Ubuntu je nejcitovanější a pravděpodobně i skutečně nejpoužívanější desktopová linuxová distribuce současnosti. Pomalu si toho začínají všímat i velcí hráči na poli internetového byznysu a chtějí tak do rostoucího Ubuntu vpašovat své produkty.
Zářným příkladem jsou vyhledávače v integrovaném Firefoxu. Těm v současné době vládne Google jako výchozí systém. Samozřejmě tomu tak ale není proto, že by se tak rozhodl nějaký šéfprogramátor. Toto partnerství je stvrzeno stohem smluv, díky kterým dostane výrobce Ubuntu Canonical z každého vašeho hledání skrze Google v integrovaném Firefoxu nějaké to kapesné. A podobné výdělky se skutečně hodí – zvláště v případě této třídy linuxových systémů, které těží z popularity bezplatného desktopu.
S novou verzí 10.04, která se na trh dostane koncem dubna, se ale pravidla hry změní a před všudypřítomným Googlem se zavřou další dveře. Canonical totiž získal nového partnera, který očividně udělal lepší nabídku. Ne snad že by Firefox v Ubuntu začal od jara používat Microsoft Bing (i když by to zajisté byla mediální senzace), ale v každém případě přejde ze stáje Googlu ke konkurenčnímu a spíše americkému Yahoo.
Yahoo je silný v zámoří, Ubuntu naopak roste kdekoliv jinde a linuxové systémy se obecně těší popularitě v kontinentální Evropě. Mnozí se tedy logicky ptají, co společnost Yahoo Canonicalu skutečně slíbila. Lze totiž předpokládat, že fanoušci Ubuntu po prvním startu Firefoxu beztak vyhledávač změní opět na řádově kvalitnější Google, zisk z vyhledávání skrze Yahoo tak může být pro Canonical menší. To ale nakonec není tak důležité, mnohem zajímavější je totiž skutečnost, že o „consumer“ služby na Linuxu začíná mít konečně zájem i někdo jiný než Google.