Apple připravil velké změny v App Store. Přijde předplatné, reklamy i nové funkce

  • Vývojáři budou moci svoje aplikace zpeněžit i díky systému předplatného
  • Do výsledků vyhledávání přijde placená pozice pro reklamu
  • Schvalování aplikací nebude trvat týdny, ale dny

Už v pondělí odstartuje vývojářská konference WWDC, na kterou si Apple tradičně nechával oznámení softwarových změn stejně jako představení nových operačních systémů. Je tedy překvapením, že největší změny v eshopu, dost možná od jeho vzniku, oznámil Phil Shiller s několikadenním předstihem. Učinil tak prostřednictvím The Verge, The Loop a několika dalších médií.

App Store se promění ve třech oblastech – nabídne vývojářům nový typ zpeněžení aplikací, Apple zapracoval na lepším vyhledávání a také na rychlejším schvalování aplikací.

Nejvýznamnější novinkou bude příchod předplatného do App Store. Až doposud totiž mohli tento způsob zpeněžení používat především vývojáři zpravodajských aplikací, nyní se otevře všem. Apple nabídne několik cen, které si budou moci vývojáři účtovat na roční bázi. Vývojáři navíc budou moci více svých aplikací zařadit do jednoho balíčku, na který se bude vztahovat jedno předplatné.

Na podporu předplatného Apple dokonce sníží svůj podíl ze zisků z prodaných aplikací. První rok předplatného bude rozdělen běžným poměrem – 30 procent pro Apple, 70 pro vývojáře. Pokud však vývojář model předplatného udrží, od druhého roku si bude Apple strhávat pouze 15 procent. Předplatné bude vývojářům dostupné od podzimu.

App Store s reklamou

Druhou oblastí změn je vyhledávání a objevování aplikací v App Store, které delší dobu trápí nejednoho uživatele. Apple bude kvůli tomu častěji měnit nabídky doporučených aplikací, vrátí nabídku s kategoriemi aplikací hned na úvodní stránku a uživatelům ve výběrech nebude zobrazovat aplikace, které má nainstalované.

Klepněte pro větší obrázek

Do výsledků vyhledávání se však také dostane nový prvek – placené místo pro zobrazení reklamy. Ta bude v podobě jedné aplikace zobrazující se na začátku seznamu s výsledky vyhledávání. Od ostatních ji uživatelé rozeznají díky modrému podbarvení a nápisu Reklama (na snímku vpravo). Ze strany vývojářů se bude jednat o systém PPC – budou tedy platit za to, když na jejich aplikaci v rámci reklamního systému uživatel klikne.

Apple nebude zobrazovat reklamy uživatelům4 mladším 14 let a vývojářům nebude poskytovat žádná analytická data z reklamního systému. Developer se tedy dozví pouze počet kliknutí na promovanou reklamu.

Rychlejší schvalování

Pokud vývojáři pro iOS a další jablečné platformy za něco Apple opravdu nenávidí, pak je to schvalovací proces. Ten se v minulosti natahoval na několik týdnů a nejednomu vývojáři pokazil plány se spuštěním aplikace. V posledních týdnech prý Apple na tomto systému zapracoval a 90 % všech aplikací je schváleno do 48 hodin. Polovina pak dokonce do 24 hodin. Takto schválí Apple za týden 100 000 aplikací (do čísla se započítávají i aktualizace aplikací, které rovněž podléhají schvalování).

Mohlo by vás zajímat:

Témata článku: Apple, Byznys, Reklama, App Store, Apple Store, Schiller

13 komentářů

Nejnovější komentáře

  • moralni rozmer 10. 6. 2016 23:52:19
    ZMĚNY K HORŠÍMU to je mi jasné, ještě že jsem do iPhone 2 G instaloval...
  • aIien.cz 9. 6. 2016 18:06:34
    Jen jsem vám chtěl oznámit, že jsem falešný alien.cz a mým úkolem je...
  • dustojnikhummer 9. 6. 2016 12:47:19
    Jediný OS kde AppStory fungují je Linux. Na OSX tragédie, na Windows ještě...
Určitě si přečtěte

Nebuďte jako Emma Watson. Poradíme, jak nepřijít o hanbaté fotky

Nebuďte jako Emma Watson. Poradíme, jak nepřijít o hanbaté fotky

** Pokud už choulostivé snímky vyfotíte, dbejte na jejich zabezpečení ** Útočníci je nejčastěji získají z cloudového úložiště ** Pozor si dejte i na phishing a řádné zabezpečení telefonu

25.  3.  2017 | Stanislav Janů | 54

Špičkoví hackeři útočili na prohlížeče. Chrome odolal, ale Edge je tragédie

Špičkoví hackeři útočili na prohlížeče. Chrome odolal, ale Edge je tragédie

** Do Vancouveru se sjeli hackeři ** Soutěžili v útocích na prohlížeče ** Chrome odolal, ale Edge to projel na celé čáře

22.  3.  2017 | Jakub Čížek | 79


Aktuální číslo časopisu Computer

První test AMD Ryzen

Velké testy: 22 powerbank a 8 bezdrátových setů

Radíme s koupí Wi-Fi routeru

Inteligentní domy