Xbox One bude mít ve finálním návrhu vyšší paměťovou propustnost

V podrobném článku o Xboxu One jste si mohli přečíst o výkonu procesoru, grafiky i operačních pamětí. Zatímco PlayStation 4 sází na jednotných 8 GB pamětí GDDR5 s propustností 176 GB/s, Xbox One má pouze složitější kombinaci malé 32MB cache ESRAM a DDR3 pamětí s celkovou teoretickou propustností 102+68 GB/s.

Jak to ale dle nejnovějších zpráv vypadá, Microsoft ve finální verzi hardwaru ještě přepočítal celkové možnosti pamětí a vývojáři tak budou mít s finálním Xboxem One k dispozici teoreticky až 192 GB/s. To by mělo ve výsledku i trochu zvýšit maximální možný výkon, který je konzole schopná dodat.

I přes to ale zůstává PlayStation 4 z pohledu výkonu výrazně výkonnější a vzhledem k jednotné paměti GDDR5 s vysokou propustností i jednodušší pro vývojáře. Pokud jde o celkový výkon, Xbox One nabízí 1,23 TFLOPS, PlayStation 4 pak 1,84 TFLOPS. Hlavní rozdíl je v samotném výpočetním hybridním čipu od AMD s více stream procesory.

 

Témata článku: Hardware, Microsoft, Technologie, Herní konzole, Xbox, Xbox One, Playstation 4

31 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Beldor 1. 7. 2013 9:54:44
    Nechapu o cem se tu stale lide hadaji . Stejne budou mit vsechny...
  • Krejmaj 1. 7. 2013 9:47:17
    no i vývojáři by měli ještě zapracovat, v náročných scénách pod 30fps to...
  • Jan Tomášek 30. 6. 2013 20:46:58
    Co je jednodušší pro vývojáře je těžko říct vzhledem k tomu, že Xbox...
Určitě si přečtěte