Elektřinou se topí už dávno. Je to trochu hloupé řešení, ale používané už dávno. Elektrické energie bylo kupodivu často dost, v historii jí nebylo třeba příliš šetřit. Ale postavit elektrárnu taky trvalo několik měsíců, ne desítek let jako dnes.Ekonomická rentabilita se řešila. První motory nevznikaly v nějakých velkých laboratořích, ale stavěli je sami konstruktéři na zakázku. Nejdřív se objevil zákazník, potom teprve se vymýšlelo řešení.
K tomu patenty a tak.Samozřejmě, že první automobily asi nebyly o moc lepší, než pořádný koňský povoz, nicméně jednalo se o stroj, který proti koni přinášel naprosto jasné výhody. Např. ochota pracovat kdekoli a kdykoli, předvídatelnost, ovladatelnost.Elektromobil ekonomické výhody momentálně nemá. Možná tam, kde se používaly i dříve - tedy rozvoz pošty, vozíky v halách atd.. Jsou tiché (takže je vybavujeme generátory hluku), mají super zátah odspoda, asi budou i trochu lépe ovladatelné. Díky "ekologičnosti" jsou protěžované státem (u nás zatím příliš ne), který jim nadržuje ekonomicky, a tak se ekonomicky zajímavými mohou stát. Díky pokřivenosti trhu uvádíme na trh produkt, který by za normálních okolností skoro nikdo nechtěl.Ale vy si kupte, co chcete, a jezděte do práce třeba na koštěti. Jenom mi to nevnucujte. Ani zvýhodňováním/znevýhodňováním.