Toto je zajímavá a důležitá informace. Velmi uvítám reakce zkušených youtuberů a tvůrců obsahu, pokud tu nějací jsou. FB vnímám jako silnou konkurenci pro YT. V budoucnu. V některých oborech, ne všech. Proč?- FB jsou prozatím hloupůstky a vtípky. Obsah je více-méně připitomělý. Toto se ale může v budoucnu poměrně snadno změnit.-Zeď FB není platforma pro přehrávání. Je tady spousta dalších informací, které ruší a odvádí pozornost. Třeba tolik populární gameplaye by tady sledovat zatím nešlo. Není na to prostě "klid". Ditto cokoli delšího jak dvacet vteřin. Zatím, ale toto je teď podstatou FB - narvat mi toho na zeď co nejvíce a hezky pod tlakem.- YT je především perfektní videoúložiště, pak druhý největší vyhledávač na světě, pak velmi slabá až žádná sociální síť. FB je perfektní sociální síť, jakési videoúložiště a nulový vyhledávač. To se také zmůže změnit, ale bude to stát prachy a bude to trvat. - YT přešlapuje na místě. V oblasti sdílení a prvků sociálních síti je to zkostnatělý dinosaurus a třeba jeho diskuse jsou z roku raz-dva. Nemá dynamiku, je v mnoha ohledech zastaralý. Jo, je to velký, velký, fakt velký server. No a co jako?- FB teď zbrojí. A zbrojí fest. Před nějakou dobou tam zadal základní funkce pro tvůrce - miniatury, primitivní přehledy... bude toho víc a víc. FB nemá na rozdíl od YT v oblasti video co ztratit, může jen získat.- Až FB nakumuluje kritický obsah a bude mít dostatečný počet diváků, začne experimentovat s reklamou. A později nabídne tvůrcům jejich share.- A tady někde se to rozštěpí a bude to zajímavé. FB bude plné monetizovaných videí typu vlogeři, bulvár, muzika a klipy, fail kompilace (...) s úplně novým rozměrem virality a sledovaností, která tyto klipy na YT zcela zastíní. Všichni tvůrci z těchto oblastí půjdou dělat money na FB.- YT nezanikne. Zůstane na něm fůra kvalitního a jiného obsahu, který půjde dobře prohledávat. Dlouhé pořady, odborné věci, dokumenty, filmy - věci na které je potřeba "mít klid". Nezanikne, ale změní se. Zeštíhlí. A zchudne. V tomto okamžiku se však stává velmi zajímavou záležitost YT Red a jsem zvědavý, jak se jim nakonec povede. Sere pes na to, že spousta českých borců říká, že si Red v životě nepřeplatí a že je to hovadina. V celosvětovém trhu jsou nezajímaví - oni si totiž z obsahu nikdy nic nekoupí. Ale budiž, pořád se budou moci koukat na sračky zdarma, to jim nikdo nebere. Počítejte se mnou: jeden předplatitel YT Red s řekněme deseti dolary za měsíc je alternativa k 5.000 - 10.000 shlédnutých videí od "free" uživatelů. Odhadem takový jeden "platič" tedy vydá za 5-10, ale možná až 50-100 free uživatelů. YT si s dobře zavedeným Redem může dovolit ztratit i desítky procent čumilů na faily a pranky a přenechat je FB, pokud bude mít zároveň kvalitní obsah pro předplatitele Red. Pro mne zajímavé.- Toto vše se uděje v horizontu max. několika let. Lidé, kteří dnes spokojeně vydělávají na monetizaci svého obsahu na YT a zároveň žánrově jen trochu spadají spíše do té kategorie "FB", by teď měli maximálně zpozornět a fofrem si na FB budovat mega fanouškovskou základnu nebo je z trhu vygumuje kdejaký uhrovitý srabík, který sice neumí udělat pořádné video, ale klidně jim ho (ob)šlohne z YT a "střelí" svému milionu fans na FB.
Názor byl 1× upraven, naposled 06. 11. 2015 17:02