Za únik informací o 1,5 milionu zákazníků přišla pokuta 3,5 milionu korun. Tak dopadl T-Mobile

Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) vyčíslil pokutu za červnový únik citlivých dat zákazníků T-Mobilu. Operátor podle úřadu databázi dostatečně nezabezpečil a dopustil se tak správního deliktu, za který má zaplatit pokutu ve výši 3,6 milionu korun. Jde o jednu z nejvyšších pokut, kterou ÚOOÚ kdy udělil. Maximální výše sankce je v tomto případě až 10 milionů korun.

Úřad také odhalil přesnější údaje o zcizených datech. Šlo o osobní údaje zhruba pětiny všech klientů operátora (cca 1,2 milionu zákazníků), přičemž databáze obsahovala jména, příjmení, data narození, adresy, telefonní čísla i čísla účtů zákazníků. Z databáze je ukradl bývalý zaměstnanec operátora.

ÚOOÚ sankci udělil 10. srpna. T-Mobile se proti pokutě může odvolat do 15 dní od rozhodnutí úřadu. Operátor ale této možnosti podle svého vyjádření nevyužije, i když se mu pokuta zdá vysoká:

„Udělený postih akceptujeme, byť se nám pokuta, s ohledem na okolnosti, zdá nepřiměřená. V daném případě šlo o fatální selhání bývalého zaměstnance, který je již trestně stíhán. Ihned po zjištění incidentu jsme zpřísnili bezpečnostní opatření a věříme, že ve spolupráci s ÚOOÚ nastavíme standardy vedoucí k dalšímu zkvalitnění bezpečnosti dat zákazníků.“

Témata článku: Právo, Bezpečnost, Mobility, Únik dat, Pokuty, T-Mobile, Hack

13 komentářů

Nejnovější komentáře

  • xmarek 18. 8. 2016 2:36:06
    Ano je to srandovní pokutička, ale co. Žíly mě to netrhá. Už dávno vím, že...
  • miroslav stehlík 17. 8. 2016 21:11:15
    3,5 mega? A co třeba: Ztratili se vám údaje o 20% zákazníků tak zaplatíte...
  • Jan Polášek 17. 8. 2016 20:35:58
    Tyvole, osobní údaje pětiny klientů lítají po okolí a T-Mobile za to...
Určitě si přečtěte