21. století dorazilo na železnice: České dráhy začnou přijímat platby kartou ve vlacích

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 15

Názory k článku

22. 11. 2019 15:54

Jen mám obavy, aby nedošlo k zdražení jízdné a nedoplatili na to i ti co platit kartou nechtějí. U cen potravin už je promítnuté to, že platíte kartou.
A vy co klikáte, že nesouhlasíte, nejdřív se podívejte na to, když platíte kartou v obchodech, kolik je poplatek bance.. Kvůli pohodlnosti lidí, musí lidé co platí hotově platit víc za potraviny. Takže tím pádem budou mít i u jízdného argument v budoucnu, že se zvýšili náklady.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
22. 11. 2019 12:42

Nadpis a text článku je poněkud bulvární až lživý. Platit kartou za jízdenky/doplatky u průvodčího (tedy nejen za servis z jídelního vozu) ve vybraných vlacích Českých drah bylo samozřejmě možné již nyní, a to podle mne už hodně dlouho (několik let). Viděl jsem mnohokrát někoho platit tímto způsobem např. v soupravách RJ.Já tiskovou zprávu pochopil tak, že nově půjde platit kartou ve všech vlacích ČD, i v té poslední lokálce.Druhou věcí je, že platby kartou v jedoucím vlaku jsou poněkud problematické, ale to souvisí s tristním pokrytím tratí signálem mobilních operátorů, a to i na hlavních koridorech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 11. 2019 16:33

Před 2 měsíci jsem jel RailJetem ČD na lince Praha-Brno a servírky jsem se zeptal, jestli se dá platit kartou. Odpověděla, že jo, ale že to nejde, pokud není signál O2. Když jsem jí tedy poprosil o platbu kartou, odpověděla mi, že není signál. Na svůj platební terminál u pasu se ani nepodívala. Koukl jsem se tedy na mobil a měl jsem O2 LTE.Tak nevím, ale mám pocit, že Českým Dráhám žádné terminály nepomohou, pokd nebudou umět mluvit a roznášet kafe (ty terminály).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 11. 2019 13:29

Což dokud je možné koupit si lístek u průvodčího, je rušení osobních pokladen celkem v klidu. Horší by to bylo kdyby to bylo jako na Slovensku, kde zjistíte, že jízdenky prodávají pouze vybrané stanice (shodou okolností ta, do které jedete) a za nástup bez jízdenky je pokuta 50€. Nevím jak dnes, ale před 10 lety to tak na TEŽ chodilo.
Jen se musíte o jízdenku přihlásit, údajně aktivně vyhledat průvodčího, tvrdil to jeden, když chtěl jedné pani napařit pětistovku k jízdence. A byl docela naštvaný, že mu chtěla ject na černo (přitom se aktivně o jízdenku hlásila). Překvapilo mě to, protože jsem se s tím nikdy nesetkal (vyprávěli pouze pamětníci, že to tak před léty opravdu chodilo) a ani jsem předtím ani od té doby neviděl, že by někdo šel za průvodčím dřív než on si přijde za ním. Takže na to pozor a seznamte se předem s tím jaké panují podmínky, ať máte případně čím argumentovat, mě to je jedno, já mám obvykle předplatné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 11. 2019 12:26

To jsem žádostiv. Pokrytí internetem v polích nic moc a některé (hlavně nové a menší) banky nepodporují off-line platby.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 11. 2019 11:43

A já bych čekal, že když se řekne vlaková doprava 21. století budou to nové vlaky, které budou precizně uklizené a budou jezdit na čas a rychle. Očividně ČD jsou na tom tak špatně, že i na platbu kartou je třeba napsat oslavný článek i když karty už léta berou i vietnamské večerky v té nejzapadlejší vesnici tak u majoritního vlakového dopravce je to důvod k ovacím Očividně, cesta k úrovní např. Švýčarska co se hromadné dopravy týče bude ještě tak na další 25 letku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor