Říjen - měsíc notebooků

Twitter spouští vlastní reklamní systém ve stylu Google AdWords

Mikroblogovací síť Twitter uvádí do provozu svůj nový reklamní systém nazvaný “Promoted Tweets”, který by se měl v budoucnu stát stěžejní příjmovou položkou společnosti. Podle informací amerického deníku The New York Times tak mladá firma konečně nalezla obchodní model, který umožní další ziskové fungování bez toho, aniž by do Twitteru museli vstupovat investoři a zakladatelé využívali svých finančních rezerv mimo jiné z prodeje služby Blogger Googlu.

Reklamní systém Twitteru bude fungovat na velice podobné bázi, jako funguje veleúspěšný Google AdWords. Inzerenti si budou moci ve formě aukce zaplatit za klíčová slova a ve výsledcích hledání Twitteru se pak objeví jejich kontextová reklama. Takováto forma inzerce však nebude fungovat pouze ve webovém rozhraní Twitteru, ale bude dostupná všem vývojářům, kteří s mikroblogovací službou pracují. Reklamy se tak budou moci zobrazovat třeba v různých klientech napříč platformy.

Facebook a Twitter už ví jak na to

Některé aplikace doposud zobrazovaly reklamy vlastní, čímž podle některých komentátorů na Twitteru tak trochu parazitovaly. Vývojáři nyní budou moci začlenit reklamy oficiální a získají tak procenta z tržeb. Motivací pro nasazení oficiálních reklam má být mimo jiné to, že vývojáři nebudou muset sami inzerenty schánět, ale pouze začlení kus kódu do svého programu. Inzerenti přitom nebudou platit za zobrazení reklamy, ale až za klepnutí. Reklamní systém Twitteru by se do budoucna mohl stát poměrně silným. Podle dostupných informací už existujte více než 50 tisíc různých aplikací, které s Twitterem pracují.

starbucks-tweet.jpg
"Twíty" inzerentů se budou zobrazovat na základě hledaných klíčových slov. Zdroj: Business Insider

Mladé komunitní služby jako Twitter a Facebook dlouho hledaly životaschopné obchodní modely. Zástupci obou společnosti se snažily vyhnout financování formou reklamy, nepodařilo se jim však najít tak výnosný model. Avšak jak Facebook, tak Twitter nyní k inzerci přistupují určitým způsobem “šetrně” a berou si příklad z Googlu. Reklamy by tedy nemělo být příliš a když, tak pouze kontextová sdělení. Jak se ukázalo právě v případě AdWords, tento systém je vysoce ziskový a úspěšný na obou stranách.

Facebook ale vydělává peníze i jinak, například přes komerční aplikace a další doprovodné služby. I Twitter to zkouší jinak, než přes přímou inzerci. Nabízí například rozšířené nástroje pro zájemce, kteří s Twitterem pracují ve svém byznysu. Do budoucna firma navíc chystá další tyto rozšiřující služby.

Mnoho firem a jednotlivců využívá i Twitter sám o sobě jako nástroj pro marketing. Mnoho společností však přesně neví, jak na takové síti komunikovat a nabízí pouhé odkazy na tiskové a další materiály. Na Twitteru naleznete i Computer a Živě.cz.


Sledujte Živě na Facebooku

celkem 6

Poslední komentáře Komentáře

Banner každej zablokuje, to není řešení. MildaEvilda 14.  4.  2010 14:37
Když bude cena klesat, tak jej neprodáš a zůstane... Rudolf Dvořáček 13.  4.  2010 20:06
Radši nějakej banner, než výsledky vyhledávání... Michal Špondr 13.  4.  2010 19:57
Nemusí... Stačí když ho koupíš, rok nebo dva ho... SkACe 13.  4.  2010 19:43
Twitter neni charita, musi nejakym zpusobem... fhucho 13.  4.  2010 15:11
Přidat příspěvek Zobrazit vše


Další podobné články

Česko v regionu boduje v investicích do high-tech firem

Česko v regionu boduje v investicích do high-tech firem

Investoři s rizikovým kapitálem zvyšují zájem o mladé české technologické firmy. V letech 2007 až 2013 do nich vložily přes 37 milionů eur. V regionu jsou lepší pouze Polsko a Maďarsko.

Před 7 hodinami  |  Sedlák Jan

Lenovo dokončilo akvizici mobilní Motoroly

Lenovo dokončilo akvizici mobilní Motoroly

Včera  |  Čížek Jakub
O2 od pondělí nabídne O2TV Go všem zajemcům

O2 od pondělí nabídne O2TV Go všem zajemcům

Včera  |  Čížek Jakub  |  10
Bing umí vyhledávat podle emodži

Bing umí vyhledávat podle emodži

Včera  |  Polesný David  |  5
IBM v Česku a na Slovensku ulovila 15 startupů

IBM v Česku a na Slovensku ulovila 15 startupů

Společnost IBM v Česku a na Slovensku od letošního května ulovila 15 začínajících technologických firem, kterým pomáhá v rozletu a investicím. A sobě k novým zákazníkům.

Včera  |  Sedlák Jan


DEJTE NÁM TIP NA ČLÁNEK



Aktuální číslo časopisu Computer
  • Testy nejnovějších produktů na českém trhu.
  • Informace ze světa internetu i bezpečnosti.
  • Plné verze programů zdarma pro všechny čtenáře.

Partnerská sekce pro IT profesionály
Microsoft TechNet/MSDN