Zajímavost: autor Game of Thrones píše ve stařičkém WordStaru pro DOS

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 47

Názory k článku

15. 05. 2014 21:57

Kdyby to psal v TEXu tak by to potom už rovnou mohl vydavatel šoupnout na tiskárnu a hotovka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 05. 2014 15:29

Tvrzení, že z tak starou plečkou se nelze připojit k netu mne od autora píšícího pro IT web zaráží. Ale pak jsme na Živě, takže žádné překvapení. Sám jsem delší než 40ti stranovou práci ve Wordu nepsal, a mít znalost LaTexu, asi bych raděj zvolil na něm založený editor. V případě JRR Martina, kdy má jedna kniha snad 700 stran, převážně dialogů, si myslím, že psát ve Wordu by bylo dost neefektivní. Vzpomínám si také, že Dan Vávra, jenž právě píše podklady pro Kingdom Come, několikrát zmínil, že má ve Wordu 1000+ stránkové dokumenty, jenž ho dokáží bez problémů shodit. Na jeho tetovém editoru se mi strašně líbí ta jednoduchost kdy se člověk může soustředit jen na psaní. To je asi i velká výhoda proti ostatním řešením. Na druhou stranu jsem si jist, že jsem podobě zpracovaný editor (jen to pozadí bylo bílé) viděl i pro Mac, dokonce obsahoval modul, kde jste si mohli zaznamenávat diagramy mezilidských vstahů, charaktristiky hrdinů atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 05. 2014 13:42

No, ja jsem vzdy preferoval spise WordPerfect. Ale taky uz jsem vymekl a upgrejdoval, ovsem ja jsem tam nemel rozepsanou zadnou mnohadilnou sagu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 05. 2014 10:13

To mi přijde trochu extrémní, tedy. Vždycky tady máme notepad (a milion podobných klonů).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 05. 2014 09:09

Zajímavé, kolik lidí (zejména linuxáků) tady absolutně vůbec nechápe, že důležitý je obsah a ne forma. Pokud to bude psát na psacím stroji nebo tužkou na papír, pořád má světu co říct. Na rozdíl od těch, co si dokážou všechno sami nakonfigurovat, ale tím to hasne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 05. 2014 06:35

Pak by mě zajímalo jak přenáší ten text z toho starého počítače ke svému vydavateli atd. Emailem to nepošle, USB to určitě nemá. Leda tak diskety, ale tam bude mít tak 5 a 1/4" a to si zase ten vydavatel sotva v něčem přečte. Jedině to tak vytisknout a odnést mu to na papíře, aby to někdo zase přepsal do počítače.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
14. 05. 2014 23:36

Nech pise v com chce a u neho by som sa ani virusu nebal - horsie je to s hardwerom na takej starej masine. Snad ma nejake USB zalohy alebo flyppy disk alebo co pouziva :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  14. 05. 2014 22:39

Ta akorekce se dá opravit třemi kliknutími:Dole ve statusbaru 1. klik na tlačítko "Čeština", 2. klik na "Neprovádět kontrolu gramatiky" a 3. klik na tlačítko "OK".Jenže... Kdo by to tam hledal?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
14. 05. 2014 22:06

conanovy spontanni rozhovory
vse co se tam rika je presne tak jak se rika

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 05. 2014 21:56

Writebox je taky super.
Na chromebooku mám nastavené spouštění v samostatném okně (jako běžná aplikace).
Psaní bez zbytečností, bazální nastavení, text se neustále ukládá, nehrozí ztráta.
Pohoda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 05. 2014 21:09

"protože tak starý počítač ani nelze k internetu připojit" - A mohu se zeptat, proč by to nešlo? Surfoval jsem po webu na 386ce s DOSem (Lynx + Arachne) a v plánu mám připojit k síti sítí i XTčko (jen co do něj seženu disk). Bez problému :) A třebas taková Amiga 600 si surfne i bezdrátově (wifi karta v PCMCIA slotu).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
14. 05. 2014 20:52

