Yahoo chce proniknout do sociálních sítí a hodlá utrácet

Přestože se loni Yahoo po zmařené šanci lukrativního prodeje Microsoftu ponořilo do temných hlubin ekonomického kolapsu, který přiměl k odstupu i šéfa Jerry Yanga, současná šéfka Carol Bartzová postupně vyvádí firmu z krize a hodlá investovat do nového rozvoje.

Současným záměrem Yahoo je zachytit trend sociálních sítí a měl by se stát jedním z „velkých hráčů“ na tomto poli, vedle Facebooku, MySpace apod. Dopomoci si k tomu má nákupem společnosti (nebo více společností), které už v oblasti sociálních sítí fungují a společně s Yahoo mají potenciál na rychlý rozvoj. Na jaké konkrétní služby mají v Yahoo políčeno a kolik za ně hodlají utratit, zatím nikdo neprozradil.

Šéf přes technologie Ari Balogh však agentuře Reuters řekl: „Mohu vám zaručit, že nějaké akvizice přijdou, ale některé věci si zajistíme sami.“ K otázce, kdy se tak stane, se vyjádřil stručně: „Teď je dobrý čas na nákup.“

Yahoo se snaží dostat zpět do ekonomické kondice, i když to má v době celosvětové krize velmi těžké. Podle plánu by měl pomoci právě vývoj nových služeb. Prvních přelomových novinek bychom se měli dočkat letos na podzim. Otázkou zatím zůstává, co se stane se samotným vyhledávačem Yahoo, který zůstává ve stínu Google. Možnou alternativou je i spolupráce s Microsoftem v této oblasti.

Diskuze (1) Další článek: YouTube zažilo Den porna

Témata článku: , , , , , , , , , , , ,