reklama

AdCenter - nová iniciativa Microsoftu v oblasti online reklamy

Tržby z kontextové reklamy na Internetu jdou zatím do kapsy především Googlu a Yahoo. I Microsoft si však chce ukousnout kousek koláče a tak již rok pracuje na novém reklamním systému, který zkouší v testovacím provozu na MSN. Tento systém má nabídnout personalizovanou reklamu na základě demografických údajů uživatele.

Microsoft zaspal

Související odkazy

Slovník
demo
online
server

Microsoft v internetové reklamě poněkud zaspal a sám to přiznává. Teď se snaží napravit své chyby a dohnat ztrátu na své největší rivaly Google a Yahoo. V pátek představil první ukázky svého více než ročního úsilí na nástroji AdCenter. Přímo ve své centrále v Redmondu demonstroval Microsoft 15 ze 40 prototypů během AdCenter Demo Fest.

V rámci této technologie má Microsoft poskytnout celou řadu reklamních distribučních kanálů jako jsou "video odkazy", přes reklamu specializovanou pro mobilní zařízení a apod. Mimo to pak samozřejmě i běžnou textovou reklamu, nicméně hlavní konkurenční výhodou tohoto systému má být jeho větší personalizace. Po zabudování do portálu MSN a dalších si pak od projektu slibuje Microsoft získání podstatně většího reklamního podílu na trhu než dosud. V současné době je rozpracováno zmiňovaných 40 prototypů, které zahrnují média jako je video, televize, mobilní zařízení a pochopitelně Internet.

Jedním z představených prototypů byl i video hyperlink. Technologie je navržena tak, aby byla schopna detekovat produkty, které se objevily v televizních pořadech či reklamách, a poté uživatelům nabídne možnost kliknutí pro detailnější informace či přímo možnost koupit produkt. Další technologie, které jsou dosud rozpracovány, zahrnují čtečky čárových kódů, sociální sítě či reklamy pro velkoplošné obrazovky.

V personalizaci je budoucnost reklamy

V čem přesně spočívá zmiňovaná personalizace? Reklama na Yahoo a Googlu je založena na kontextu toho, co uživatel hledá (prozatím). Microsoft pak doufá, že tento způsob může vylepšit tak, že reklama bude kontextově reagovat nejen na obsah hledaného výrazu, ale bude kombinovat i demografické informace o tom, kdo hledání provádí. Věk, pohlaví, lokalita a řada dalších parametrů, to vše může významným způsobem ovlivnit a zpřesnit cílení reklamy a zvýšit její efektivitu. Je to klíčová vlastnost a výhoda, kterou má AdCenter oproti konkurenci mít.

Příklad z praxe uvádí Joanne Bradford (chief media revenue officer Microsoftu), která popisuje rozdíl mezi běžným hledáním na základě klíčových slov a AdCenter. Pokud si někdo koupí u současného reklamního systému u konkurence slovo "bleach" (tedy v překladu ¨bělicí prostředek"), může se na první pohled zdát, že si tím "pokryl" potenciální nákup od někoho, kdo hledá prostředky pro domácnost. Avšak dvě třetiny těch, kteří tento výraz hledají, jsou muži ve věku 18 až 34 let. Velká část těchto uživatelů tak pravděpodobně vůbec nehledá žádné prací prostředky, ale spíše populární japonskou "anime" se stejným názvem. Dokonce i pouhá schopnost odlišit, zda výraz hledá muž či žena, dokáže cílenou reklamu zpřesnit a více zefektivnit.

Právě takové zpřesnění může být zbraní proti klasickému hledání na základě klíčových slov a konkurenční výhoda Microsoftu. Jak prohlásil Chris Winfield, prezident reklamní agentury 10e20 z New Yorku, jsou právě podobné informace pro jejich klienty velmi cenné. Za podobnou reklamu zaplatí klienti rádi větší částku. Přesně tam míří "placené hledání", k větší personalizaci a lokalizaci. S tím pak přijdou i vyšší ceny za reklamu, ale i vyšší efektivnost.

Microsoft zaspal a Joanne Bradford to přiznává. "Abychom dostihli a předehnali naše konkurenty je diferenciace a přidaná hodnota přímo kritická." Pro Microsoft je momentálně kritické, nabídnout široké spektrum služeb a softwaru, který bude kompletně podporovat tyto reklamní technologie. Je to momentálně jedna z hlavních priorit Microsoftu.

