Americká asociace otestovala autopiloty ve třech vozech. Selhali úplně všichni. Ano, i Tesla

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 69

Názory k článku

19. 05. 2022 21:59

Doporučuji tento YT kanál:
Wham Baam Teslacam
https://www.youtube.com/c/WhamBaamTeslacam/videosJsou to záznamy z kamer Tesly při kolizích, většinou v případech, kdy byl zapnutý autopilot a někdo jiný na silnici vyvolal problém.
A ano, jsou tam i případy, kdy zasáhl řidič a pomohl z toho vybruslit. Každopádně to, čemu se občas Tesla dokázala vyhnout, to by nedal zase řidič. Situace není tak špatná, jak někteří naznačují.
Zdar Max

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 05. 2022 09:58

Vohráblo které nečekaně vlítne do silnice na kole nedá ani živí řidič.
Naopak třeba věcí typu nedání přednosti autonomní auta řeší dobře.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 05. 2022 06:48

Výsledky jsou samozřejmě naprosto očekávatelné. Autonomní systém nikdy nebude schopen dokázat vyřešit všechny situace v běžném provozu mezi neautonomními auty s živými řídící, cyklisty a chodci na nejednotně vybavených a značených silnicích. Pokud by se vůbec mohlo o autonomii uvažovat, tak to bude výhradně v úsecích, kde bude auto moci komunikovat s vybavením silnice a hlavně ostatními auty. Bez toho není žádná šance a neustálé opakované a odkládané sliby např. E. Muska jsou už jen trapné pohádky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
18. 05. 2022 18:39

No ja zrovna Subaru s eyesightem mam, dokonce uz z roku 2017 a vzdy teda zastavilo a vyhlo se stretu, kdy melo. Tech situaci kdy mi nekdo vjel pred auto autem nebo vbehnul na silnici par bylo a vzdy to auto zamazlo na miste. Nova 2021 verze se i vyhne, kdyz uzna, ze to neubrzdi. A ipodle nemeckyho ADACu prave jediny Subaru tyhle krizovky zvladlo na 100 %. Tak nevim, co kluci americti zase zkoumali

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 05. 2022 16:48

ak vam necakane skodi do jazdnej drahy iny ucastnik, tak to nevyriesi ani clovek. a ani to netreba riesit, vinny je ten co vam skocil pod kolesa.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
18. 05. 2022 15:45

Jak zde již bylo řečeno. Jedno je jisté. Bezpečnostní riziko u autonomních vozů je v porovnání s člověkem menší, protože dodržuje předepsané značení. Když je omezení 50 km nebo 90 km, tak dnešní dementní čecháček si myslí, že je to minimální rychlost a ještě má drzost na tebe troubit. Přizpůsobit rychlost a jet třeba i 30 km nebo 70 km a dodržovat rozestupy, je asi v Čechách sprosté slovo. Určitě autonomní vozy nepojedou za sebou s odstupem 20 cm, jak to dokážou i kamioňáci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
18. 05. 2022 15:10

Troufnu si tvrdit, že běžní řidiči by vyšli z podobných testů klidně i stokrát hůř. Takže v tomhle směru mi přijde, že technika není ještě dokonalá, ale už lepší, než člověk.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
18. 05. 2022 11:34

Všichni autopiloti selhali v situaci, kdy jim pod nárazník skočilo dítě. To je samozřejmě špatně. Otázkou ale je, kolik lidských supermanů by stejnou situaci zvládlo podstatně lépe. A poslední věc: stroje se v tomto ještě můžou výrazně zlepšit. Lidé už nemají kam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (14)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
18. 05. 2022 11:02

Ten test nic nedokazuje.
Sw nwmuze chranit cloveka, ktery tam neexistuje a jako jedno z overeni pouziva termalni kameru. Letici igelit s obrazkem cyklisty neni duvod k uplnemu zabrzdeni vozidla. Nebo plochy obraz. Vsadim se, za AI se ridi i podle vrhneteho stinu. Pripadne ma vic kamer a kdyz se obraz jevi ze vsech uhlu shodne, tak to nejspis nebude trojrozmerny clovek. To je snad jasne kazdemu, kdo nad tim nekdy premyslel, jak detekovat zivy objekt od neziveho, ze? Evidentne v te firme maji nedostatek ajtaku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
18. 05. 2022 10:45

To s prominutím článek na H. Dozvěděli jsme se, že neprošli testováním. Ale víc ani ťuk. Bravo. Výčet úrovní je tam jen aby se neřeklo, že to je moc krátké a s tématem článku vlastně vůbec nesouvisí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
18. 05. 2022 09:56

Problém je, že zatím není stanoveno jak se "systém" má zachovat v okamžiku náhlé a nevyhnutelné kolize?!
Protože existují dva principy, ale úplně odlišné:
1. že se nebude auto vyhýbat překážce, aby neohrozilo posádku a řidiče, kterého se pokusí zachránit bez ohledu na stav "překážky"
2. nebo se bude vždy snažit vyhnout překážce i za cenu zranění nebo smrti řidičeDokud toto nebude striktně řečeno, a podpořeno legislativou, tak žádný autonomní systém nikdy nebude.
Já pevně věřím, že 2. varianta je ta správná, i když pro mnohé je to překvapivé. "Člověk je zodpovědný za robota". A to je platné již dnes.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
18. 05. 2022 09:04

Autonomní řízení bude plně funkční v tom případě, že jeho výrobce bude zodpovědný za jím způsobené nehody a škody. Takže nikdy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (21)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor