ATI Eyefinity v praxi: jak se hraje na třech monitorech

Diskuze čtenářů k článku

24. 10. 2009 18:17

Zdravím redakci!!

A mám dotaz, pokud nefunguje pasivní redukce DVI to DisplayPort....tak jak vypadá to aktivní řešení o kterém píšete (mám 3 stejné DVI monitory) a tuhle kartu, takže jak to rozjedu?

díky za odpověď!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 11. 2009 20:14

děkuji, že jste neodpověděli... asi ani nebylo jak, když tahle část: "Znamená to, že přes klasické připojení, jakým již je VGA, DVI-I či HDMI rozhraní zapojíte nejvýše dva monitory a třetí musí být připojený přes DisplayPort. Nemyslete si, že to vyřešíte jednoduchou redukcí"

Zprávu co vám píšu vidím na monitoru připojeném přes obyčejný kabel DVI to DP...za dvě stovky..... žádná elektronika se nekoná pánové!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 11. 2009 20:10

A teď si musím nasypat popel na hlavu.... z vašeho laxního popisu nešlo pochopit, proč by tři movitory neměli fungovat. Jenže.... karta má jen dva převodníky signálu do DVI a jeden pro DP...dá se sice připojit DVI monitor pasivním kabelem, ale karta pak automaticky přepne DP port na kódování DVI...(dojdete mylně k dojmu že pasivní DP propojení funguje) tím pádem ale druhý port DVI odpojí ... není tedy možné bez aktivního převodníku http://accessories.us.dell.com/sna/products/Cables/produ... ... spustit tři monitory... prostě pokud nemá monitor vlastní DP port tři monitory fungovat nebudou!!! jo a ta sranda přijde dost draho.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 10. 2009 21:24

Zdravim vsechny pritomne

Zajímalo by mě, zda je nějaký seznam konkrétních her, které např. fungují relativně dobře .. skládám pro známého herní PC převážně na simulátory automobilových závodů. Na třech LCD ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 10. 2009 16:02

Jakýsi seznam „vyzkoušených“ titulů nabízí samotné AMD. Jenže u nich je problém, že nikdo neuvádí, jak se u konkrétního titulu k podpoře dopracovali (přímo ve hře, editací konfiguračních souborů, nebo úpravou exáčů a knihoven) a také neuvádí, jak funguje. třeba v Assassins Creed se mi sice povedlo nastavit dobré rozlišení, ale hra běžela stejně jen na jednom monitoru (aby si udržela správný poměr stran) Domnívám se, že roztáhnout to půjde až při konfiguraci 3×2 monitory.

Platí, co je v článku – nejlépe je zkusit najít konkrétní hru na Widescreen gaming fóru, v horším případě pak Googlem. Tady je ten seznam:

Assassins Creed 

Age of Conan 

Battlefield 2142 

Battleforge 

Bioshock 

Burnout Paradise  

Call of Duty 4 Modern Warfare 

Call of Juarez: Bound in Blood 

Champions Online 

Clive Barkers Jericho 

Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena

Command and Conquer: Red Alert 3 

Company of Heroes 

Condemned: Criminal Origin 

Counter‐Strike 

Crysis 

Crysis Warhead 

Damnation 

Dead Space 

Devil May Cry 4 

DiRT 

DiRT 2 

DOOM 3 

Empire at War: Total War 

Enemy Territory ‐ Quake Wars 

Fallout 2 

Fallout 3 

Farcry 2 

FEAR 

FlightGear 

Flight Simulator X 

Gears of War 

Ghostbusters 

GRID 

GTA 4 

 GTR Evolution

Half‐Life 2

Harry Potter Half Blood Prince 

Hellgate London

Left 4 Dead

Lost Planet Colonies

Lost Planet

Mirrors edge

Oblivion

Overlord II

Portal

Prey

Quake 4

Resident Evil 5 

Sins of a Solar Empire

Stalker Clear Sky

Stalker Shadow of Chernobyl

Star Wars Battlefront

Stranglehold

Street Fighter 4

Team Fortress 2

Test Drive Unlimited

The Godfather 2

The Sims 3

Tom Clancy's H.A.W.X

Tom Clancy's Rainbow Six Vegas 2 

Tomb Raider Underworld

Turning Point: Fall of Liberty

Unreal Tournament 3

Velvet Assassin

Wanted: Weapons of Fate

Wildenstein

World In Conflict

X‐Plane 9

X3 Terrain Conflict

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 10. 2009 09:37

super díky to chápu, seznam je super ... jen se zeptám jak je na tom NFS Shift nevíme?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 10. 2009 18:12

Děkuji ještě jednou .. na youtube jsem nehledal (jsem vůl )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 10. 2009 11:23

slo by v tomhle systemu provozovat 3 lcdcka navysku? a mit tak jednu velkou plochu?

typicky 3240x1920?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 10. 2009 12:15

ano, mělo by to jít, podle dokumentace stačí všechny tři plochy otočit o devadesát stupňů a pak je teprv spojit do skupiny. Monitor ale musel jít pápá, takže jsem si s tím už takhle nestihl hrát a nemohu potvrdit. Má to ale jednu nevýhodu – chce to pivot, a ten u levných LCD nebývá => tahle konfigurace vyjde asi podstatně dráž, pokud to nepřišroubujete k nějaké konstrukci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 10. 2009 17:43

Tak se mi zdá, že tam je chyba. V nadpise je napsáno ATI a skoro na konci článku je, že to demonstrovalo AMD??

