Pokud bude všude stejná architektura jak konzole tak PC (Nintendo nepočítám, tam je otázka jestli něco vydají s x86). Tak rozhodne především cena, hry vydané exkluzivně pro danou větev (tedy na ostatních 2 nebudou dostupné, oficiálně) a nakonec samozřejmě hry využívající potenciál externích herních ovladačů (Kinect, Move). Zde by mohlo PC dost ztrácet, protože pro něj nic takového co by se dalo používat zatím není.Jenže vývojáři třetích stran budou chtít procpat ty hry na co největší množství zařízení s co nejmenší námahou, takže se dá očekávat, že se do vývoje exkluzivních her zas až tak moc nepohrnou. Pak rozhodne cena a vlastnosti koncového zařízení. Navíc by to mohlo totálně zlomit vaz věcem jako je Kinect nebo Move, nikomu se nebude chtít dělat hry využívající naplno vlastnosti těchto zařízení, jednoduše prostě jen proto, že by tu hru až příliš navázali na danou konzoli.A teď se na to zkusíme podívat odhadem, co by mohlo uspět ze zatím dostupných informací:-PC: Problémy s Windows, nedostupnost herních ovladačů typu Kinect, asi vyšší cena
-Xbox: Oznámeno blokování bazarových her a další DRM chuťovky
-PS4: Tam zatím nevidím nic z výše uvedeného, ale je to Sony, buď to dorazej jako PS3 upraveným firmware nebo to dost předražejNintendo se ani nepokouším srovnávat, jejich konzole je propadák, kdy ta předchozí stojí polovinu a umí prakticky totéž co Wii U. Když je pro Wii U tou největší konkurencí staré Wii, tak to se opravdu něco hodně nepovedlo.