reklama

Tvůrci Oculus Rift zveřejnili testovací nástroj pro měření zpoždění obrazu

Společnost Oculus VR chystá na trh revoluční formu virtuální reality pro hlavu, respektive oči. Displej s vysokým rozlišením s obřím zorným polem a spousta speciálně optimalizovaných senzorů pro okamžité posílání dat o poloze hlavy do hry umožňuje se cítit mnohem více ve virtuálním světě jako v realitě.

Samostatnou kapitolou je i možnost pouštění 3D filmů, každé oko má vlastní obraz, nehrozí tak žádné problikávání a s tím spojené problémy. Díky senzorům už je nyní k dispozic aplikace simulující kino a plátno, takže vidíte i sedačky a podle toho jak hýbete hlavou, mění se i reálné pozice.

Kromě rozlišení displeje je důležitým prvkem i odezva celého systému. Od pohnutí hlavou, poslání signálů ze senzorů, zpracování v počítači, přepočet v dané hře až po následné zobrazení nových dat ze hry na displeji. Cesta je to dlouhá a pro reálný zážitek je potřeba celkový čas trasy zkrátit na co nejmenší hodnoty. Jinak bude virtuální svět pomalejší než realita, což může způsobovat i nepříjemný zážitek.

Jeden z hlavních zakladatelů – Palmer Luckey je vysazený na kvalitu zážitku a nově představil nástroj, který je určen pro vývojáře – Latency Tester. Nástroj se umístí do části s čočkou a propojí se s USB do počítače. Pomocí integrovaných diod v brýlích je schopen ukázat odezvu puštěného obrazu.

TIP: Z virtuální reality vám asi bude špatně

Odezvu totiž mohou v rámci her na úrovni enginu a způsobu vykreslování výrazně ovlivnit a ladit vývojáři a snadný nástroj pro měření jim umožní postupovat rychle k lepším výsledkům.

 

Témata článku: Hardware, Technologie, Virtuální realita, Oculus Rift, Oculus, Virtuální realita hry, Tester, Brýle pro virtuální realitu, Vr brýle pro virtuální realitu, Virtuální realita brýle, Virtuální 3d brýle, 3d brýle pro virtuální realitu

8 komentářů

Nejnovější komentáře

  • hnusak 29. 9. 2013 16:15:45
    Je to slepá ulička. Dokud nebudou vyvinuty plnohodnotné mozkové...
reklama
Určitě si přečtěte

Vybíráte herní periferii nebo hardware? Pak zapomeňte na nálepku Gaming

Vybíráte herní periferii nebo hardware? Pak zapomeňte na nálepku Gaming

** Herní hardware se od toho běžného často liší jen vzhledem ** Při výběru stále nezapomínejte na základní parametry ** Poradíme jak vybrat herní hardware i periferie

20.  2.  2017 | Stanislav Janů | 36

10 nejhorších produktů v historii Microsoftu

10 nejhorších produktů v historii Microsoftu

20.  2.  2017 | Karel Javůrek | 141

AMD oficiálně představilo procesory Ryzen. Známe i jejich české ceny

AMD oficiálně představilo procesory Ryzen. Známe i jejich české ceny

** AMD uvedlo první tři procesory Ryzen 7 ** Všechny budou pracovat s osmi jádry a šestnácti vlákny ** Na pulty obchodů se dostanou už za týden

22.  2.  2017 | Stanislav Janů | 132

Pojďme programovat elektroniku: Žádný bastlíř se neobejde bez armády švábů

Pojďme programovat elektroniku: Žádný bastlíř se neobejde bez armády švábů

** Každý bastlíř se po čase neobjede bez armády švábů ** Dnes si některé z nich vyzkoušíme ** Třeba zázračný posuvný registr

19.  2.  2017 | Jakub Čížek | 40

EU se děsí Windows 10. Prý o nás vědí až příliš. Microsoft chystá změny

EU se děsí Windows 10. Prý o nás vědí až příliš. Microsoft chystá změny

** Evropští úředníci chtějí, aby byly Desítky transparentnější ** Microsoft od jara skutečně chystá změny ** Ochráncům soukromí to ale nestačí

21.  2.  2017 | Jakub Čížek | 218

Remix Singularity: Microsoft si na tom vylámal zuby. Jak dopadne Android?

Remix Singularity: Microsoft si na tom vylámal zuby. Jak dopadne Android?

** Microsoft do svých telefonů integroval desktopové prostředí ** Moc to ale nevyšlo, chyběl pořádný výkon ** Teď to zkoušejí ex-googleři s Remix Singularity

23.  2.  2017 | Jakub Čížek | 74


Aktuální číslo časopisu Computer

Supertéma o počítačové bezpečnosti

AMD Ryzen přichází

Velké testy kinoprojektorů a levných špuntových sluchátek

Příslušenství do USB-C

reklama
reklama