Xiaomi je nejhodnotnější startup na světě a teprve nabírá dech

Xiaomi, Xiaomi, Xiaomi. Tohle jméno je poslední dobou slyšet ze všech stran. Xiaomi je skokanem roku, Xiaomi chce být jedničkou ve smartphonech, Xiaomi je světovou trojkou… Chcete další důkaz, že to tahle čínská firma s americkým know-how dělá velmi dobře? Podle Bloombergu je Xiaomi nejhodnotnějším technologickým startupem na světě.

Společnost oznámila, že získala investice v souhrnné hodnotě 1,1 miliardy dolarů a celkem tak má hodnotu 45 miliard dolarů. Xiaomi se tak v tomto podivném žebříčku (protože kde vlastně končí startup?) dostala před Uber – službu, která po celém světě začíná nahrazovat tradiční taxislužby.

Jakoby tato čísla nebyla působivá sama o sobě, dodejme, že firma vznikla teprve v roce 2010. Už tehdy vstupovala na silně rozdělený trh se stovkami konkurentů a zdánlivě nedostižnými velkými značkami. Uplynuly čtyři roky a Xiaomi mnohé překonala, šlape na paty i těm opravdu velkým a má ambice stát se světovou jedničkou.

873017845
Toto je Mi TV s Ultra HD rozlišením a úhlopříčkou 49 palců. Kolik si za podobnou specifikaci řekne renomovaná konkurence? Xiaomi čtyři tisíce yuanů, tedy asi 15 000 Kč.

Jak chce Xiaomi dosáhnout dalšího růstu? Právě v těchto dnech probíhá poněkud komplikovaný vstup na gigantický trh v Indii a Indonésii. Když k tomu přičteme prvenství v domovské Číně, je to zatraceně velké hřiště, se kterým velcí hráči mobilního byznysu příliš neumí zacházet. Produkty Xiaomi na rozvíjející se trhy skvěle zapadají – přináší skvělou výbavu za nižší cenu, přitom renomé slibuje srovnatelnou kvalitu. K tomu povedený a neustále aktualizovaný software, příslušenství srovnatelné s několikanásobně dražší konkurencí…

Do budoucna se mluví o Brazílii, nikoliv však o Evropě nebo USA. Řeč je pochopitelně o oficiálním vstupu na trh, nikoliv o kusovém dovozu všemožné kvality. Strategie je tedy jasná – posbírat síly na rozvíjejících se trzích a zatím se nestarat o to, jak se Apple se Samsngem přetahují na rádoby prestižních kolbištích v EU a USA. Xiaomi také nenápadně rozšiřuje produktové portfolio. Ke smartphonům mají velmi blízko tablety, ale také televize a Xiaomi se jistě nezastaví ani tam...

Diskuze (14) Další článek: Hybridní televize: interaktivita i nová generace reklam

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,