reklama

YouTube je mezi mladšími druhou nejsledovanější „televizí“ v ČR

YouTube není pouze pro mladé, jak si někteří lidé často myslí. Agentura TNS Aisa provedla pro Google ČR průzkum diváků této „internetové televize“ a porovnala výsledky s klasickými televizemi. Celkem YouTube navštíví měsíčně 5,1 milionu uživatelů, což je 20% meziroční nárůst.

Klepněte pro větší obrázek
V populaci mezi 15 a 34 lety je YouTube druhou nejsledovanější televizí (zdroj: Google)

U mladší generace mezi 15 a 34 lety je YouTube druhou nejoblíbenější „televizní stanicí“ hned za televizí Nova. Ostatní hráče v našich set-top-boxích nechalo YouTube za sebou. Rozdíl mezi Novou a YouTube jsou přitom pouhá dvě procenta.

U celé dospělé populace, tj. v případě věkové skupiny mezi 15 a 54 lety, je měsíční zásah 73 % populace a YouTube je tak šestou nejsledovanější stanicí, přičemž mezi YouTube, Nova Cinema, Prima Cool a Barrandovem je rozdíl velice malý, všechny tyto televize jsou směstnány v rámci tří procentních bodů.

U mladších konzumentů obsahu se ani není čemu divit, mladí lidé si na YouTube i jiné video platformy zvykli poměrně rychle a je pro ně zajímavější model, kdy si určují pořady dle své nálady, než aby někdo určoval programy za ně v televizním programu.

Klepněte pro větší obrázek
Pro dospělé mezi 15 a 54 lety je YouTube jedna z hlavních televizí (zdroj: Google)

„Progresivní značky dnes využívají YouTube jako velice efektivní nástroj pro budování značky prostřednictvím komunikace s cílovou skupinou. Divákům totiž dává možnost participovat na obsahu, hodnotit nebo ho dál sdílet a doporučovat,”říká Ivana Giardi, manažerka pro online marketing značek z českého Googlu.

Věková skupina 35-50 let si však také nestojí nijak špatně, nyní tvoří už asi třetinu diváků YouTube. Toto číslo bude i nadále růst, jelikož je YouTube prozatím doménou mladších, kteří však stárnou a své zvyky si uchovají. Zatímco ve věkové skupině 15-24 let se alespoň jednou měsíčně na nějaké video podívá 85 % populace, číslo se s přibývajícími lety snižuje na 22 % u věkové skupiny 55 a více let.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
8 z 10 uživatelů českého internetu navštíví YouTube alespoň jednou měsíčně. (zdroj Google)

YouTube je organicky propojené se sociálními sítěmi (Google+, Facebook, Twitter), odkud pochází velká část diváků, avšak na rozdíl od sociálních sítích, na kterých převažují ženy, na YouTube převažují muži 52 ku 48. Za měsíc lidé z ČR zhlédnou až 500 mil. videí, přičemž 45 % uživatelů přistupuje k YouTube přes internet v mobilu.

Z marketingového hlediska je YouTube zajímavé z hlediska zacílení. Míra pozornosti je zde 1,5krát vyšší než v případě televizního vysílání a stejně tak YouTube používá reklamní formáty, které mají uživatelé možnost vypnout či přeskočit (a v případě přeskočení neplatí inzerent žádný poplatek).

Témata článku: Google, Web, Statistiky, Hudba, filmy, seriály, YouTube, Blogspot, Nova, Aisa, Prima, Cinema

26 komentářů

Nejnovější komentáře

  • palast 4. 6. 2013 20:51:31
    Jenže ta anketa byla udělána tak, ať je televize nova na prvním místě....
  • randomofamber 4. 6. 2013 11:03:18
    YouTube a televize??? Co je ta za nesmysl? YouTube není žádná televize....
  • Pavel Šimek 3. 6. 2013 21:50:11
    To je na tom ČT už tak bledě, že není ani v první devítce? Ani v kategorii...
reklama
Určitě si přečtěte

UPC překopli páteřní kabel. V Brně i druhý den nejede internet ani kabelovka

UPC překopli páteřní kabel. V Brně i druhý den nejede internet ani kabelovka

** V Brně byl velký výpadek služeb UPC ** Důvodem je překopnutý páteřní kabel ** V některých lokalitách služby stále nefungují

5.  12.  2016 | Jakub Čížek | 100

ASUS ZenBook 3 se začal prodávat v Česku. Je ve všem lepší než MacBook, ale bude to stačit?

ASUS ZenBook 3 se začal prodávat v Česku. Je ve všem lepší než MacBook, ale bude to stačit?

** Novinka od Asusu míří přímo proti MacBooku od Applu ** Nabídne daleko více výkonu za stejné peníze

2.  12.  2016 | David Polesný | 144

17 expertek Microsoftu předpovědělo rok 2027. Splní se alespoň něco?

17 expertek Microsoftu předpovědělo rok 2027. Splní se alespoň něco?

** Zmizí klasické vyhledávače ** Budeme programovat buňky ** Kvantové počítače překonají šifry

Včera | Jakub Čížek | 34


reklama