Učitelka zabavila CD s Linuxem, legální je totiž pouze Windows

Před pár dny se na jedné nejmenované střední škole v texaském Austinu stala celkem zajímavá příhoda. Jeden z tamních studentů během přestávky rozdával svým spolužákům CD s Linuxem v rámci projektu HeliOS, který věnuje počítače chudé mládeži (dříve projekt Komputers4Kids).

Bohužel, štědrého mladíka uviděla učitelka a s vidinou, že šíří po škole drogy, mu celý štos kompaktních disků zabavila. Poté, co se dozvěděla, že zdarma rozdává operační systém, poslala rozhořčený dopis Kenu Starksovi, zakladateli nadace HeliOS.

„Pane Starksi, jsem přesvědčená, že věříte tomu, co děláte, ale nemohu dopustit, aby se to dělo na půdě naší školy. Nejsem si jistá, jestli není vaše činnost v rozporu se zákonem, žádný software totiž není zadarmo. Žijeme ve světě, kde Windows jede prakticky na každém počítači a uvádět tyto děti v omyl není správné. Myslím si, že když kontaktujete Microsoft, jistě budou více než spokojení a přenechají vám nějaké kopie starších Windows a vaše počítače budou moci plnit službu těm, pro které jsou určeny.“

Celý dopis zveřejnil Ken Starks na svém blogu a příliš dlouho nečekal s odpovědí, ve které učitelku Karen slušně pokáral za neznalost a zdůraznil, že organizaci NEA (National Education Association), které je ostatně každý americký učitel členem, Microsoft dlouhodobě podporuje investicemi řádově v desítkách milionů dolarů a že se tedy ani není čemu divit, že takto působí na žáky.

Příprava učitelů by dnes neměla zahrnovat pouze oblast odborného studia, didaktiku a pedagogiku, ale samozřejmě i základní znalost světa, ve kterém se pohybují jejich studenti a žáci. Zůstává totiž otázkou, kolik dnešních vyučujících tuší, co je to Skype, Linux či třeba Facebook. Doufejme, že česká škola funguje mnohem lépe než texaský Austin.

Celé kauze se věnuje elektronický magazín Slashdot a blog projektu HeliOS, kde najdete také původní znění dopisu v angličtině.

Diskuze (148) Další článek: My Mp3´s: když vám chybí ID3 tagy

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,