Jestli se pletu, tak se omlouvám

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 10. 2009 18:11

Erm, jestli to nebude tim, ze je to to same.

http://en.wikipedia.org/wiki/AMD_Graphics_Product... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 10. 2009 14:54

nevadí při hraní okraje monitorů?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 10. 2009 15:15

Samozrejme, ze vadi. A to pomerne dost. Je to jen takovy vystrel do tmy. Kazdemu je jasne, ze tohle se hromadne neuchyti, dokud se nejak kompletne nezmeni technologie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 10. 2009 16:12

Vadí, nevadí... u tří monitorů, kde jsou jen dva, to zase tak neobtěžuje. Když jsem naposled sedl do auta, napadla mě paralela – člověk to vnímá podobně, jako sloupky v autě (zejména ty zadní při couvání, které jsou od hlavy o kus dál). Sotva najdete někoho, kdo by řekl, že mu ve výhledu překáží tak, že kvůli tomu nemůže řídit, a když vás hra vtáhne do děje, přestanete je vnímat.

Opravdový problém je to u dvou monitorů, se kterými se třeba střílečky se zaměřovačem na předělu vážně nehodí hrát.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
07. 10. 2009 12:52

Evoluce v zobrazování digitálního obsahu stagnuje a já pevně věřím, že se brzy přestaneme dívat na data skrze obdélníkový výřez.

Dalším krokem budou dle mého názoru ohebné displeje, které dokáží přinést panoramatický vjem. První verze mohou přinést nežádoucí průvodní zdravotní potíže při používání.

Už před nějakým časem jsem viděl dokument o člověku, který se snaží mapovat pohyb uživatele uvnitř koule, na jejíž plochu je promítán obraz. Je to zhruba 4 roky zpět, nevím, zda projekt ještě pokračuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 10. 2009 12:40

už na 3850 jsem pařil 3200x1200 (2x 24") crysise, halfa, flatout, vše stíhalo, jen ten předěl v půlce fakt napitel...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
07. 10. 2009 18:23

To byla 3850 z pekla ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 10. 2009 20:35

kdo říká že to bylo s 8xAA a 16xAF jak je dnešní módou, a jasně že crysis na střední detaily, ale vše pařitelný (+/-30fps)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 10. 2009 20:37

tady moje videjko.. http://www.youtube.com/watch...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 10. 2009 21:31

S tim predelem je to opravdu o nicem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
07. 10. 2009 21:41

Díky za ukázku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 10. 2009 12:21

O tomto řešení realně uvažuji s grafikou 5870 ale v rozlišení 5760x1200. Nedávno jsem hrál Dirta v rozlišení 2560x1024 (2x17") a je to 2krát větši požitek z té hry než kdybych to hrál na jednolitém 24" monitoru. Na pokračování v testu se moc těším.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 10. 2009 10:49

Tak nevim, ale ty screenshoty jsou absolutne nicnerikajici.

Fakt je neslo udelat trochu vetsi? Prece jen takhle tam neni skoro nic videt (napriklad to nastaveni Crysis) a ctenar si tezko predstavi jak to vypada ve skutecnosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
07. 10. 2009 11:01

A zkoušel jsi kliknout na "Větší obrázek"? Myslím, že 5000x1080 by ti mohlo stačit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 10. 2009 11:02

Ježkovy voči, a zkoušel jste v tom vyskakovacím okně nahoře klepnout na "větší obrázek"?

V některých prohlížečích (jmenovitě třeba Firefox) stačí klepnout na obrázek prostředním tlačítkem myši a otevře se to v plném rozlišení v novém tabu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 10. 2009 13:22

Coz ma clovek patrne vyvestit z vestecke koule, ze se to bude chovat tak naprosto rozdilne pri left clicku a middle clicku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 10. 2009 13:41

nemyslím, že by to byl záměr programátorů, prostě se to tak v některých prohlížečích chová takhle a v jiných (třeba Chrome) zase jinak, tak jsem to napsal.

Standardní postup je klepnout ve vyskakovacím okně na odkaz větší obrázek.

