Třetina českých firem netuší, co jsou firemní stránky na Facebooku

Třetina českých firem netuší, co jsou firemní stránky na Facebooku

Pouze jedna ze čtyř tuzemských firem má svůj účet na Facebooku. Pro většinu firem je komunikace prostřednictvím známé sociální sítě velká neznámá, pro některé z nich doslova – vůbec netuší, k čemu takzvaná Facebook business Page slouží.

V globálním měřítku jsou na Facebooku zaregistrovány asi čtyři miliony firem z různých odvětví. Na tom českém jich ale stále dost chybí. Jak uvádí výzkum agentury Best Communications, 77,1 procenta dotázaných firem na českém trhu uvedlo, že profesní stránku na Facebooku (Facebook business page, dále jen FBP) nemají. Jedna třetina zúčastněných (37,5 procenta) toto vysoké číslo zdůvodnila tím, že netuší, co to FBP je, dalších 24,7 procenta společností řeklo, že nevidí důvod pro používání FBP. Přibližně 17,5 procenta dotázaných nepovažuje Facebook za vhodný komunikační kanál pro jejich obchodní aktivity.

Facebook máme, ale nepoužíváme

Ze společností, které FBP naopak mají, jich více než pětina přiznala, že stránku aktivně nevyužívá. Přibližně čtvrtina firem sdílí odkazy, články, fotografie a další materiály týkající se jejich společnosti, další čtvrtina sdílí i materiály, které se týkají oblasti jejich podnikání. Nejčastější frekvence aktualizace stránek je jednou týdně.

V které části republiky firmy využívají byznys stránky Facebooku? Sociální síť využívají nejčastěji firmy na Vysočině (44 procent), v Karlovarském kraji (31,3 procenta) a v Moravskoslezském kraji (29,9 procenta). Pouze 21 procent aktivních firem bylo z Prahy, což hlavní město umístilo na osmou pozici.

Témata článku: Byznys, Facebook, Sociální sítě, Statistiky

38 komentářů

Nejnovější komentáře

  • mungo 5. 10. 2013 22:11:38
    Znám firmy, které "company page" na Facebooku měly a opustily jej. A berou...
  • cabman 5. 10. 2013 21:31:27
    Naprostej nesmysl - číslo bude mnohem vyšší
  • krakenax 5. 10. 2013 11:53:37
    To snad neni možný jak sou ty lidí blbý. Vytváří na cizim webu obsah aniž...
Určitě si přečtěte

Nové úlovky kamer Googlu: Šmírovačka na Street View nepřestává bavit

Nové úlovky kamer Googlu: Šmírovačka na Street View nepřestává bavit

Google stále fotí celý svět do své služby Street View. A novodobou zábavou je hledat v mapách Googlu vtipné záběry. Podívejte se na výběr nejlepších!

19.  5.  2017 | redakce | 38

Kdo dal počítačům okna, kurzor a myš: Douglas Carl Engelbart

Kdo dal počítačům okna, kurzor a myš: Douglas Carl Engelbart

** Douglas Engelbart je opomíjenou osobností počítačové historie ** Věděl, jak bude pohodlné ovládat počítače, i když k tomu ještě neměly výkon ** Za vynálezem myši a systému s okny nestojí Steve Jobs a Apple

17.  5.  2017 | Pavel Tronner | 28


Aktuální číslo časopisu Computer

Supertéma: moderní cestování

Kdy opravdu přijdou nové baterie?

Velké testy: 6 herních notebooků a 8 volantů

Recenze: AMD Ryzen řady 5