Vzpomínám si, že někdy kolem roku 1996 měl náš tehdejší vedoucí IBM ThinkPad 701 CS - takový ten "butterfly" s rozkládací klávesnicí (486/50 MHz). Když se otevřel display, tak klávesnice vyjela do stran asi tak o 2 cm. Bylo to úžasné, hodilo by se to i dnes, jenže asi za rok to přestalo fungovat. Dali jsme to samozřejmě do servisu IBM. A asi po 9 měsících (!) nám servis sdělil, že se náhradní díly pro tento notebook už nevyrábí, nicméně mohou podle původní dokumentace vyrobit potřebný díl na zakázku, ale trvalo by to dalšího půl roku a stálo by to dvakrát tolik, co nový notebook. Dodnes nechápu, proč to v servisu IBM řešili skoro 3/4 roku a jak je možné, že méně než dva roky od pořízení neexistovaly náhradní díly. Ve srovnání s jinými servisy tehdy IBM výrazně zaostávala, což byl jeden z důvodů, proč bylo v té době výhodnější kupovat třeba i "neznačkovou" techniku od místních firem, které ovšem byly levnější a zajišťovaly podstatně lepší servis.