Zatím jsem neviděl nestupidní galerijní systém, osobně nejvíc nesnáším to praštěné a v poslední době bohužel populární blbuvzdorné okno skřížkem, které ztmaví prohlíženou stránku a galerka se v něm projíždí klepáním na různé části obrázku. Když to chce člověk zvětšit, je malér, když to nechce zmenšovat, je malér, když chce originál, je malér.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 10. 2009 14:53

největší malér je,když člověk dělá milion věcí najednou a místo - klikne na - GRRRRRR stydím se a je mi trapně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 10. 2009 14:53

ještěže mám zítra dovolenou... samozřejmě "+" a pak "-"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 10. 2009 15:14

Jezis, to mi vubec nepripominej, to je jeste mnohem horsi system, to bych vzdycky zvracel. O_o

Ale to mistni, jak se proste left clickem na thumbnail proste jen otevre o neco malo vetsi thumbnail, kde je nekde nahore mikropismem odkaz na plnou velikost, to je fakt taky horor.

Jako priklad nestupidni galerie bych ti dal odkaz na nejakou svou, coz by asi vypadalo blbe, tak to neudelam. :D

Ale jednoduse - pri left clicku na thumbnail v clanku ocekavam otevreni plne velikosti obrazku ve vlastnim okne. Pri middle clicku otevreni plne velikosti obrazku v novem panelu s ponechanim fokusu na clanku. Proste klasika. Jenoduche, ergonomicke, prehledne, maximalne funkcni. Proc nekdo vubec vymysli tyhle hruzy?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 07. 10. 2009 22:58

Nikdy se nezavděčíme všem. Když jsme dříve otevírali přímo obrázky, čtenáři si přáli, aby mohli při otevření okna rychle proklikat všechny obrázky v článku. Dobře, připravili jsme to - mimochodem fungují tady i šipky doleva a doprava. Jenže je to zase špatně.

Myslím ale, že s galerií, kterou používáme, mohou být spokojeny obě skupiny. Dá se s ní dostat k velkému obrázku, a zároveň jsou zachovány možnosti rychlého procházení. Kromě toho takto širokoúhlé obrázky jsou docela nestandardní, a problém u nich vynikne nejvíc.

Redakci bych v takovém případě doporučil využít volbu v administraci, která pod snímky rovnou přidá odkaz pro zobrazené plného rozlišení. Často to používá DIGIarena pro zobrazení fotografií v plném rozlišení, viz například http://digiarena.zive.cz/Hlavni-rubriky/Testovaci-... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 10. 2009 09:48

Nesouhlasim. Tedy jak s cim. Samozrejme je pravda, ze se nikdy nezavdecis vsem, to je jasne, ale caste prani na rychle proklikani obrazku v novem okne se mi nejak nezda. Proc by si to nekdo pral takhle podivne? Rychle prohlednuti vsech thumbnailu mam prece rovnou v clanku jako takovem. A kdyz chci prohlednout vsechny obrazky po sobe v plne velikosti (ve vasi galerii to jednoduse nelze, pokud jde o vetsi obrazky - musim u kazdeho dalsiho znovu zvolit, ze chci plnou velikost), proste si predstavim, ze normalne kliknu na thumbnail, otevre se v plne velikosti a bud nejakou viditelnou sipkou/tlacitkem, nebo (imo lepe) prostym clickem na obrazek se presunuji na dalsi v poradi.

Samozrejme je system treba prizpusobit typu obrazku v galerii. Neco jineho je fotoserver (v tomto pripade by ovsem uvedeny pridavek z digiareny pomohl) a neco jineho IT server, kde casto jde o nejake screenshoty oken, obrazovek a podobne. V pripade screenshotu nejakeho okna se mi vasim systemem rovnou otevre v plne velikosti (protoze okne je male), takze ziskam dojem, ze pri left clicku se obrazek otevira v plne velikosti. Pak narazim na vetsi a ten najednou neni v plne velikosti, jen se nahore objevi tim mikropismem odkaz na plnou velikost, ktery tam u ostatnich obrazku nebyl, cili cloveka ani nenapadne se tam podivat. Chapes, proc je to problem? Btw, zmatene dotazy v diskuzi ohledne vyse zmineneho rozhodne nevidim poprve, proto jsem se o tom rozepsal.

Samozrejme jsou tyhle extra sirokouhle obrazky extrem, ale byva to problem i jindy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 10. 2009 11:17

to jsem udělal třeba tady: http://www.zive.cz/clanky/stare-hry-v-novem-... ... a kdysi to tam snad i fungovalo, jak by mělo.

Jenže tam to teď stejně i přes maximální velikost otevírá zmenšený obrázek v okně. Není na digiareně ještě ta starší verze, která nevyhazuje tohle procházecí okno?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
07. 10. 2009 11:59

EPIC FAIL!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 10. 2009 12:08

HUUUPS :D

Tak ted bych ten prispevek nejradeji smazal

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 10. 2009 13:06

Ale ne, to neni tvoje chyba. To je chyba toho naprosto stupidniho galerijniho systemu, ktery tady stale z nepochopitelnych duvodu pouzivaji. Je neergonomicky a hloupy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 07. 10. 2009 22:59

Viz má reakce výše. Nikdy se nezavděčíme všem, u každé galerie vám vždy někdo napíše, že je stupidní, neergonomická a hloupá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 10. 2009 09:49

Jasne, tohle se da rict o cemkoliv, ale neni to jenom vymluva? :p

Konec rejpance.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor