Twitter spouští vlastní reklamní systém ve stylu Google AdWords

Mikroblogovací síť Twitter uvádí do provozu svůj nový reklamní systém nazvaný “Promoted Tweets”, který by se měl v budoucnu stát stěžejní příjmovou položkou společnosti. Podle informací amerického deníku The New York Times tak mladá firma konečně nalezla obchodní model, který umožní další ziskové fungování bez toho, aniž by do Twitteru museli vstupovat investoři a zakladatelé využívali svých finančních rezerv mimo jiné z prodeje služby Blogger Googlu.

Reklamní systém Twitteru bude fungovat na velice podobné bázi, jako funguje veleúspěšný Google AdWords. Inzerenti si budou moci ve formě aukce zaplatit za klíčová slova a ve výsledcích hledání Twitteru se pak objeví jejich kontextová reklama. Takováto forma inzerce však nebude fungovat pouze ve webovém rozhraní Twitteru, ale bude dostupná všem vývojářům, kteří s mikroblogovací službou pracují. Reklamy se tak budou moci zobrazovat třeba v různých klientech napříč platformy.

Facebook a Twitter už ví jak na to

Některé aplikace doposud zobrazovaly reklamy vlastní, čímž podle některých komentátorů na Twitteru tak trochu parazitovaly. Vývojáři nyní budou moci začlenit reklamy oficiální a získají tak procenta z tržeb. Motivací pro nasazení oficiálních reklam má být mimo jiné to, že vývojáři nebudou muset sami inzerenty schánět, ale pouze začlení kus kódu do svého programu. Inzerenti přitom nebudou platit za zobrazení reklamy, ale až za klepnutí. Reklamní systém Twitteru by se do budoucna mohl stát poměrně silným. Podle dostupných informací už existujte více než 50 tisíc různých aplikací, které s Twitterem pracují.

Klepněte pro větší obrázek
"Twíty" inzerentů se budou zobrazovat na základě hledaných klíčových slov. Zdroj: Business Insider

Mladé komunitní služby jako Twitter a Facebook dlouho hledaly životaschopné obchodní modely. Zástupci obou společnosti se snažily vyhnout financování formou reklamy, nepodařilo se jim však najít tak výnosný model. Avšak jak Facebook, tak Twitter nyní k inzerci přistupují určitým způsobem “šetrně” a berou si příklad z Googlu. Reklamy by tedy nemělo být příliš a když, tak pouze kontextová sdělení. Jak se ukázalo právě v případě AdWords, tento systém je vysoce ziskový a úspěšný na obou stranách.

Facebook ale vydělává peníze i jinak, například přes komerční aplikace a další doprovodné služby. I Twitter to zkouší jinak, než přes přímou inzerci. Nabízí například rozšířené nástroje pro zájemce, kteří s Twitterem pracují ve svém byznysu. Do budoucna firma navíc chystá další tyto rozšiřující služby.

Mnoho firem a jednotlivců využívá i Twitter sám o sobě jako nástroj pro marketing. Mnoho společností však přesně neví, jak na takové síti komunikovat a nabízí pouhé odkazy na tiskové a další materiály. Na Twitteru naleznete i Computer a Živě.cz.

Témata článku: Byznys, Web, Internet, Sociální sítě, Twitter, Reklama, Google AdWords, Blogger

6 komentářů

Nejnovější komentáře

  • MildaEvilda 14. 4. 2010 14:37:39
    Banner každej zablokuje, to není řešení.
  • Rudidlo 13. 4. 2010 20:06:03
    Když bude cena klesat, tak jej neprodáš a zůstane Ti hromada vyhozených...
  • Michal Špondr 13. 4. 2010 19:57:43
    Radši nějakej banner, než výsledky vyhledávání proložený reklamou.
Určitě si přečtěte

Operační systém běžným počítačům nedal Bill Gates, ale Gary Kildall

Operační systém běžným počítačům nedal Bill Gates, ale Gary Kildall

** Gary Kildall pochopil, že levné výpočetní čipy mohou posloužit jako univerzální počítače pro všechny ** Připravil pro ně proto první operační systém ** Později mu systém vyfoukl Microsoft a nazval ho MS DOS

23.  4.  2017 | Pavel Tronner | 57

Umělá inteligence je sice v plenkách, už teď ale přestáváme rozumět, jak vlastně funguje. To je problém

Umělá inteligence je sice v plenkách, už teď ale přestáváme rozumět, jak vlastně funguje. To je problém

** Už je to tady, lidé přestávají chápat počítače ** Systémy neuronových sítí začínají pracovat tak, že ani jejich tvůrci přesně neví, co se uvnitř děje ** Do budoucna to může být závažný problém

24.  4.  2017 | Jakub Čížek | 112

Před 35 lety měl premiéru legendární počítač ZX Spectrum. Připomeňte si „Gumáka“

Před 35 lety měl premiéru legendární počítač ZX Spectrum. Připomeňte si „Gumáka“

** Slavný osmibitový počítač Sinclair ZX Spectrum byl uveden právě před 35 lety ** Připomeňte si tento průkopnický počítač v tematických článcích ** Podívejte se, jak funguje dnes

23.  4.  2017 | Pavel Tronner | 13

Acer chrlí novinky: levný a tenký Predator, nové Switche a další notebooky

Acer chrlí novinky: levný a tenký Predator, nové Switche a další notebooky

** Acer na konferenci v New Yorku představil velkou spoustu novinek z oblasti počítačů, notebooků i monitorů ** Notebookové novinky se dotkly řad Predator, Swift, Switch i Aspire ** Herní notebooky dostaly nový typ chlazení

27.  4.  2017 | Karel Javůrek | 7

Správný počítač má alespoň dva monitory. Anebo je to jinak?

Správný počítač má alespoň dva monitory. Anebo je to jinak?

** David si nedokáže představit práci bez dvou a více monitorů ** Kubovi naopak stačí jeden a ve více displejích se ztrácí ** Jaký přístup je lepší?

23.  4.  2017 | Jakub Čížek | 59


Aktuální číslo časopisu Computer

Supertéma: moderní cestování

Kdy opravdu přijdou nové baterie?

Velké testy: 6 herních notebooků a 8 volantů

Recenze: AMD Ryzen řady 5