4 kanalu Dolby Pro Logic ze stereo signalu probiha takto: zadni kanal (surround) tvori zvuky, ktere jsou ve kodovanem stereo signalu v levem a pravem kanale v protifazi (pokud mate maturitu z fyziky a pamatujete si zaklady vlneni, urcite vite, o cem je rec), stredni kanal (centr) obsahuje po rozkodovani signal, ktery byl v puvodnim levem a pravem kanale ve fazi. Pri kodovani Dolby Pro Logic do stereo signalu je tak predem mozno bez problemu urcit, ktery zvuk se do jakeho kanalu dostane (tj. doleva, doprava, dozadu ci do centru) a kodovany signal lze bez uhony poslouchat i v pouhem stereu, protoze neobsahuje zadne "neposlouchatelne" slozky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kvak  |  25. 04. 2001 18:48

Na tuhle firmu si dejte MOC VELKÝHO BACHA, jsou to absolutně největší podvodníci o kterých jsem kdy slyšel, v takovýchto krabičkách jsou většinou naprosto obyčejné dráty s pár kondenzátory a odpory, takto například vypadal jakýsi jejich výrobek s názvem Dolby Surrond Pro Logic. Je vidět, že to je pouze zaplacená reklama a firma, co to tady vychvaluje vůbec neví, o čem mluví a jde jim pouze o peníze, bohužel tak hluboko klesli ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub Moc  |  25. 04. 2001 18:48

Jo, taky by mě zajímala fotka tohohle "zázraku" v rozebraném stavu. To by bylo asi pokoukáníčko! Jenže mě to asi na testovování nepůjčí já jim nehodlám dát ani pětník.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hurricane  |  25. 04. 2001 18:48

Zdravim

Uz jsem si zvykl, ze se na ZIVE vyskytuji nekvalitni clanky a placena reklama v podobe clanku, ale tohle je doopravdy vrchol. Clanek ma NULOVOU informacni hodnotu a jakasi cerna krabicka s otaznikem (i kdyz je zlata) nedokaze kouzlit. Je to podfuk. Presne totez je napsane v papirove reklame na tuhle krabicku na posledni strance Computeru. Nikdy bych si takovou blbost nekoupil. Pripomina mi to jakesi zazracne dolby, ktere jeste zazracnejsim zpusobem ze dvou (stereo) signalu vykouzli ctyri nebo dokonce pet. Jsou jedine dve veci, ktere vyrabeji ctyri signaly (DVD a 4-kanalova zvukovka). Vsechno ostatni je stereo. Pokud vam cerna krabicka s napisem Creative tvrdi opak, pak je to vymisl. Jedina vyjimka je subwoofer, ktery ze vsech realnych signalu vezme jen basove tony, spoji je a posle do subwooferu.

Hurricane

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Skynet  |  25. 04. 2001 18:48

Zjistete si nejdriv fakta o Dolby systemech a potom nebudete psat takove nesmysly. ProLogic a Surround NEJSOU obycejne stereo, i kdyz dalsi kanaly nejsou plnohodnotne a jsou obsazeny ve dvou kanalech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
murphy  |  25. 04. 2001 18:48

Jestli se tu plánuje objevovat víc článku o těchto a podobných čarodějných skříňkách, tak Živě přestávám číst.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub Moc  |  25. 04. 2001 18:48

Nedivte se, již jsem se smířil s tím, že v Computer Pressu nikdo žádné testy hardware neprovádí, všechny tyto články jsou prostě placená reklama.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ruda  |  25. 04. 2001 18:48

Podle toho clanku to vypada na zazrak a revoluci v poslechu hudby ;)
Pripada mi to ale jak opsane z prospektu, chybi technicke udaje a aspon pokus o nezavislost provedenim testu v ruznych podminkach a s nekolika ruznymi posluchaci. Kdo by si neco takoveho koupil na zaklade tohoto clanku, byl by silenec.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M!G  |  25. 04. 2001 18:48

Kolik vam dali za tu reklamu????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Politzer  |  25. 04. 2001 18:48

Jak již napsal někdo níže, většina přispěvatelů v této diskuzi vůbec neví, o čem píše. Co se týče k tomu, že článek byl reklama: nebyl. Nikdy neotiskujeme placené (tzv. PR) články. A co se týče kvality onoho zařízení: samozřejmě, že zvuk lze vylepšit! Zařízení na to existují už dávno, třeba jako součást dražších hifi věží. Digitálně "ošetřit" zvuk lze, existují na to programy v počítačích, existují na to zařízení. Princip není až tak jednoduchý, aby se dal laicky vysvětlit a v časopise, jako je Computer, by to ani nemělo význam. Prostě se smiřte s tím, že existují algoritmy pro napravení zvukového signálu.

