Twitter spouští vlastní reklamní systém ve stylu Google AdWords

Twitter spouští vlastní reklamní systém ve stylu Google AdWords

Mikroblogovací síť Twitter uvádí do provozu svůj nový reklamní systém nazvaný “Promoted Tweets”, který by se měl v budoucnu stát stěžejní příjmovou položkou společnosti. Podle informací amerického deníku The New York Times tak mladá firma konečně nalezla obchodní model, který umožní další ziskové fungování bez toho, aniž by do Twitteru museli vstupovat investoři a zakladatelé využívali svých finančních rezerv mimo jiné z prodeje služby Blogger Googlu.

Reklamní systém Twitteru bude fungovat na velice podobné bázi, jako funguje veleúspěšný Google AdWords. Inzerenti si budou moci ve formě aukce zaplatit za klíčová slova a ve výsledcích hledání Twitteru se pak objeví jejich kontextová reklama. Takováto forma inzerce však nebude fungovat pouze ve webovém rozhraní Twitteru, ale bude dostupná všem vývojářům, kteří s mikroblogovací službou pracují. Reklamy se tak budou moci zobrazovat třeba v různých klientech napříč platformy.

Facebook a Twitter už ví jak na to

Některé aplikace doposud zobrazovaly reklamy vlastní, čímž podle některých komentátorů na Twitteru tak trochu parazitovaly. Vývojáři nyní budou moci začlenit reklamy oficiální a získají tak procenta z tržeb. Motivací pro nasazení oficiálních reklam má být mimo jiné to, že vývojáři nebudou muset sami inzerenty schánět, ale pouze začlení kus kódu do svého programu. Inzerenti přitom nebudou platit za zobrazení reklamy, ale až za klepnutí. Reklamní systém Twitteru by se do budoucna mohl stát poměrně silným. Podle dostupných informací už existujte více než 50 tisíc různých aplikací, které s Twitterem pracují.

starbucks-tweet.jpg
"Twíty" inzerentů se budou zobrazovat na základě hledaných klíčových slov. Zdroj: Business Insider

Mladé komunitní služby jako Twitter a Facebook dlouho hledaly životaschopné obchodní modely. Zástupci obou společnosti se snažily vyhnout financování formou reklamy, nepodařilo se jim však najít tak výnosný model. Avšak jak Facebook, tak Twitter nyní k inzerci přistupují určitým způsobem “šetrně” a berou si příklad z Googlu. Reklamy by tedy nemělo být příliš a když, tak pouze kontextová sdělení. Jak se ukázalo právě v případě AdWords, tento systém je vysoce ziskový a úspěšný na obou stranách.

Facebook ale vydělává peníze i jinak, například přes komerční aplikace a další doprovodné služby. I Twitter to zkouší jinak, než přes přímou inzerci. Nabízí například rozšířené nástroje pro zájemce, kteří s Twitterem pracují ve svém byznysu. Do budoucna firma navíc chystá další tyto rozšiřující služby.

Mnoho firem a jednotlivců využívá i Twitter sám o sobě jako nástroj pro marketing. Mnoho společností však přesně neví, jak na takové síti komunikovat a nabízí pouhé odkazy na tiskové a další materiály. Na Twitteru naleznete i Computer a Živě.cz.

Článek patří do rubrik: Byznys, Web, Internet, Sociální sítě, Twitter

6 komentářů

Diskuze

  • MildaEvilda , 14. 4. 2010 14:37:39
    Banner každej zablokuje, to není řešení.
  • Rudidlo , 13. 4. 2010 20:06:03
    Když bude cena klesat, tak jej neprodáš a zůstane Ti hromada vyhozených...
  • Michal Špondr , 13. 4. 2010 19:57:43
    Radši nějakej banner, než výsledky vyhledávání proložený reklamou.

Určitě si přečtěte


Nové mapy Googlu vypadají jinak, podívejte se na rozdíly

Nové mapy Googlu vypadají jinak, podívejte se na rozdíly

** Google upravil design podkladů u své mapové služby ** Nové Mapy Googlu jsou čistší a mají dát vyniknout územním celkům a zajímavým místům ** Novinkou jsou tzv. oblasti zájmu ve městech

26.  7.  2016 | David Polesný | 41

Takhle prý vypadá budoucnost. Facebook vyslal do oblak dron, který je větší než dopravní boeing

Takhle prý vypadá budoucnost. Facebook vyslal do oblak dron, který je větší než dopravní boeing

** Google a Facebook soupeří, kdo vyvine lepší internetový dron ** Mají nabízet internet na venkově ** Facebook se nyní pochlubil letem obří Aquily

24.  7.  2016 | Jakub Čížek | 18

Už jen tři dny! Neotálejte s přechodem na Windows 10, jinak budete platit

Už jen tři dny! Neotálejte s přechodem na Windows 10, jinak budete platit

** Chcete-li využít nabídku přechodu na Windows 10 zdarma, tak už neotálejte ** Zůstávat u starších verzí systému nemá pro většinu běžných uživatelů smysl, musí k tomu být nějaké specifické důvody ** Microsoft nabídku bezplatného přechodu neprodlouží

26.  7.  2016 | David Polesný | 244

Podívejte se, jak bude vypadat Windows 10 po velké výroční aktualizaci

Podívejte se, jak bude vypadat Windows 10 po velké výroční aktualizaci

** V úterý 2. srpna začne Microsoft distribuovat výroční aktualizaci Windows 10 ** Přinese několik vylepšení operačního systému ** Podívejte se na novinky

Včera | David Polesný | 63


Aktuální číslo časopisu Computer

Testy nejnovějších produktů na českém trhu.

Informace ze světa internetu i bezpečnosti.

Plné verze programů zdarma pro všechny čtenáře.