Umělá inteligence počítaná grafikou: čtyři tisíce stíhaček najednou

Diskuze čtenářů k článku

snake  |  07. 09. 2009 16:05

Mno, tak to bych se hodně divil. Geometrická řada je řada, která má s každým dalším členem násobek toho předchozího. N-tý člen je pak a.q^n, kde q je kvocient, zde samozřejmě větší než 1, aby nám funkce hezky rostla. Funkcí závislou na n je samozřejmě exponenciála.

A tady? Tady lze čekat, že každé letadlo bude muset v každém obrázku přepočítávat kolizi či ovlivňování jiného typu každým jiným letadlem, čili pravděpodobně něco jako a.n.(n-1)/2, čili obecně O)n^2).

A co si budeme povídat, kvadrát je hodně velký rozdíl od exponenciály...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 09. 2009 18:53

Jakožto sám programátor her vám s hrdostí oznamují že je to trapná vychvalovačka. Něco podobného umí(myslím) už i PS3.... A 20 let stará konzole. A ještě co? No hádejte děti, každý druhý dobrý program co používá CUD-u

"Je to starý dobrý příběh o znovuvynalezení kola." Navíc to není ani tak výkonné. Ani "levné".... Co ještě? 4000 letadýlek zvládne i AMD XP 1Ghz na ~60 FPS(s pár úlevami). pařani se asi budou radovat že budou hrát DooM 4 s 4000 monstry. Bohužel ne. Zaprvé protože si něco takového nemůže iD dovolit. A zadruhé protože když to pěkně sečteme, ty monstra, uvažujeme že mají mozek a jsou různého typu, potřebují 4^2*~10 převýpočtů(reflex) každé funkce a ještě k tomu čtení z paměti.. co se tu rozepisuju :D Prostě jsou sice skoro je to skoro stejně náročný ale jedná se o jiné výpočty, kterým rozumí líp CPU než GPU. Takže bez DX 11 to spíš zpomalí. A s DX 11? Tak to nevím. Ale moc tomu nevěřím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 09. 2009 20:27

Tady jde o to, že výpočty provádí grafická karta, to pochybuju, že to ten derivát 7800GT co je v PS3 zvládá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 09. 2009 17:38

Podle me na graficke karte se nikdy zadna "inteligence" pocitat nemuze. Protoze ten kus kodu, ktery se predava graficke karte ma ruzna omezeni, ktera limituji velikost kodu. Takze muzete stvorit jen nejakou "demenci". Vyznam to muze mit u nejakych strategii, ale tam zase ovladat 4 tisice jednotek je trochu moc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 09. 2009 22:22

hehe autor by si mal pozrieť aký je rozdiel medzi stíhačkou a dvojplošníkom

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 09. 2009 23:04

a ty bys mozna mohl pozriet aky je rozdiel medzi typem letadla a typem konstrukce letadla :P stihaci dvouplosnik je uplne normalni vec :P teda dnes uz ne :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 09. 2009 23:05

Existuje nějaký důvod, proč by měla být role stíhacího letounu svázána výhradně s jednoplošníky? Ale když se v tom tak orientujete... schválně, poslouchám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 09. 2009 23:22

okej napísal som blbosť (za to sa ospravedlňujem), stíhačka môže byť kľudne aj dvojplošník... ale aby som sa aspoň pokúsil obhájiť moje tvrdenie, že tam nie sú stíhačky: definícia stíhačky je, že sa jedná o bojové lietadlo a na tých obrázkoch nevidím, nikde zbrane :) takže stíhačka to asi nebude (napríklad pri 2:15)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 09. 2009 23:45

Třeba mají piloti v kapse bambitky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 09. 2009 00:11

No tak ono v te dobe stihacky nebylo oveseny takovym arsenalem zbrani jako dneska, vetsinou mely dva kulomety a par kamenu v kapse...

napriklad tenhle letoun ani nevim kde ty kulomety ma :D

http://cs.wikipedia.org/wiki/Hawker_Fury_%28dvoup... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 09. 2009 09:21

ma je v cumaku...pro aviatika jsou nadherne videt...na predku cumaku nad vyfukama

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jgeo  |  04. 09. 2009 20:59

Pred par lety, tusim 2005 byla na IFOS v Portsmouth zbrojovka (znama BAE Systems), ktera predvadela pocitacovy system sledovani priblizujicich se objektu a rizeni palby do nich pomoci CIWS (Close In Weapon System) - NL Royal Navy ma treba Goalkeeper. System byl na Win XP a byl schopny sledovat radove max. desitky leticich objektu, coz uzce souviselo s vypocetnim vykonem. Pravda, v praxi by asi tezko mohl nekdo vystrelilt najednou na jeden cil soucasne 50 raket, ale kdyby se to povedlo, tak by jich temer s jistotou cil nekolik zasahlo. Hlavne kvuli limitu vypocetniho vykonu, zbran samotna se zameruje bleskove a kadenci ma nejakych 5000-6000 strel za minutu. CUDA by se mohl hodit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 09. 2009 20:05

všimněte si že ty letadélka létají v určitých skupinách a rozestupech, takže spíše než výpočet 4000 letadélek jde o výpočet jen některých a pro ty co letí ve skupině se prostě přepočítají pozice o pár bodů dále.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 09. 2009 20:41

To by pri troche stastia vyburali bud niektoru inu skupinu, zem, alebo vzducholod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 09. 2009 17:53

CUDA je výsledkem kooperace mezi Apple a NVidia.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 09. 2009 17:57

Neni to tak, ze Apple prisel az pozdeji s OpenCL?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 09. 2009 19:07

Ano, to co psal pepavondepo je blbost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 09. 2009 20:36

pepa je de.bil

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 09. 2009 17:04

Froblini jsou parádní, to je prostě nádherná ukázka nových technologií.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 09. 2009 17:47

Mě přijdou ty letadla úžasná...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 09. 2009 18:57

No u Froblinů je přes GPU ještě teselace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor