reklama

Tvůrce Oculus Rift: pro dokonalý oční vjem nestačí ani rozlišení 8K

Displeje coby zobrazovače digitálního obsahu se v poslední době konečně začaly výrazně zlepšovat, především po stránce rozlišení a velikosti pixelů. I kdy máme displeje „Retina“ dosahující jemnosti i přes 500 ppi, kdy už oko nerozezná jednotlivé pixely, podle zakladatele a tvůrce Oculus Rift je to klamavá představa.

Současná rozlišení jsou sice oproti minulosti poměrně vysoká, rozhodně ale nejsou schopná oklamat oko. I když nelze vidět jednotlivé pixely, stále lze vidět problémy u zakřivených linií a lze tak pozorovat nejen nepřesné zobrazení, ale i vyhlazovaní.

Palmer Lucky je sice perfekcionista, dle rozhovoru na webu Ars Technica má ale jasnou představu, kdy bude takový displej před očima skutečně „dokonalý“ a obraz bude srovnatelný s realitou. Pokud se v reálném světě podíváte i na supertenký vlas, je „dokonalý“ a konkurenceschopné zobrazení nebude možné ani s displeji, které budou mít rozlišení 8K přímo před každým okem (celkem 16K), natož ve velké úhlopříčce jako jsou televize.

Klepněte pro větší obrázek
Nový displej od LG má na úhlopříčce 5,5 palce rozlišení 2 560 × 1 440 (čtyřikrát 720p) a jemnost je tak 538 ppi

Rozlišení je sice pouze jedna z vlastností displeje, hraje ale velmi důležitou roli a čím větší počet pixelů s menší velikostí, tím lépe. A kdy displeje dosáhnout dokonalého zobrazení, které bude konkurovat realitě? Podle Palmera bychom se Oculus Riftu s rozlišením 8K pro každé oko mohli dočkat přibližně za deset let a k dokonalosti počítejte ještě s několikanásobně vyšším rozlišením.

S tím samozřejmě souvisí i potřebný výkon pro zpracování tolika pixelů ve velkém množství snímků za sekundu. I 120 fps je oproti realitě nedostatečná frekvence. Jedním z triků pro zvýšení viditelné odezvy je systém předvídání pohybu případné hlavy a dalších částí těla, čímž lze dosáhnout podobného efektu, jako při několikanásobně vyšším počtu snímků za sekundu. Pak už ale zbývá jen přímé napojení na centrální nervovou soustavu, protože spojení počítač-displej-oči-mozek je neefektivní a zvyšuje celkovou latenci.

 

Témata článku: Hardware, Technologie, Virtuální realita, Oculus Rift, 8K, Oculus, Perfect, Lucky

68 komentářů

Nejnovější komentáře

  • DuckDaffy 16. 9. 2013 19:26:23
    Já se jen směju, že tady ještě nepadla zmínka o barevném prostoru,...
  • Kartona 14. 9. 2013 14:37:04
    Óko rozezná více detailů na statickýh obrazech, ale u dynamického...
  • BlackMarine220 14. 9. 2013 12:46:53
    Návod na problémy so zakom Oculus rift
reklama
Určitě si přečtěte

Microsoft: Zbavte se už konečně zastaralých a děravých Windows 7

Microsoft: Zbavte se už konečně zastaralých a děravých Windows 7

** Microsoft pomalu začíná kritizovat svůj nejpopulárnější OS ** Chce konečně dostat podniky na Desítky ** Bezpečnostní podpora Sedmiček vydrží ještě necelé tři roky

17.  1.  2017 | Jakub Čížek | 405

Český státní blacklist už funguje. Ministerstvo financí se pochlubilo s detaily

Český státní blacklist už funguje. Ministerstvo financí se pochlubilo s detaily

** Dva týdny po Novém roce zajím zeje prázdnotou ** Ministerstvo vydalo metodický pokyn ** Takhle to bude fungovat v praxi

16.  1.  2017 | Jakub Čížek | 49

8 produktů, o kterých byste neřekli, že nesou značku Apple

8 produktů, o kterých byste neřekli, že nesou značku Apple

** Věděli jste, že Apple vyvinul celkem 45 modelů tiskáren? ** ** Monitor na výšku, plotter nebo herní konzole - to vše měl Apple ve své nabídce ** Většinu z těchto produktů pohřbil Steve Jobs

19.  1.  2017 | Stanislav Janů | 38

Opera Neon: Takto prý bude vypadat prohlížeč budoucnosti. Chcete to?

Opera Neon: Takto prý bude vypadat prohlížeč budoucnosti. Chcete to?

** Opera představila Neon ** Koncepci prohlížeče budoucnosti ** Připomíná Chrome OS

16.  1.  2017 | Jakub Čížek | 35


Aktuální číslo časopisu Computer

99 nejlepších programů pro váš počítač

Zvykejte si na umělou inteligenci

Velké testy PC zdrojů a gamepadů

Alternativní zdroje energie

reklama
reklama