10+1 nejvlivnějších počítačových reklam

Jsou drzé, vtipné, šílené, ale zapůsobily. Připomeňte si reklamy, které bezpochyby ovlivnily trh s počítači či softwarem, nebo nám dokázaly změnit názor.

1984: Apple „1984“

1984 je reklamou na počítač, ve které ale vůbec nejde o počítač. Dílo slavného režiséra Ridleyho Scotta vzniklo na objednávku Steva Jobse, který požadoval zcela nový přístup k reklamě. Jeho vizi naplnili Steve Hayden, Brent Thomas a Lee Clow, kteří přišli s návrhem scén motivovaných orwellovským románem 1984. Má vzbudit emoce a touhu nejít s davem podle diktátu „velkého bratra“. Lidé se dozvěděli, že novou průkopnickou cestu nabídne Apple a bude se jmenovat Macintosh.

Reklama se vysílala během finále Super Bowlu, tedy finále amerického fotbalu, které je nejsledovanějším televizním vysíláním v USA. Vzbudila obrovský ohlas. Apple poté začal být vnímaný jako mnohem silnější konkurent tehdy dominujícímu IBM.

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,