Amazon už používá přes 15 000 robotů „skladníků“

Konec roku znamená pro všechny eshopy na světě náročné období a obzvláště pak pro ten největší – Amazon. Větší počet objednávek, které je nutné vyřídit v krátkém čase se v minulosti řešilo brigádníky, ale pohyb po  velkých skladu je pro lidi složitý a výsledek zpracování stále pomalý.

Amazon však představil osmou generaci inteligentního skladu a zveřejnil, že už v deseti skladech ve Spojených státech používá systém 15 000 robotů Kiva, které koupil coby celou firmu jen pro sebe už v roce 2012 za 775 milionů dolarů.

amazon-robots.jpg
Pracovník skladu už jen plní balíčky objednanými předměty ze skladu, který mu doslova přijede pod ruku (Zdroj: Amazon)

Jeden robot Kiva má hmotnost 145 kg a unese 325 kg. Systém funguje na inteligentním systému, který reaguje v reálném čase na příchozí objednávky. Roboti jezdí co nejefektivněji po skladě a k lidským skladníkům přiváží jednotlivé boxy, ve kterých jsou objednané položky. Místo aby skladník věc hledal ve skladu, sám sklad to udělá za něj a položka přijede až k němu. Člověk ji tak pouze dá do balíčku, který se posléze posílá zákazníkovi.

Lze očekávat, že Amazon bude tento systém robotů postupně rozšiřovat po skladech po celém světě. Kromě těchto robotů má Amazon i robotickou náhradu za pracovníky s vysokozdvižnými vozíky, která rovněž automaticky přiveze či uklidí potřebné palety.

Screen-Shot-2014-12-01-at-9.30.34-AM.png
Inteligentní robotická "ještěrka" aneb vysokozdvižný vozík, který funguje zcela bez člověka

Podle informací BusinessInsider se v některých případech podařilo čas od výběru položky po expedici ze skladu zkrátit až na 13 minut, zatímco s lidskými pracovníky jde průměrně o hodinu a půl.

Diskuze (45) Další článek: Vymyslete, co s veřejnými daty a vyhrajte cenu pro datové žurnalisty

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,