YouTube chce konkurovat televizím, investuje 100 milionů dolarů

YouTube chce více konkurovat komerčním internetovým „videobankám“ typu Hulu nebo Netflix a pak pochopitelně i televizím. YouTube jednoduše řečeno chce, abychom se na něj dívali jako na televizi. To se nyní neděje. Sice se jedná o největší portál svého druhu a pravděpodobně třetí nejnavštěvovanější stránku světa (po Googlu a Facebooku), ale průměrný návštěvník na něm tráví jen patnáct minut denně.

Aby se čas prodloužil, hodlá YouTube připravit okolo dvaceti nových prémiových kanálů, na kterých poběží originální a atraktivní obsah. Zatímco část z těchto kanálů bude generovat vysílání již z existujícího obsahu, ostatní by měli naplnit profesionální tvůrci low-costového obsahu (podobný systém jako Stream.cz?), do kterých podle neoficiálních informací YouTube investuje 100 milionů dolarů. Google ani jeho videoportál se k celé věci zatím nevyjádřily, zatím se toho tedy o proměně YouTube moc neví, byl by to ale celkem logický krok.

Příjmy YouTube se loni pohybovaly okolo 544 milionů dolarů a letos se očekává, že by se mohlo jednat až o 800 milionů dolarů. To už by se YouTube pomalu přehupoval do výraznějších černých čísel a začal by si na sebe vydělávat trošku více.

Diskuze (13) Další článek: Google Motion byl jen aprílový vtip. Než jej jistý nadšenec naprogramoval

Témata článku: , , , , , , , , , , ,