Tvůrci formátu MP3 už ho přestali licencovat. AAC je lepší, vzkazují

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 58

Názory k článku

20. 05. 2017 07:42

No možná je AAC lepší. Jenže MP3 mi přehraje autorádio doma, autorádio v práci, rádio na zahradu co jsem si ve čtvrtek koupil, CD rekorder, oba Blu-ray, SA-CD, rádio v kuchyni. AAC nemám nic proti tobě, ale přišel jsi pozdě místo je už obsazené.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  15. 05. 2017 12:17

S nadsázkou asi taky záleží na hudebním stylu. Minimalistická taneční hudba pro méně důvtipné občany typu house či trance nepotřebuje žádnou lepší kvalitu, když v té "hudbě" se nic nevyskytuje hudebního :D V opravdové hudbě ale to smysl má :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 05. 2017 11:00

Ach jo. Dalsi clanek, ktery jako by vypadl ze stranek Blesku. Takovehle slataniny tu fakt nekdo chce cist?!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 05. 2017 10:28

Článek je zplácanina. Fraunhofer Institute MP3 formát "nepodporoval" (to nedává smysl, podporovat se dá leda implementace), ale licencoval. Teď už nelicencuje, protože vypršel patent. Pokud doporučují přechod na jiný formát, tak ne kvůli kvalitě, ale kvůli tomu, že z MP3 jim již nic nesype.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
15. 05. 2017 09:54

Kradení hudby? Hudba se nedá ukrást, to je jenom pověra.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 05. 2017 09:37

Pochybuji, ze cely svet ted prekoduje vse ze starych mp3..ja tedy rozhodne ne a pro klid duse a udrzeni jednolitosti sve knihovny zustanu u dostacujich a hlavne vsude prehratelnych mp3. Pred peti lety postavili most, pred rokem se objevila nova technologie staveni mostu? Co na to pocitac? Ze mlci? :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 05. 2017 09:06

Haha, prý kvůli tomu, že existují lepší formáty. Prostě kvůli tomu, že vypršely patenty a už to může každý použít, aniž by jim zaplatil třeba jen korunu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 05. 2017 08:39

Měl bych jeden dotaz. Nedávno jsem někde četl, že vypršela platnost posledního patentu, který s MP3 souvisel. Z článku zároveň vyplívalo, že tím pádem může kdokoliv MP3 formát implementovat do svého produktu, bez toho, že by musel řešit nějaké licence. A teď se tady (a nejen zde) dočítám, že ukončení licenční podpory ze strany Fraunhofer IIS znamená faktický konec MP3 formátu. To jsou dvě naprosto protichůdné interpretace. Jak to tedy ve skutečnosti je?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
uni
15. 05. 2017 08:36

Co naplat, stream-aac, nejprodávanější telefony - aac, nejprodávanější BT sluchátka (protokol)-aac, největší distributor hudby - aac. Největší cash flow-aac.
Nicméně všechna čest mp3, vyrostli jsme na nich všichni. Ještě z dob zadávání komprese přes CMD:D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 05. 2017 08:31

Tady zas redachtorům selhal Google překladač. Licence na patenty opravdu přestávají vydávat, ale víte proč? Protože poslední patenty právě vypršely a odteď si může každý s MP3 svobodně nakládat, dokonce chtějí začít dávat kodeky i do linuxových distribucí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 05. 2017 08:31

A co Vorbis OGG? Je o dost lepší než mp3. Ve srovnání s AAC je v lecčem lepší, v lecčem horší, ale hlavně je licenčně volný. Tak nevím, proč se tlačit zase do smyčky. Je fakt, že poslední dobou vývoj dost stagnuje, ale větší popularita by tomu pomohla

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 05. 2017 08:27

Kdy končí patentová ochrana pro mp3 jako takový? Nebude to taky náhodou tím?
A že jsou i jiné formáty? Sice asi jsou, ale když mám 80% své hudby v mp3 a zbytek ve WMA, asi těžko budu s nadšením vítat cokoli jiného...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
15. 05. 2017 08:02

Jinak je to stejné jako s jpg, png.Nevyplatí se měnit kompatibilitu za pár mb i když je to ve finále hrozně moc režie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 05. 2017 07:27

Důvod proč je MP3 formát tolik oblíbený je hlavně ten, že je univerzální, podporují jej všechna zařízení a obsahuje jen JEDEN konteiner.Díky tomu, když dám někomu hudbu v mp3, tak mám jistotu, že to přehraje absolutně vším od mobilu, přes počítač, stolní přehrávač disků až po kladivo vybavené hudebním přehrávačem (kdysi jsem takový gadget skutečně viděl ).AAC má oproti MP3 celkově 9 různých kontejnerů (a souborových přípon). Většina moderních telefonů je sice všechny podporuje, ale pořád to není tak rozšířené jako MP3, takže se hodně často setkáte se zařízením, kde si to prostě nepřehrajete nebo musíte něco doinstalovat, aby to šlo...MP3 stále lidé používají, protože nabízí pro většinu lidí DOSTATEČNOU kvalitu, je to nejpodporovanější audio formát a v době, kdy disky se počítají na TB, připojení pod několik Mbit/s dnes už nemá nikdo, tak jestli mi hudební album zabere 100 nebo 120 MB je drtivé většině lidí fakt jedno.Oproti tomu, kdo chce vysokou kvalitu, tak spíš se z MP3 nepřestěhuje do AAC, ale spíš na bezztrátový formát typu FLAC - sám jsem jej také používal a hodně věcí v tom mám, ale na většinu hudby mi prostě "stačí" mp3 a přehraju to čímkoliv, takže až na nějaké chuťovky, také používám většinou mp3.Proto pokud chtějí prosadit AAC a "zabít" MP3 musí to právě udělat jedině takto silou, kdy nebudou licencovat, takže některá zařízení jej nebudou podporovat.Ovšem je otázka jestli je to realizovatelné. Osobně bych si zařízení, které neumí přehrávat mp3 a nedá se to na něm rozchodit nikdy nekoupil i kdybych byl největší audiofil a audiomág světa. Protože pak mi přijde známý s nějakou hudbou "běžných smrtelníků" v mp3 a já si to na té svojí mašině nepřehraju...Takže osobně myslím, že mp3 tady s námi bude ještě dlouho. I když se dívám co frčí on-line a mezi lidmi, tak mp3 je jasný standard a pomalu se začíná přidávat FLAC.Co se týče rádií, tak to je SPECIÁLNÍ VĚC, protože u rádia, které musí mít obří kvanta hudby a audioobsahu výrazně nad vkus jednoho člověka, navíc které na discích nemá prakticky nic jiného - tak tam je třeba 20% navíc v kapacitě strašně moc. K tomu pro ně bezztrátové formáty jako je FLAC nemají smysl, protože "vysílání" nemá takovou kvalitu, aby se to dostalo k lidem, takže AAC je pro rádia jasná volba. Navíc má kvalitu stejně mírně vyšší než která projde běžným FM vysíláním.Už jsem se ale na netu setkal i s "internetovým HD rádiem", které hraje hudbu s vysokým bittratem a těm AAC už zase stačit nebude, ale potřebují právě bezztrátové formáty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
15. 05. 2017 06:37

Ma tam byť AAC, nie ACC...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor