Především koukám, že většina lidí, kteří to komentují, vůbec netuší, k čemu by FB mohl být dobrý.
Pro ty z nás, kteří FB pages využívají intenzivně, to je především pohodlný a relativně velmi levný nástroj pro komunikaci se zákazníky, fanoušky a potenciálními zákazníky. Jestli ho někdo nevyužívá, je to jeho chyba, protože to je stejné, jako když člověk má možnost nabízet své služby téměř zadarmo na pěti reklamních plochách ve městě a on řekne, že bude mít reklamu jen na jedné, protože na ty čtyři další koukají jen puberťáci apod. Je to přesně stejné. Firmy publikují často novinky přímo na svých webech a přitom duplicitní publikace na FB by je nestála prakticky nic a ani to nevyžaduje víc času. Ale je to jejich věc.
Jenže ono to není jen o duplikování zpráviček z blogu ale o vytváření obsahu, který jinde najít nejde a hlavně o komunikaci s lidma. Pokud se jen publikuje a nereaguje se na dotazy lidí a na diskuze k příspěvkům, tak ta stránka je napůl mrtvá taky - a to je něco, co v řadě firem nikdo dělat nechce. A FB se tím od většiny blogů liší. A že lidi nechtějí takovou komunikaci využívat? Naprostá pitomost. Lidi mohou snadno posílat třeba fotky výrobků té firmy jak je používají, účastnit se různých anket a hlasování.. My třeba v práci využíváme události - třeba pozvánka na nějakou akci je na FB vytvořená za pár minut a hned je vidět, kdo se akce z fanoušků stránky bude účastnit, kdo neví atd. Fotogalerie na FB stránce je snadná, je hned vidět jak na fotky lidi reagují, kolikrát byla zobrazená, kdo všechno a kde tu fotku sdílí a z toho se dá odvodit i jaké věci mají nejlepší odezvu, co se lidem nejvíc líbilo a co sdíleli na svých profilech - třeba i soukromých. Odpůrce jakýchkoliv sociálních sítí tohle nikdy asi nebude chtít pochopit ale FB je fenomén a díky rozšíření prakticky ve všech mobilních zařízeních považuju ignoraci FB pages ze strany firem za pitomost.