Třetí dimenze pro hodnocení výsledků vyhledávání

Společnost Microsoft společně s výzkumníky z několika předních světových univerzit vyvinula nový systém hodnocení relevance odkazů ve vyhledávačích. Ten by mohl pomoci vylepšit algoritmy používané k hodnocení výsledků vyhledávání. „Většina vyhledávacích strojů dnes používá dvojdimenzionální přístup, kdy porovnává požadavky uživatelů s obsahem a strukturou odkazů stránky. Na základě vyhodnocení těchto informací pak vrací výsledek hledání. Hledali jsme způsob, jak pro zkvalitnění vyhledávání přidat ještě třetí dimenzi – samotného uživatele,“ říká Eugene Agichtein, výzkumník Skupiny pro získávání dat, vyhledávání a navigaci společnosti Microsoft.

Celkem třináct výzkumných projektů z této oblasti představí Microsoft příští týden na 29. výročním International Association for Computing Machinery’s Special Interest Group on Information Retrieval (ACM SIGIR 2006) v americkém Seattlu. V projektu „Poznávání modelů uživatelské interakce pro předvídání preferencí ve výsledcích webového vyhledávání“ nastiňují výzkumníci nové techniky pro sledování uživatelova chování i po kliknutí na odkaz nabízející výsledek vyhledávání. Za účelem zkvalitnění relevance hledání se z několika hledisek vyhodnocuje čas setrvání uživatele na stránce a jeho chování na ní.

Jiný z výzkumných projektů ukazuje, jak použít informace od uživatelů k vylepšení vyhledávacích algoritmů. Vědci dosáhli zvýšení přesnosti vyhledávání o 31 % tím, že do algoritmu promítli poznatky získané z 3 000 vyhledání a 12 milionů uživatelských interakcí.

Zdroj: ZDNet

Témata článku: Microsoft, Relevance, Seattle, Interest, Preference

12 komentářů

Nejnovější komentáře

  • kecal 9. 8. 2006 10:00:57
    ha ha ha, tak to mě fakt vyděsilo. Permanent cookies mají povolený jen...
  • Lukas Mach 8. 8. 2006 23:07:56
    Presneji je to uz asi pet let, co Google pouziva neexpirujici cookie, nic...
  • Lukas Mach 8. 8. 2006 23:06:50
    Google i ted u urciteho maleho nahodneho vyseku uzivatelu meri, na co...
Určitě si přečtěte

Nebuďte jako Emma Watson. Poradíme, jak nepřijít o hanbaté fotky

Nebuďte jako Emma Watson. Poradíme, jak nepřijít o hanbaté fotky

** Pokud už choulostivé snímky vyfotíte, dbejte na jejich zabezpečení ** Útočníci je nejčastěji získají z cloudového úložiště ** Pozor si dejte i na phishing a řádné zabezpečení telefonu

25.  3.  2017 | Stanislav Janů | 55

Aktualizační nástroj Microsoftu nabízí přechod na Creators Update. Funguje to! [Aktualizováno: už ne]

Aktualizační nástroj Microsoftu nabízí přechod na Creators Update. Funguje to! [Aktualizováno: už ne]

** Aktualizace Creators Update pro Windows 10 ještě nebyla oficiálně uvolněna ** Už ale existuje způsob, jak jí ze serverů Microsoftu dostat ** Úspěšně jsme to vyzkoušeli

28.  3.  2017 | Jakub Čížek | 69


Aktuální číslo časopisu Computer

První test AMD Ryzen

Velké testy: 22 powerbank a 8 bezdrátových setů

Radíme s koupí Wi-Fi routeru

Co dokáží inteligentní domy?