A co je vlastně na jeho názoru a využití starého počítače vlastně tak úžasného? Vždyť to je velmi běžný přístup u velké části autorů a je to i naprosto v pořádku.Autor, zejména u beletrie, skutečně nepotřebuje nic navíc. Potřebuje jen psací stroj a pár funkcí navíc (přesouvání textu, úpravy...). K čemu by mu byly Word z balíku Office - to je skutečně software do office, tedy do kanceláře, kde hlavní činnost není samotná tvorba, ale úpravy, změny, spolupráce... Celý balík Office je velmi dobrý nástroj, ale jen tam, kde se dobře použije. Pokud ty nástroje nepotřebuju, tak přeci není žádný důvod je používat. V ČR je tak mezi autory dodnes často používaným nástrojem T602, i když jak ty počítače umírají, tak T602 mizí. A opravy následně provedou lidé k tomu určení - redaktoři, editoři, korektoři. A je to tak správně.Co se týče automatických oprav a podobných věcí - určitě by bylo velmi užitečné, kdyby se to dalo ve Wordu snadněji nastavit a ideálně mít možnost jednoduchého přenastavení celých bloků, tj. říct nechci automatické úpravy a hned mi to vypne najednou korektury, gramatiku, automatické styly atd. Na druhou stranu celkem chápu, že cílová skupina tohle neřeší a tak není dostatečně silný důvod to upravovat. Osobně office používám, byť to není můj hlavní nástroj. Používám nástroje z office právě na spolupráci s ostatními - přebírám texty, u kterých vítám, když vidím zdroje úprav, přebírám prezentace, ze kterých si mám brát podklady a i když je PowerPoint v mnoha ohledech příšernost, má výhodu, že se dá připravená prezentace snadněji rozdělit na části, které jinde upravím. Nicméně v momentě, kdy chci něco napsat (ne, nepíšu beletrii, psal jsem občas nějaký článek apod.), tak jsem to nikdy nepsal ve Wordu, ale použil jsem něco, co má na psaní mnohem jednodušší prostředí a lépe jsem se tak soustředil na samotný obsah.Nicméně mezi autory přeci jen pár výjimek znám a používají Word od začátku činnosti. Všichni bez výjimky sice s vypnutými automatickými opravami (jak jinak), ale využívající něco navíc. Jedna autorka si velmi oblíbila osnovu ve Wordu, takže prý díky tomu mnohem lépe udrží příběh, může popisné části snadněji přehazovat atd. Dva autoři, které znám, píší společně a využívají poznámkový aparát se sdílením přes dropbox atd. Princip je ale pořád ten, že samotné psaní, ta čistá tvorba, je opravdu jen a jen psaní bez pomocníků.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 05. 2014 19:53

tomu se rika hardcore oldshool. a je dobre ze vazeni lide proslavuji stare veci. mozna se vrati do mody i win98se.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 05. 2014 18:17

Však všechny zápisky ze střední jsem napsal ve Windowsovským notepadu. A že toho bylo. Taky moc nemusím, když mi Word automaticky něco pořád upravuje nebo to odmítá napsat tak jak chci. Člověk se má soustředit na myšlenku co chce napsat a ne se půlku času dohadovat s Wordem. Pokud to má nějak vypadat, tak je to zas lepší napsat v LaTeXu a nějakej vzhled řešit až nakonec...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 05. 2014 17:48

No, asi se mu nechce na starý kolena zvykat na nový věci, ale přijde mi to jako naprostá blbost. I ten blbej word se dá nastavit aby nic neopravoval, neotravoval a rozhodně to v něm bude přehlednější než na starým PC a předpokládám starým monitoru... A navíc taky nemusí používat word, ale psát to v něčem já nevím jako LaTex kde mu taky nebude nějaká automatická oprava strašit...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
14. 05. 2014 17:27

Má pravdu předseda... za automatické opravy ve Wordu by se mělo popravovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor