Volkswagen hackoval vlastní auta. Teď mu hrozí astronomická pokuta

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 47

Názory k článku

23. 09. 2015 09:31

Znáte hru na téhle chybě založenou?http://linkofdeath.com...
(je jasné, z jakých prohlížečů půjde hrát)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 09. 2015 14:12

Žádný podvod, při testovací procedůře auto prošlo. Hotovo...Ano za provozu se motor chová jinak, protože je v zátěži a spaluje víc paliva pro dosažení požadovaných otáček!
Víc paliva = víc škodlivin. To zas někdo v americe objevil ameriku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 09. 2015 14:12

Všichni co tu vymýšlíte, jak by mohlo auto poznat, že je na diagnostice jste úplně vedle. :D cituji z webu hybrid.cz:
Vtip je v tom, že v oficiální emisní testy se v Kalifornii/USA neprovádějí s pomocí senzorů umístěných ve výfuku, ale pouze připojením měřícího zařízení k palubní diagnostice vozu. Pokud diagnostika vozu ukazuje správné výsledky, je vše OK."Čisté diesely" od Volkswagenu prodávané v USA byly naprogramovány tak, aby při takových testech zobrazovaly výsledky 10x až 40x nižší, než jaké emise ve skutečnosti vypouštěly. Tím splnily přísné americké emisní limity a mohly se na americkém trhu vůbec prodávat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 09. 2015 12:40

Jen by mě zajímalo, proč se to týká dieselových verzí, když v USA jezdí téměř všechny osobáky na benzín... Jestli za tím humbukem, řečeno s klasikem, není jen "obyčejný špinavý konkurenční boj."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
22. 09. 2015 09:09

V původním smyslu to hack (elegantní, byť kontroverzní řešení) byl, auto při měření dosáhne žádaných hodnot a uživatel žádaného výkonu motoru
Přiznejme si, všichni raději sáhneme po výkonném autě, než po eko-mrtvole.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
22. 09. 2015 08:46

No mohli se poučit u Škodovky, ta už takový incident zažila v dobách ČSSR . Aby splnila emise, tak dali na karburátor na export do Kanady katalizátor s kovovou vložkou. Jenže úřady měřili emise i po ujetí tuším 30 tisíc mil a to už byl katík samozřejmě v pánu.Dostali úplně stejnou gentlemanskou nabídku, že buď začnou dělat auta bez podrazu, nebo neprodají ani šroubek.No a jelikož se chystal favorit, u kterého se čekal exportní úspěch, tak vznikla malosérie tohoto vozu:http://135gli.skoda-virt.cz... ....i několik Favoritů 135Li (jeden topolově zelený forman s tímto sytémem byl v muzeu).Prostě se koupilo hotové řešení (bylo to rychle a levněji než vlastní vývoj) na management motoru od Bendix (Renix) a dalo se to na motor do budoucího Favorita....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 09. 2015 21:22

Software, který nastavuje režim motoru podle podmínek. Auta se navrhují na zisk hvězdiček při nárazových test, ale havárky při provozu jsou jiné , také budou platit pokutu? To dělají všichni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 09. 2015 17:26

"Uživatelé Skype si nezavolají" - Co na tom, že ve skutečnosti se nepřihlásí a tím pádem ani nenapíšou blab bla bla.
"Hackoval" - další titulek na novinářskou pěst.Asi začnu psát vlastní články:
"Jak Čížek k vlasům přišel!" - aneb jak našel tři vlasy na sedačce v autobusu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 09. 2015 17:13

Hackoval vlastní auta? ze zive je cim dal vetsi zumpa...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 09. 2015 15:47

Já hlavně nechápu, proč je to podvod. Je to vlastnost auta. A že hlupáci v testovacích laboratořích nedokáží otestovat skutečné emise, není chyba automobilky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět

zajímalo by mě zda si tímto fíglem pomáhal jen koncern WW nebo je to s trochu jinou realizací běžnou praxí i u ostatních automobilek. A jen WW na to přišli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 09. 2015 14:52

Nejspíš to vypovídá i o tom, že způsoby měření emisí jsou natolik odlišné od režimu v běžném provozu, že test emisí lze relativně snadno rozpoznat a podle toho optimalizovat režim spalování. Kdoví, jak jsou na tom z tohoto úhlu pohledu dieslové motory jiných značek a jak by asi dopadly při měření v běžném provozu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 09. 2015 14:15

Když si známá korporace dovolí takovýhle kolosální podvod, myslíte si, že si nedovolí do zařízení zabudovat software, který danou věc za náhodnou dobu po konci záruky úmyslně zničí, nebo poškodí?Dnes je počítač s hodinami reálného času skoro ve všem a takový software by bylo triviální udělat.Riziko je téměř nulové - kdo bude zkoumat firmware nějaké už dávno neprodávané ledničky nebo čeho? Když si takový podvod dovolí tak velká firma, jakou je VW, věřím, že jiné firmy dělají totéž.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 09. 2015 13:26

Jen by mě zajímal mechanizmus, jakým auto poznalo, že je na testech a nebo že je v provozu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (15)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 09. 2015 13:11

Na tyto clanky snad mate autorevue.cz, ne? Priste tu bude co? Vareni špaget?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor