Valve: s optimalizací běží naše hra rychleji na Linuxu než na Windows

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 156

Názory k článku

05. 08. 2012 21:05

Valve prostě cítí, že Win8 se svojí "samoobsluhou" holt budou tvrdá konkurence - zde nejde o nic jiného než o prachy. Argumenty ať jsou jakékoliv - vyšší fps, apod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 08. 2012 19:13

tak to je posledni rakev pro win, ja a dalsi tuny lidi maji radi linux, ale jako prvni vec, kterou zmini pri prechodu na nej je... obcas si neco zahraju a vetsina her nefunguje v linuxu... druha jsou pak ovladace... ale jakmile bude hrani, bude vici uzivatelu a bude to vyrobce nutit linux zacit brat vazne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
04. 08. 2012 16:01

Mě je jedno, jak rychle to běží v jednom nebo druhém systému. Na konzoli vím, že to poběží vždy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 08. 2012 12:37

Proboha, naučte se ten originál číst .. "Díky menší optimalizaci kernelu, hry a grafického ovladače" .. nejedná se o optimalizaci kernelu ani grafického ovladače, ale o optimalizaci hry PRO KERNEL a grafický ovladač. To je při vývoji enginu a portování na ostatní platformy naprosto normální, protože různé ovladače se liší (často je potřeba specifický kód pro karty AMD a čipy Intel, nvidie většinou běží out-of-box díky kvalitnější implementaci). Optimalizace pro kernel zahrnuje využití různých low-level rutin, inline assembly, SIMD instrukcí apod (i když to patří spíš do optimalizace pro architekturu CPU / samotné CPU) nebo se třeba optimalizuje paměťový alokátor (např. použití alokátoru jemalloc, který dává velice dobré výsledky ve vícevláknových aplikacích, ale někde je použitý i jako výchozí alokátor pro implementaci základní knihovny C, např. ve FreeBSD)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 08. 2012 02:36

Tolik geeku a nikdo si nevsiml, ze odkaz neodkazuje na reddit ale stack exchange?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 08. 2012 18:33

No, já jsem mimo ostatní i hráč her, a hraju na Linuxu. Steam mi to dost usnadní a snad bych i začal kupovat hry, protože platit za podporu jiný platformy a hrát to v emulátoru (on to není emulátor, ale..) a mít 1/4 výkonu, to mě fakt nebaví.
Tenhle rozdíl FPS může být čímkoli - třeba i tím, že na Linuxu nezaměstnává procesor antivir.
Nebo, že teprve teď si dali práci s opravdovou optimalizací. Někteří vývojáři si řeknou, že holt ať si koupíme lepší HW a optimalizace je mizerná (GTA IV!).
Stejně 270-320 FPS nebo kolik, na plynulý obraz stačí 30. I když možná, že na slabších kompech to bude znát.No, jen tak dál, Valve, děláte mi radost. Už se těším, až si na Ubuntu 12.04 zahraju L4D2 a nejen to, bez Wine.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
03. 08. 2012 18:04

To je zase test o ničem. Ať to pustí pod OpenGL i na Windows a můžem porovnávat. Spíš to vypadá, že původně byli líní optimalizovat a teď se trochu hecli a co z toho vypadlo. A nebylo by vůbec od věci přidat screenshoty pro porovnání kvality, mám pocit, že některý efekty budou v OpenGL značně zjednodušený = zrychlený. A poslední věc - podle stovek fps to evidentně pouštěli v minimálním rozlišení, kdy to nebrzdí grafika, ale procesor. Ať to pustí v HD s plným vyhlazováním a pak se pravda ukáže.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
03. 08. 2012 18:01

Je velká otázka, zda byla kvalita vykreslení 100% ekvivalentní s PC verzí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
03. 08. 2012 17:29

Left 4 Dead, a to aj niekto hra? Ked bude rec o Battlefield 3 na linuxe , tak snad.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
03. 08. 2012 16:02

Ano to mohu potvrdit, otázka je jak to bude s Win 8

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
03. 08. 2012 15:16

Občas někde někdo prohlásil, že mu někdo řekl, že jeho známý řekl, že některé hry na Linuxu jedou rychleji než ve Windows. Těšilo mě to, i když to byla naprosto nepodložená informace, bůhvíkde vzniklá...Teď to řeklo Valve. Teď se tomu dá věřit a je na co odkazovat. Super zpráva (minimálně pro mě).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
03. 08. 2012 15:15