Není se celkem čemu divit. Google a Yahoo v současné době vládnou a balík peněz, o který se jedná, je obrovský. Jen za třetí čtvrtletí loňského roku měl Google tržby z reklam na vlastních stránkách 885 milionů dolarů, dalších 675 milionů pak pocházelo z partnerských serverů v rámci systému AdSense.

Zda se tyto snahy Microsoftu dohnat (a předehnat) konkurenci zejména v podobě Googlu a Yahoo podaří, to se uvidí teprve časem. Ne všechny klíčové vlastnosti budoucí technologie jsou dosud implementovány. Co se konkurence týče, Google je v tomto směru poněkud více konzervativní a dosud se do personalizace na základě demografických údajů nepouští. Yahoo je dokonce více na ráně než Google, protože momentálně poskytuje pro MSN vyhledávání přes klíčová slova. S příchodem AdCenter se pak situace zřejmě podstatně změní.

Personalizovaná reklama přináší i jistá rizika co se narušování soukromí týče. Pilotního projektu Microsoftu se však chce dobrovolně zúčastnit (a tím pádem na sebe prozradit osobní informace) poměrně velké množství uživatelů.

Tento rok by tak mohl být počátkem silně personalizované reklamy. Kromě služeb Windows Live a Office Live plánuje Microsoft "posílat" reklamu i na mobilní zařízení a také na herní konzole Xbox.

Témata článku: Microsoft, Google, Reklama, Demo, Anime, Google AdSense, Xbox Live, Čtečky čárových kódů

32 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Widle_patri_do_hnoje, Widle_patri_do_hnoje 16. 1. 2006 20:11:24
    Šmarjá - já na Linuxu budu ochuzen!!! Hrůza - já si snad budu muset koupit...
  • LubosD, LubosD 16. 1. 2006 18:32:11
    Docela by mě zajímalo, jak technicky vzniká tohle zvláštní sypání...
  • capo 16. 1. 2006 18:10:44
    nemusis sa bat, on ti spolahlivo zobrazi kazdu reklamu, o tom nepochybujem...
reklama
Určitě si přečtěte

Vybíráte herní periferii nebo hardware? Pak zapomeňte na nálepku Gaming

Vybíráte herní periferii nebo hardware? Pak zapomeňte na nálepku Gaming

** Herní hardware se od toho běžného často liší jen vzhledem ** Při výběru stále nezapomínejte na základní parametry ** Poradíme jak vybrat herní hardware i periferie

20.  2.  2017 | Stanislav Janů | 36

10 nejhorších produktů v historii Microsoftu

10 nejhorších produktů v historii Microsoftu

20.  2.  2017 | Karel Javůrek | 141

AMD oficiálně představilo procesory Ryzen. Známe i jejich české ceny

AMD oficiálně představilo procesory Ryzen. Známe i jejich české ceny

** AMD uvedlo první tři procesory Ryzen 7 ** Všechny budou pracovat s osmi jádry a šestnácti vlákny ** Na pulty obchodů se dostanou už za týden

22.  2.  2017 | Stanislav Janů | 132

EU se děsí Windows 10. Prý o nás vědí až příliš. Microsoft chystá změny

EU se děsí Windows 10. Prý o nás vědí až příliš. Microsoft chystá změny

** Evropští úředníci chtějí, aby byly Desítky transparentnější ** Microsoft od jara skutečně chystá změny ** Ochráncům soukromí to ale nestačí

21.  2.  2017 | Jakub Čížek | 218

Remix Singularity: Microsoft si na tom vylámal zuby. Jak dopadne Android?

Remix Singularity: Microsoft si na tom vylámal zuby. Jak dopadne Android?

** Microsoft do svých telefonů integroval desktopové prostředí ** Moc to ale nevyšlo, chyběl pořádný výkon ** Teď to zkoušejí ex-googleři s Remix Singularity

23.  2.  2017 | Jakub Čížek | 74


Aktuální číslo časopisu Computer

Supertéma o počítačové bezpečnosti

AMD Ryzen přichází

Velké testy kinoprojektorů a levných špuntových sluchátek

Příslušenství do USB-C

reklama
reklama