Hele, zahrej si ten Wesnoth a uvidíš. Je to překvapiě velmi zábavná hra, takže tě to určitě chytne.
Jde např. o to, že, ve Wesnothu je terén velmi důležitý, každý typ povrchu má jiné vlastnosti, strategické vlastnosti. Abys mohl vyhrát, musíš těchto strategických vlastností terénu intenzivně využívat. To znamená, že ta grafika musí být v tomto směru velmi přehledná a jednoznačná (a ne zbytečně a bezdůvodně (jen na efekt) variabilní). Bez toho bys nemohl strategicky plánovat. Takže ty "uměle vypadající kusy terénu", jsou žádoucí, potřebná a nutné.
Ta hra je poctivá stategie, nejde v ní o to, aby to efetivne vypadalo jako v reálu, ale abys měl přehled. Abys měl k dispozici co nejvíc strategických informací. To patří do žánru těchto her. To samé se týká např. i Steel Panthers a podobně.
kaslu na to ze to je jiny zanr, mapa ve Wesnoth by se takhle klidne udelat dala
Nedala, ta hra by byla okamžitě nehratelná. To samé se týká izometrického pohledu, vypadá to efektně, ale jestli to aspoň trochu myslíš např. vážně se šachy na počítači, tak víš, že profesionálové kvůli přehlednosti hrají 2D a ne 3D či pseudo 3D. To není náhodou, do některých herních žánrů se 3D jednoduše nehodí, kazilo by to hru požitek z jejího hraní.
Wesnoth je nekomerční, nemá za cíl vydělat a tudíž nemá potřebu lákat na pozlátko, které zaujme povrchní pozorovatele a možná je přesvědčí k nákupu (třeba rodiče dětem), ale ve skutečnosti je kontraproduktivní a požitek z hraní kazí. Wesnoth není, protože nemusí být, zaměřen na tyto povrchni lidi (kteří bohužel převažují). Cílem Wesnothu bylo vytvoření skutečně zábavné a kvalitní strategie a tento cíl byl naplněn.
Už jedu druhou kampaň a je to fakt dobře promakaný a hlavně zábavný. Čím déle to hraji, čím víc znám a chápu souvislosti, tím více se mi to líbí. Což se o většině her s pozlátkovou grafikou říci bohužel nedá. Doporučuji každému vyzkoušet. A jestli se někdo nedokáže přenést přes svou povrchnost, tak je to jeho problém a jeho škoda . A pozor, Wesnoth je poměrně těžký, je to skutečně strategie, u které se musí přemýšlet, rozhodně to nefunguje style m, udělat co nejvíc jednotek, někam je poslat a je vymalováno, to by byl těžký omyl. Wesnoth si soukromě řadím mezi top ten hry, mezi velikány jako je např. UFO nebo zmíněné Steel Panthers.