No, ono asi nejde ani tak o skládání, jako cenu Applů a značkových (značku PC, kterou uznáváte, si doplňte sám) PC ve vzájemném srovnání. To, co popisujete, je typické fandovství: "Apple chce zakaznikov, ktori akosi na vyssiu cenu nepozeraju a radi sa vratia kupit znova." Dát nejméně dvojnásobek za totožné komponenty (nebo téměř totožné - výkonově ale ano) a stejně dobře odladěné, se mi jen tak nechce. Pokud tedy nemusím mít konkrétní značku. Jako její fanda.
Když budu chtít stabilní systém bez virů, dám si do výkonově přiměřeného PC cokoliv vyššího než Win98 a antivir apod. Nebo si tam dám nějaký linux, a mám stabilitu i nula virů. (zatím)
Docela by mě zajímalo, zda si Apple koupí živnostník. Pořád se píše, jak musí hldět na náklady, tak po čem asi sáhne? Po Applu nebo stejně výkonném PC za polovinu ceny? Kde navíc nebude mít problém koupit Office za nejméně polovinu ceny proti Applu (bude-li chtít od MS a Outlook) a nebude mít problém ani s účetními programy, programy právních informací apod. (Třeba ASPI nebo Codexis pro Mac OS jsem ještě neviděl.)
Hodně se v souvislosti s Apply píše o skládání hudby a práci s grafikou. Nic proti. Sice se říká, že co Čech, to muzikant, ale asi to je doslova už spíše hudba minulosti. Takže v těchto segmentech trhu půjde spíš o jednotlivce, u kterých bych rád poukázal na jedno - umělci jako skupina jdou opět více po designu a značce, budují si tím svou image.
A tím se dostávám zpět, že pro koupi Applu hovoří design a značka na 1. místě, teprve dále užitné vlastnosti. Ty reklamy Applu, kde jejich stroj používá odvázaný hudebník nebo filmař, kdežto PC zpupkatělý chlap v obleku, jsou sice bezvadné, ale přeci jen uvěřit "vlastním" reklamám a podle nich se řídit, asi není projevem tolik zdůrazňovaného nezávislého myšlení uživatelů a zákazníků Apple.