Kalifornie nechce přijít o pozici centra vývoje autonomních vozů, a tak připravuje novelu dopravní legislativy, která umožní veřejné testování robotických automobilů na úrovni 5.
Co to znamená v praxi? Kalifornie bude prvním územím na světě, kde se po veřejných komunikacích budou moci prohánět vozy vez pedálů a hlavně volantu. To je velmi důležité hlavně z psychologického hlediska, v dosavadních testovacích vozech totiž i nadále za volantem řidič, který může kdykoliv převzít moc nad řízením.
Aby mohly do ulic vyjet robotická taxi, musí právo počítat s tím, že ve voze pojede třeba dítě, nebo kdokoliv jiný, který nebude moci převzít kontrolu nad řízením a volant je tedy irelevantní. Doposud byly podobné představy příliš odvážné a před lety zde narazil i Google, když chtěl v Kalifornii testovat svá malá městská robotická vozítka bez klasického ručního ovládání – jen s tlačítkem pro bezpečné zastavení v případě problémů.
Autonomní dodávka německé pošty
Ve Washington use mezitím připravuje i federální reforma, která zlegalizuje autonomní řízení napříč americkými státy, i když ponechá dostatek moci i na regionální úrovni. Je trošku paradoxní, že příliš nepočítá s robotickou kamionovou dopravou, ačkoliv autonomní řízení na dálkových dálnicích je z technického hlediska nejjednodušší. Zde totiž zasáhly mocné americké odbory, které se obávali, že profesionální řidiči přijdou o práci, a tak se do federálních návrhů novel dostaly hmotnostní limity pro autonomní řízení.
Je to sice zbytečná překážka, která výhledově stejně pokrok nezastaví, ale i tak jsou USA v docela velkém předstihu před starým kontinentem, který má co dohánět. Evropa rozhodně není technicky pozadu – vždyť Audi má svou A8, která teoreticky dosahuje autonomní úrovně L3, ale sami Němci jsou poměrně skeptičtí, kdy tamní parlament dá zelenou robotickým řidičům. To nám ostatně potvrdili i experti z Deutsche Psot DHL Group, která příští rok plánuje pilotní projekt se semi-robotickými poštovními dodávkami.
Autonomní dodávka Mercedes-Benz