10 nejočekávanějších her roku 2008

GTA IV, Unreal Tournament III nebo Lara Croft s ještě o něco větším poprsím. Letošní hry budou stát za to.
Kapitoly článku

6. Fable 2

Někdo má „dělání her“ v popisu práce, Peter Molyneux si však tuto položku píše do kolonky koníčků. Stejně jako v předchozím díle chce i nyní prostřednictvím doširoka otevřeného RPG přinést hráčům něco víc než jen obyčejnou hru. Fable 2 se má stát právoplatným životem fantastického hrdiny… nebo zbabělce, pokud hráč zvolí tuto cestu. „Zasaďte stromek, jděte za dobrodružstvím, a když se po letech vrátíte, na jeho místě naleznete statný dub,“ zní častý příklad dokumentující vyvíjení všech věcí v herním světě, tedy i hráče.

To zde ale bylo již minule, co se v pokračování změnilo? Přelomovým se má stát ovládání vyznávající koncept pouze jednoho tlačítka na fyzický útok, jednoho na magii apod. Silou Fable 2 je, že povrchové jednoduchosti kontruje hluboká vnitřní duše titulu. Hráč si například bude moci pořídit psa, nechat jej zranit v souboji, a i když mazlíkovi se zlomenou nožkou uteče hodovat do hospody, chlupatý přítel jej klidně i za pár dní s pajdáním dohoní. Tomu se říká věrnost!

Na co se těšíme?

  • Na povrchu jednoduchost sama
  • Uvnitř nečekaně bohaté dobrodružství
  • Virtuálním hrdinou bez hranic

Fable2_01.jpg Fable2_02.jpg

7. Unreal Tournament III

Některé značky jsou předurčeny stát se lídry ve svém oboru. Tak jako nikdo neočekává od BMW produkci vozů sociální třídy, Unreal Tournament zůstává věrný pověsti nejlepších a nejvyváženějších multiplayerových stříleček. Navíc o kvalitách třetího dílu se lze přesvědčit již z vydané PC verze. Opět se vrací staré dobré hlášky „Killing spree!“, dělající ze hry pravý adrenalinový sport. Bohatý výběr map se vrací v novém, výborně optimalizovaném enginu.

Bohužel již nepřichází většina starých módů – Unreal Tournament III přináší nový, taktičtější typ hry Warfare, takže ve srovnání s nabídkou předchůdců působí trochu chudě. I tak si ale vydobyl vysoká hodnocení. Přináší totiž novinky jako levitační skateboard nebo multiplayerový interface na úrovni, a tak má všechny předpoklady stát se znovu síťovým hitem. Ovšem pouze síťovým, infantilní kampaň pro jednoho dělá jen ostudu. Xboxová verze vyjde v květnu.

Na co se těšíme?

  • Ověřená hratelnost
  • Mód Warfare, levitační skateboard
  • Multikill!

unreal01.jpg unreal03.jpg

8. Sid Meier’s Civilization Revolution

Herní Civilizace byla vždy o dlouhých hodinách strávených nad budováním fungujícího společenství, jež hráč vedl od pravěku po kosmické lety a ještě dál. Tomu je nyní konec! Hráči nemohou strávit 48 hodin v kuse u jedné hry, a tak je Revolution poplatná trendu rychlé a moderní hratelnosti. První instalace budovatelského fenoménu na konzolích představí vývoj civilizace v rámci několika krátkých desetiminutovek.

Ano, projít staletí evoluce bude možné během dvou hodin a dle samotného Meiera to má být neskonalá zábava. Každá hra bude jiná, k cíli vede nespočet cest a ukrácení herní doby je pomůže vyzkoušet všechny. Současné generaci her odpovídá i pestrá grafika s velkými 3D jednotkami, charakteristickými stavbami a přehledně plastickou mapou. O tom, že se za tváří konzolových zjednodušení skrývá spousta statistik k přemýšlení, nepochybujeme. Je to přece stále Civilizace! Těšit se na ni můžeme už v červnu.

Na co se těšíme?

  • Civilizace konečně na konzolích
  • Rychlá hratelnost, bleskový vývoj národů
  • Sladká grafika

civilization01.jpg civilization02.jpg

9. Too Human

Začít budovat herní sérii od počátku jako trilogii představuje riskantní krok. Kanadští tvůrci ze Silicon Knights nicméně mají s podobným postupem zkušenosti (stojí za upírskou ságou Legacy of Kain). Too Human, první díl plánované trilogie, však není klasickým fantasy, ale mísí severskou mytologii s obří dávkou kyberpunku. Hráč se v roli polobožského Baldura bude většinu hry protloukat ledově chladnými lokacemi s názvy jako Komnata hrdinů, Ledový les nebo Říše nemrtvých, aby se čas od času vydal do kybersvěta, jenž bude paradoxně přeplněn zelení.

Vedle prostředí hra láká zejména pěti odlišnými třídami postav (střelec, bojovník nablízko, obránce se štítem apod.) a jejich sofistikovaným vývojem v rámci 50 úrovní, což je strop pro tento díl, postavu pak bude možné importovat do pokračování. Too Human dále převezme vypadávání rozličných předmětů z protivníků, charakteristické pro RPG typu Diablo, zatímco inovaci přinese formou ovládání – levý analog ovládá pohyb a fixní kameru, pravý pak automaticky vybírá cíle, určuje směr útoku a řetězí smrtonosná komba. Hra mírně připomíná kontroverzní Hellgate: London z PC, nicméně atraktivitou příběhu a zpracováním dává mnohem větší přísliby.

Na co se těšíme?

  • Počátek epické trilogie
  • Kyberpunk se mísí s mýty
  • Solidní RPG základ ve stylu Diablo

toohuman01.jpg toohuman02.jpg

10. Tomb Raider: Underworld

Tomb Raider: Legend a Anniversary oživily fenomén Lary Croft a bylo jen otázkou času, než Eidos společně s tvůrčím týmem Crystal Dynamics vyrukují s pokračováním. Provařování archeologické série jako před lety se však nekoná, Underworld přináší několik zásadních novinek, z nichž tou nejzajímavější je důraz na co nejživější prostředí a jeho realistickou tvář. To se netýká jen textur a grafiky, nýbrž samotné symbiózy Lary s divočinou. Mokré stěny kloužou, déšť promočí dívčiny šaty, jež v úkrytu pomalu uschnou, a bláto ulpívá na obnažených lýtkách nebo kolenou, když archeloložka zaklekne.

Jelikož se má většina titulu odehrávat v deštivém Mexiku a vlhkých kobkách pod jeho povrchem, podobné efekty bude hráč sledovat neustále. Stejně tak hrátky s fyzikou – pryč jsou série okatých překážek, prostředí má být organičtější, se zničitelnými stěnami, sloupovími a Larou šplhající podobně jako Altair v Assassin’s Creed po mnohem více površích. Zavěsit kolty za šortky a jde se pod zem!

Na co se těšíme?

  • Špinící se Lara v novém prostředí
  • Důraz na interaktivitu a uvěřitelnost zatuchlých kobek
  • Počasí bude hrát velkou roli, stejně jako zvířecí protivníci

tombraider01.jpg tombraider02.jpg

Nejnovější informace o všech chystaných titulech, rozhovory s tvůrci a další zajímavé informace najdete každý měsíc v Oficiálním Xbox 360 magazínu!

Uvodsekce.jpg

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,