Virtuální realita se používá už desítky let. V armádě, medicíně, výrobě. Myslím, že dalších 20 let se nadále používat bude, podle mě se rozšíří použití ve stavebnictví a bytové architektuře. A možná v zážitkové turistice.
Ale na domácí použití to minimálně dalších 20 let nebude. Chybí domácí všesměrové pásy (omnidirectional treadmills) a 6 DoF křesla kompatibilní s virtuální realitou také nejsou zrovna dostupná, her a aplikací pro domácí použití je jako šafránu, pokud nepočítáme dema a dodatečně zbastlenou podporu. A samotné rozlišení brýlí je na hraně použitelnosti, člověk si připadá, jak když má najednou 5 dioptrií, a přečíst vzdálenější nápisy oproti realitě nejde, a i kdyby byl displej s vyšším rozlišením, tak není HW, který by utáhl potřebnou snímkovací frekvenci. Osobně si myslím, že pro domácí použití bude potřeba minimálně 8K na oko.
A pak tu je ten problém, že v brýlích člověk nevnímá okolí, nevšimne si, když se mu potomek vplíží o pokoje nebo kočka skočí na klávesnici... nemůže si šáhnout pro hrnek s čajem, protože kdyby byl po ruce, tak by ho pravděpodobně dávno vylil. Absence pohodlí podle mě je hlavní nevýhoda a jen málo lidí má dnes na to, aby měli doma místnost vyhrazenou pro Virtuální realitu.