Xiaomi je nejhodnotnější startup na světě a teprve nabírá dech

Xiaomi, Xiaomi, Xiaomi. Tohle jméno je poslední dobou slyšet ze všech stran. Xiaomi je skokanem roku, Xiaomi chce být jedničkou ve smartphonech, Xiaomi je světovou trojkou… Chcete další důkaz, že to tahle čínská firma s americkým know-how dělá velmi dobře? Podle Bloombergu je Xiaomi nejhodnotnějším technologickým startupem na světě.

Společnost oznámila, že získala investice v souhrnné hodnotě 1,1 miliardy dolarů a celkem tak má hodnotu 45 miliard dolarů. Xiaomi se tak v tomto podivném žebříčku (protože kde vlastně končí startup?) dostala před Uber – službu, která po celém světě začíná nahrazovat tradiční taxislužby.

Jakoby tato čísla nebyla působivá sama o sobě, dodejme, že firma vznikla teprve v roce 2010. Už tehdy vstupovala na silně rozdělený trh se stovkami konkurentů a zdánlivě nedostižnými velkými značkami. Uplynuly čtyři roky a Xiaomi mnohé překonala, šlape na paty i těm opravdu velkým a má ambice stát se světovou jedničkou.

Klepněte pro větší obrázek
Toto je Mi TV s Ultra HD rozlišením a úhlopříčkou 49 palců. Kolik si za podobnou specifikaci řekne renomovaná konkurence? Xiaomi čtyři tisíce yuanů, tedy asi 15 000 Kč.

Jak chce Xiaomi dosáhnout dalšího růstu? Právě v těchto dnech probíhá poněkud komplikovaný vstup na gigantický trh v Indii a Indonésii. Když k tomu přičteme prvenství v domovské Číně, je to zatraceně velké hřiště, se kterým velcí hráči mobilního byznysu příliš neumí zacházet. Produkty Xiaomi na rozvíjející se trhy skvěle zapadají – přináší skvělou výbavu za nižší cenu, přitom renomé slibuje srovnatelnou kvalitu. K tomu povedený a neustále aktualizovaný software, příslušenství srovnatelné s několikanásobně dražší konkurencí…

Do budoucna se mluví o Brazílii, nikoliv však o Evropě nebo USA. Řeč je pochopitelně o oficiálním vstupu na trh, nikoliv o kusovém dovozu všemožné kvality. Strategie je tedy jasná – posbírat síly na rozvíjejících se trzích a zatím se nestarat o to, jak se Apple se Samsngem přetahují na rádoby prestižních kolbištích v EU a USA. Xiaomi také nenápadně rozšiřuje produktové portfolio. Ke smartphonům mají velmi blízko tablety, ale také televize a Xiaomi se jistě nezastaví ani tam...

Témata článku: Byznys, Mobility, Startupy, Xiaomi, Televize úhlopříčka 80

14 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Da_Vinci 31. 12. 2014 12:34:14
    Další důkaz toho jak lze vidělávat na cizých nápedech a krádežích. Nejprve...
  • -zeus- 31. 12. 2014 11:09:53
    Nějak nechápu výrobně-obchodní model, kdy vyrobím relativně malou sérii...
  • Tom1122 31. 12. 2014 9:53:36
    Autor taky zapomněl dodat Xiami-zákaz nebo žaloba.:-D Nejen Xiami ale i...
Určitě si přečtěte

Nebuďte jako Emma Watson. Poradíme, jak nepřijít o hanbaté fotky

Nebuďte jako Emma Watson. Poradíme, jak nepřijít o hanbaté fotky

** Pokud už choulostivé snímky vyfotíte, dbejte na jejich zabezpečení ** Útočníci je nejčastěji získají z cloudového úložiště ** Pozor si dejte i na phishing a řádné zabezpečení telefonu

25.  3.  2017 | Stanislav Janů | 49

Špičkoví hackeři útočili na prohlížeče. Chrome odolal, ale Edge je tragédie

Špičkoví hackeři útočili na prohlížeče. Chrome odolal, ale Edge je tragédie

** Do Vancouveru se sjeli hackeři ** Soutěžili v útocích na prohlížeče ** Chrome odolal, ale Edge to projel na celé čáře

22.  3.  2017 | Jakub Čížek | 79

Google představil nový Android O. Na co se můžeme těšit?

Google představil nový Android O. Na co se můžeme těšit?

** Google vypustil vývojářskou verzi nového Androidu ** Přinese lepší notifikace nebo prodlouženou výdrž ** K uživatelům se dostane na podzim

22.  3.  2017 | Stanislav Janů | 61


Aktuální číslo časopisu Computer

Supertéma o počítačové bezpečnosti

AMD Ryzen přichází

Velké testy kinoprojektorů a levných sluchátek

Příslušenství do USB-C