Tímto příspěvkem nijak nechci toto konkrétní zařízení vychvalovat - neslyšel jsem "jeho práci" a tak nemohu soudit. Jen zkrátka vím, že vylepšit "zašlý" zvuk z audiokazety lze - takový "vylepšovák" mám na své 8 let staré věži.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub Moc  |  25. 04. 2001 18:48

Co se týče k tomu, že článek byl reklama: nebyl. Nikdy neotiskujeme placené (tzv. PR) články.

To má být VTIP, pane Politzere? Z posledních deseti článků je jich nejméně polovina ne PR, ale v podstatě čistá reklama, včetně tohoto. Asi nechápete pojem PR článek a reklama. Jak vypadá recenze výrobku, např. základní desky, na to se poohlédněte po jiných zahraničních serverech!!! To není opsání pár reklamních a marketingových keců z letáku. Ten produkt je potřeba vyzkoušet a zhodnotit jeho vlastnosti!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Politzer  |  25. 04. 2001 18:48

Samozřejmě, že to neměl být vtip. Pokud se domníváte, že si za články necháváme platit, nebo že autoři článků jsou placeni výrobci/distributory, nebo že snad produkty netestují, ale pouze opisují informační letáky, tak se opravdu pletete. Patrně si pod pojmem "recenze" představujete hromady čísel a měření. My v Computeru ale píšeme pro běžné uživatele, které spíš zajímají osobní zkušenosti a chtějí vědět, jestli se konkrétní produkt autorovi líbil, nebo ne. Ano, články v sekcích Na první pohled jsou skutečně subjektivní a opravdu jsou "na první pohled" -- za nic jiného je však přeci nevydáváme. Konkrétně co se základních desek týče, připravujeme v Computeru test, tedy včetně měření výkonu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Spiro  |  25. 04. 2001 18:48

Pane Politzere, cim vic se do te diskse zatahujete, tim vice se sam v tom zamotavate. Uz i sam sobe protirecite: jednou pisete, ze sice mereni nedelate ale pry pisete z osbnich zkusenosti, pak ale sam uvadite, ze "nevim, jeho praci jsem neslysel", ale ze se Vam jako "libil". To je ten vtip!!!
A kdys uz jsme u toho, clanek typu "nevim, neznam, ale je to pekne a je urcite to DOBRE" - je to REKLAMA JAK VYSITA, nebo snad ty videoklipy na Nove prezentuji neco jineho? Nejake vysledky testu? Nenechte se vysmat!!! Mel by jste si vazne pokusit si ujasnit co vlastne ta reklama je zac, dnes se to opravdu hodi
A to jeste nemluvim o informacni hodnote clanku, je to mene nez nula, je to dezinformace, pokud neco nevim, neznam a nevyzkousim tak o tom nebudu kvakat a jeste navic psat clanek do masmedii

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Politzer  |  25. 04. 2001 18:48

Vážený anonyme Spiro, nestyďte se aspoň uvést svoji emailovou adresu, ať mám možnost vám odpovědět.

Vysvětlete mi, kde si protiřečím? Nikde jsem nenapsal, že se mně osobně produkt "líbil". Nevkládejte mi do úst slova, která jsem neřekl ani nenapsal. Jsem šéfredaktor časopisu, netestuji všechna zařízení osobně. Svým autorům, v tomto případě panu Bábíčkovi, ale věřím.

A nyní znovu zopakuji, co jsem napsal výše: nechápu, proč tolik lidí rozesmívá zařízení pro vylepšení zvuku? Taková zařízení existují již dlouho, to že jste o nich neslyšeli je věc druhá. Často se v profesionálních oblastech používají zařízení, o kterých "běžní smrtelníci" ani neslyšeli, tak proč vás tolik překvapuje zařízení, které dokáže ve zvuku identifikovat to podstatné a šumy odstranit?

Článek v časopise byl zařazen mezi recenzemi Na první pohled (v nové sekci jsme tuto rubriku nazvali Na první dotek) a nešlo o nic jiného, než o seznámení s produktem. Autor jej otestoval (a prosím již mi věřte, že zařízení testujeme!), byl s ním spokojen a napsal své zkušenosti. Tečka. Nic víc článek obsahovat neměl a také neobsahuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor