reklama

WebGL v IE11 se bude zpracovávat pomocí DirectX, nikoliv OpenGL

Jak už jsme psali minulý týden, Internet Explorer 11 nabídne podporu WebGL, tedy práci s 3D grafikou v Javascriptu uvnitř webového prohlížeče. WebGL víceméně odpovídá grafické knihovně OpenGL ES, která se stará o 3D grafiku na mobilních telefonech s iOS a Androidem, a jedná se o ořezanou verzi „velké“ multiplatformní knihovny OpenGL.

OpenGL je otevřená grafická knihovna, která sekunduje v případě Windows DirectX od Microsoftu. No a právě na DirectX je postavená i akcelerace vykreslování webových stránek v Internet Exploreru.

Nabízí se tedy otázka, jak v takovém případě bude fungovat podpora WebGL v IE11. Budou se vedle DirectX nezávisle zpracovávat i instrukce OpenGL knihovny? Nebudou, Internet Explorer 11 totiž samozřejmě i nadále bude akcelerovat pouze skrze DirectX, do kterého bude překládat i javascriptový kód pracující s OpenGL. Nemělo by to být nic komplikovaného, obě knihovny si jsou totiž velmi podobné.

Vše osvětlí schéma níže.

 Klepněte pro větší obrázek
S GPU bude i v případě vykreslování WebGL komunikovat DirectX, nikoliv OpenGL

Témata článku: Software, Prohlížeče, Programování, Internet Explorer, DirectX, Directx 11, Staré mobilní telefony

27 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Jan Velecký 2. 7. 2013 18:13:26
    Jak se tu zmiňuje, Chrome i FF používají projectangle, tudíž překlad...
  • Michal Kundrát 2. 7. 2013 15:51:07
    Takže Wine naruby? :-D
  • Milan Křepelka 2. 7. 2013 14:17:06
    No to je teda překvápno :-O
reklama
Určitě si přečtěte

Facebook o nás ví vše. Díky dobře skrytému vyhledávači se to dozví i ostatní

Facebook o nás ví vše. Díky dobře skrytému vyhledávači se to dozví i ostatní

** Facebook o nás ví vše, protože mu to sami řekneme ** V jeho nitru se skrývá mocný vyhledávač ** Mohou jej zneužít stalkeři, sociální inženýři a další nezbedníci

16.  2.  2017 | Jakub Čížek | 76

Vybíráte herní periferii nebo hardware? Pak zapomeňte na nálepku Gaming

Vybíráte herní periferii nebo hardware? Pak zapomeňte na nálepku Gaming

** Herní hardware se od toho běžného často liší jen vzhledem ** Při výběru stále nezapomínejte na základní parametry ** Poradíme jak vybrat herní hardware i periferie

20.  2.  2017 | Stanislav Janů | 34

Pojďme programovat elektroniku: Žádný bastlíř se neobejde bez armády švábů

Pojďme programovat elektroniku: Žádný bastlíř se neobejde bez armády švábů

** Každý bastlíř se po čase neobjede bez armády švábů ** Dnes si některé z nich vyzkoušíme ** Třeba zázračný posuvný registr

19.  2.  2017 | Jakub Čížek | 37

10 nejhorších produktů v historii Microsoftu

10 nejhorších produktů v historii Microsoftu

20.  2.  2017 | Karel Javůrek | 127


Aktuální číslo časopisu Computer

Stavba 3D tiskárny

Výbava domácí elektrodílničky

Budoucnost 5G sítí

Velké testy microSD karet a vodních chladičů

Přehled mobilních tarifů

reklama
reklama