GTA IV, Unreal Tournament III nebo Lara Croft s ještě o něco větším poprsím. Letošní hry budou stát za to.
Herní konzole Xbox 360 před pár týdny zlevnila na 5 990 Kč, což z ní udělalo nejlevnější herní zařízení současné generace virtuální zábavy. Za cenu grafické karty střední třídy si můžete pořídit systém, který je předurčen k opanování vašeho volného času. Co můžete od Xboxu 360 očekávat, jaká je současná nabídka her i příslušenství, co se chystá do budoucna? Na všechny tyto otázky vám tento týden odpoví osoby nejpovolanější – redaktoři licencovaného Oficiálního Xbox 360 magazínu.
Tip: sledujte týden s Oficiálním Xbox 360 magazínem
Oficiální Xbox 360 magazín je jediný konzolový časopis u nás. Časopis je určen jak nadšeným hráčům, tak začátečníkům, jimž nabízí srozumitelné a přehledné seznámení s konzolí i nejdůležitějšími hrami. Specialitou je přiložené DVD plné demoverzí a dalších materiálů, vytvářené speciální technologií našich partnerů pouze a jen pro Oficiální Xbox 360 magazín.
V pátek 22. března vyšlo nejnovější číslo, které přináší světové odhalení strategie World in Conflict a exkluzivní zážitky z hraní her, jako je Fallout 3 či GTA IV.
Redaktoři Oficiálního Xbox 360 magazínu připravili seznam nejočekávanějších her v roce 2008. Které to jsou?
1. Grand Theft Auto IV
Rockstar Games mají podobný monopol na komplexní simulátory gangstera jako ČR na Becherovku a rozbité dálnice. Čtvrtý díl má naději vykouknout nad ostatní díly populární série GTA o celou hlavu – koncept je daný, autoři se poprvé nesnaží o inovace a jen pilují detaily, zakované do nového grafického enginu.
Městem hříchu, topícím se v kriminalitě, kontroverzi a vládě východoevropských gangů, se nyní stává virtuální parafráze New Yorku. V ní dokonce funguje MHD, dá se vstoupit do významných budov, vyšplhat až na jejich vrchol a samozřejmě ukrást jedno ze stovek nablýskaných aut, zkratovat drátky a vydat se vstříc desítkám stylových misí. Poprvé v historii se navíc hráči mohou těšit na multiplayer, a to až v 16 hráčích najednou. Exkluzivní recenzi hry najdete už v příštím čísle OXM (17. dubna)!
Na co se těšíme?
- Vše pohlcující detaily, mafiánské zasazení
- Engine, dabing, vše na úrovni
- Komplexní jako vždy
2. Fallout 3
Místo představovaní nejočekávanějšího RPG roku bychom mohli postavit rentgenovou stanici vedle Černobylu – mělo by to stejný účinek. Fallout 3 se vloni představil ve vší parádě a nechal tvůrcům jen malý prostor, ve kterém letos odhalí něco nového. O hře je známo prakticky vše od pseudotahového soubojového systému přes tradiční vývoj postavy (hráč bude růst zároveň s ní a plnit zkoušky dospělosti) s využitím perků po přítomnost kapesního vrhače atomových bomb.
Dle vlastních slov chtěli autoři vyložit vše, co mají, a sledovat, jak zareaguje veřejnost. A ta reaguje nadšeně. Nový Fallout se duchem úzce blíží svým dvourozměrným předchůdcům. Důležité je, že se tvůrčí tým Bethesda mimo herních systémů soustřeďuje také na historii postnukleárního světa. Vše bude mít svůj účel, jasný původ a dopad na hratelnost. Jedinou otázkou je, zda titul skutečně vyjde ještě letos. Fallout má co do komplexnosti šanci překonat Oblivion, takže eventuální odložení je v případě takového kolosu opodstatnitelné.
Na co se těšíme?
- Ryzí podstata předchozích dílů v nové formě
- Propracovaná historie herního světa
- Moře možností v kompaktním prostředí
3. Gears of War 2
Když Halo 3 nevyšlo zároveň se startem Xboxem 360, dostal šanci on. Akční titul, který zcela opanoval první rok života herní konzole od Microsoftu. Gears of War přinesl skvělý zážitek z akce, vylepšný model krytí, který od něj převzala takřka každá další střílečka a hlavně temnou atmosféru boje s nechutnými Locusty.
Druhý díl nebude jiný, nabídne pouze více akčního nášupu hry, která je dodnes mezi hráči jedna z nejoblíbenějších. Konkrétně se tvůrci soustředí především na příběh, epickou výpravu s duchaplnými dialogy, rozsáhlejší multiplayer a větší monstra – chystá se zkrátka ukázkové pokračování výborné hry.
Na co se těšíme?
- Temná atmosféra Země na pokraji zkázy
- Více nepřátel!
- Poodkrytí minulosti Marcuse Fenixe
4. Race Driver: Grid
Závodní hry jsou další silnou stránkou Xboxu 360. Nejen díky ergonomickému ovladači, ale hlavně díky rozsáhlé nabídce her v čele s Forza 2 Motorsport a Project Gotham Racing 4. Po loňském Colin McRae: Dirt se na scénu vrací i britští Codemasters, aby vytvořili duchovního následovníka fenomenální série Toca Race Driver. Základ bude i v Grid stejný: kariéra mladého nadějného závodníka, desítky závodů a možností postupu. Vytrváte?
Autoři nechtějí lákat na laciné pozlátko v podobě tuningu či jiných blbůstek – hlavní bude závodění. Místo stovek aut, které občas ani neznáte, tu bude padesátka charakteristických vehiklů. Místo dřívějšího zajíždění do boxů orientace pouze a jen na samotné závodění. Čekají nás desítky okruhů po celém světě, nepředvídatelné počasí i protivníci, kteří se budou chovat realisticky a v závislosti na své psychice provádět chyby.
Na co se těšíme?
- Desítky našlapaných vozů
- Jízda na okruzích i uprostřed velkoměst
- Nic než závodění
5. Silent Hill 5
Pořádně hluboko zakopaný milník počítačového hororu, Silent Hill, čekají s pátým dílem zásadní změny. Poprvé v sérii vyjde souběžně s domovskou platformou Playstation také na konzoli Xbox 360 a vůbec poprvé na něm nepracují Japonci, ale americký tým The Collective. Fanoušci série by marně zavírali nad realitou oči – pětka dozná změn, a ty budou poplatné zaměření hry na masy. Tradiční puzzly tak budou stále složité, nicméně pokud hráč nebude schopen najít původní, sofistikované řešení, může si se situací poradit jinak, ačkoliv se za trest dobere horšího konce.
Ne že by ty ostatní byly optimističtější, Silent Hill 5 se bude opět potácet na hranách reality, snu a zvrácené říše Otherworld, ve které krev třísní zdi a monstrům s rozpůlenou hlavou odkapává z hnisajících ran sliz. Vizuální ztvárnění má mít ostatně markantní vliv na atmosféru jak již díky znervózňující animaci pokřivených monster, tak zásluhou zrnících filtrů a archaizujících efektů přetažených přes obrazovku. Přežijete?
Na co se těšíme?
- Kolekce zrůdností nejvyššího kalibru
- Pochopitelnější, američtější hratelnost
- Převaha chladných zbraní nablízko