YouTube má prý velký problém. Nevydělává

YouTube by se sice dal označit za fenomén doby, ale z ekonomického hlediska to už tak růžově nevypadá. Web má prý velký problém: nepřináší mateřskému Googlu prakticky žádný zisk. Alespoň to tvrdí ekonomický list The Wall Street Journal, který se opírá o své „dobře informované zdroje“, upozorňují Engadget.com či Neowin.net.

YouTube se jako přední video stránka stala centrem mnoha virálních klipů, kampaní i amatérských či dokonce profesionálních filmařů. Dají se na ní sledovat nové hudební videa, recenze i příspěvky občanské žurnalistiky. Videoobsahu má YouTube nepřeberné množství, k tomu přes miliardu uživatelů a reklama se ukazuje před videi i v překryvném formátu. Kde tedy tkví problém?

Podle Wall Street Journal je základním problémem skutečnost, že o videa se sice zajímá kvantum lidí, ale mnoho z nich k nim přistupuje jen přes sdílené odkazy a vkládané videa na jiných stránkách. O to víc je pak přehlížena reklama, která tak má menší účinnost a nižší ziskovost. I kvůli tomu se YouTube podílí na celkovém prodeji reklam Googlu jen šesti procenty.

Navíc většina návštěvníků sleduje YouTube jen nárazově a po zhlédnutí jendoho videa odchází. Celých 85 procent veškerých zhlédnutí videí má na svědomí jen 9 procent z celkového počtu uživatelů YouTube. Pro zadavatele reklamy je tak její reálný dopad mnohem nižší, než u tradičních spotů umisťovaných v rámci vysílání televizních stanic.

Google se uvedený nepoměr snaží změnit hned několika kroky. Ať už jde o novou hudební streamovací službu Music Key nebo investice v řádech stovek milionů dolarů do originálního obsahu poskytovaného na YouTube. 

Diskuze (31) Další článek: Živě.cz má rekordní návštěvnost, v lednu nás četlo 800 tisíc uživatelů

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,