Za najväčší nezmysel v článku by som označil tú časť o optimalizácii kernelu. Potom ma zaujal zvláštne skrátený preklad vety "This is typical of an initial successful port to a new platform" vzťahujúcej sa k nízkemu fps. Suma sumárom by som doporučil autorovi rýchlokurz angličtiny a čitateľom prečítanie pôvodného blogového zápisku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 08. 2012 15:03

"Díky menší optimalizaci kernelu, hry a grafického ovladače běžela hra na stejné sestavě kolem 315 snímků za sekundu, zatímco při stejném nastavení na Windows 7 a Direct3D „pouze“ 270 snímků za sekundu. "Snad DIKY VETSI OPTIMALIZACI...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
03. 08. 2012 14:59

Kedze som posielal vcera tip na tento clanok do zive, viem, ze v clanku zamlcali podstatnu informaciu
To je samo o sobě velmi zajímavé s ohledem na to, že Source Engine má za sebou léta optimalizací Direct3D kódu, zatímco na Linuxovém/OpenGL se pracuje jen poměrně krátce. Každopádně výsledkem současného pilování pro Linux je to, že zrychlil pochopitelně OpenGL kód i pod Windows - dosahuje na 303,4 fps.Pod Windows 7 skrze Direct3D dává hra na uvedené konfiguraci v blíže nespecifikovaném rozlišení a nastavení kvality renderingu v průměru 270,6 fps
v Linuxe se ve Valve poměrně rychle(14 dni) dostali na parádních 315 fps.
http://diit.cz/clanek/valve-ukazuje-jak-... ...
ten kod vo Windows s 303,4fps je kod pre Linux prekomiplovany do MS Windows.Kazdopadne sa ticho predpokladalo, ze Unix(Linux a MAC OS X) programtori a programatoky su kvalitnejsi/kvalitnejsie sko ich Windows naprotivkovia. Po tomto uz je o tom mozne otvorene hovorit a prca ludi vo Valve je argument v prospech toho tvrdenia

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (12)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
03. 08. 2012 14:50

Boze Valve... tie ich smiesne tvrdenia, hej vidim ich super optimalizaciu na Macu, jeden by plakal...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 08. 2012 14:48

I když to pojede na linuxu rychleji zůstanu na windowsech. Na těch jsem vyrostl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
03. 08. 2012 14:43

Velkému cloudovému bratru Valve se nelíbí, že větší cloudový bratr MS mu bude konkurovat, a tak na něj hází špínu, jak to jde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
03. 08. 2012 14:32

Tak ať planě nekecají, vydají vlastní linux a za půl roku budou držet ústa a krok, protože ho nikdo nebude užívat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
03. 08. 2012 14:26

Upřímně, nic moc nového. Ze své vlastní zkušenosti jsem porovnal výkon WoW na Win7 a Ubuntu přes WineHQ. Při o stupeň lepší konfiguraci grafické kvality jsem dosáhl o 1/3 vyšších fps. Jen spuštění s přepínačem "-opengl". Možná to je rozdílnou optimalizací implementace openGL vs DirectX ve hře. Ale přesto je to pádný argument. Na druhou stranu jsem se setkal například s odfláknutými efekty na OpenGL oproti DirectX například v HoN.
Jediné co na to mohu říci, až vyjde LFD2 pro Linux, koupím ho abych podpořil Valve v jejich počínání. A je mi jedno jestli budu mít lepší fps než na Win, které stejně už vůbec nepoužívám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 08. 2012 14:09

Nezlobte se na me, ale jedine co to znamena, ze nemaji dostatecne optimalizovanou verzi pro Windows... A tim bych se moc nechlubil...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (29)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
03. 08. 2012 14:09

Jen jestli to nebude jen o tom že v tom původně byly chyby který to brzdili a vrámci optimalizace pro linux se mimoděk odstranily i chyby který to brzdily na win. Každopádně je to fajn a pro PC hraní by to mohlo být do budoucna zajímavý. Tím že můžou přímo vrtat do jádra OS můžou určitě hru i líp optimalizovat, a tím udělat z Linuxu zajímavou herní platformu. Když se k tomu přidá že Steam bude fakticky jediný svého druhu, tak nebude moc prostor kde hry pirátit a tak by se mohl Steam pro Linux stát zajímavou volbou i pro vývojáře. Navíc by na sebe určitě nenechala dlouho čekat specializovaná distribuce, dělaná přímo na míru hráčům, což by rozmachu ještě víc pomohlo. Jestli se tohle povede, tak to bude dozajista obrovský milník na poli s OS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
03. 08. 2012 14:08

vo valve musia mat plne gate.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (13)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
03. 08. 2012 14:06

Na linuxe ide vsetko rychlejsie

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (25)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor