Že je streamování velkým byznysem si jako první z velkých technologických společností uvědomilo vedení Amazonu, když koupilo jedničku v této kategorii – Twitch. Následoval Google s vlastní platformou a nedávno se připojil také Microsoft, když pohltil jednu z menších služeb.
Rozměry, do nichž sledování živých přenosů z hraní her vyrostlo, dobře dokumentují souhrnná čísla Twitche za minulý rok. Průměrně je online 550 000 diváků a každý měsíc svoje vysílání zapne alespoň jednou 1,7 milionů streamerů. V počtu zhlédnutých minut za měsíc na jednoho uživatele jde potom o nejúspěšnější videoplatformu vůbec. Průměrný divák stráví sledováním videa na Twitchi 421 minut měsíčně. U Youtube je to 291 minut.
Rok 2015 v podání Twitche
Ačkoliv je Twitch v této kategorii naprosto dominantní i další společnosti si chtějí ukrojit svůj podíl. Vybrali jsme proto šestici služeb, kde lze sledovat přímé přenosy z hraní her či se do nich rovnou zapojit.