"- poháněné elektromotorem aktivovaným doplňujícím šlapáním
Navíc ve většině použití si totiž my, co máme IQ pod 80 umíme spočítat, že člověk spíš asistuje motoru, než naopak."No tady bych nesouhlasil .. motor asistuje člověku (už jen z logiky věci výkonu/doby použití/rychlosti - uvádí se výkon cyklisty cca 3W na kilogram osoby, tedy těch 200-300W člověk mezi 70-100kg dá .. tedy přibližně stejně jako běžný el. motor v kole - kromě toho rychlost dosažená člověkem není omezená nijak, klidně můžete šlapat 40tkou, rychlost na motorový pohon je omezena na 25km/h, doba je také jasná .. člověk může šlapat celý den, motor vydrží max jednotky hodin) .. tedy poháněné v první řadě šlapáním s doplňující pomocí motoru .. už jen to, že výkon motoru se dá nastavit od nula po nějaký maximální výkon ... myslím že většina lidí na tom fakt nejezdí jako na té babettě - tedy že nešlapou a jen se vezou a když dojde baterie je konec...to je ale slovíčkaření, prostě v posledních (deseti/dvaceti) letech vznikly (staro)nové dopravní prostředky od segwaye přes různé (elektro)motorové skateboardy, (elektro)motorové koloběžky až po elektrokola. je lhostejné jak to pojmenujete, podle mě se skútrem nebo motocyklem myslí úplně jiné vozidlo zcela jiných konstrukcí a používané za jiným účelem. (rám, opláštění, světla, blinkry, hmotnost, použití) ... elektrokolo má rozhodně blíže ke klasickému (silničnímu/horskému/trekingovému) kolu než ke klasickým motobikům - to se snad shodneme.
Názor byl 1× upraven, naposled 18. 10. 2021 21:21