Testovanie možností Microsoft Surface pomocou hry

Najväčší záujem z hardvérových platforiem medzi účastníkmi konferencie PDC 2008 nepochybne vzbudila platforma Surface. Predstava, že sa jedná o klasický počítač s veľkou dotykovou obrazovkou konštrukčne riešený ako konferenčný stolík je v podstate správna, ale veľmi povrchná. Možnosti tohto zariadenia sú oveľa väčšie. V konferenčnom centre je rozmiestnených niekoľko desiatok týchto prístrojov, takže každý má možnosť a dostatok času vyskúšať si túto technológiu v praxi. A aby testovanie Surface bolo naozaj dôsledné, tak okrem serióznych hands-on-labov, kde si záujemcovia môžu vyskúšať možnosti vývoja aplikácií pre túto platformu, prebieha masové testovanie formou jednoduchej a zaujímavej hry.

Každý záujemca dostane plastovú kartičku vo veľkosti kreditnej karty, kde je na spodnej strane grafický identifkačný kód. Takéto kódy sa využívajú pre identifikáciu objektov, u ktorých sa predpokladá interakcia so Surface, Kód je podobný dvojrozmernému čiarovému kódu, príklad je zrejmý z obrázku.

Klepněte pro větší obrázek

Princíp hry je jednoduchý. Účastník hry položí kartičku kamkoľvek na plochu Surface stolíka, kartička je identifikovaná a  úlohou hráča je umiestniť obrázky s požadovaným motívom do rámikov, ktoré sa zobrazia okolo kartičky. Obrázky je potrebné zmenšiť na požadovanú veľkosť a vhodne natočiť. Surface totiž nielenže sníma dotyky a funguje ako skener predmetov, ktoré sa naň položia, reaguje aj na dynamiku, takže posunutie objektu, napríklad fotografie má určitú zotrvačnosť, ak ju chceme posunúť o väčší úsek urobíme energickejšie gesto, je to úplne prirodzené, ako keby sme chceli posunúť reálny predmet, v reálnom svete, kde tiež funguje zotrvačnosť.

Klepněte pro větší obrázek

Obrázky sa natáčajú pomocou dvoch prstov, presne tak ako by sme pootočili papierovú fotografiu na stole. Zväčšovanie alebo zmenšovanie obrázkov je možné dosiahnuť  približovaním alebo vzďaľovaním dvoch prstov, palca alebo ukazováka pomocou ktorých máme fotografiu uchytenú. Názorne je demonštrovaná aj funkcia „multitouch“, nakoľko túto hru môže hrať na jednom stolíku viacero hráčov, pričom si navzájom „kradnú“ obrázky.
Mimochodom vývoj, prípadne migrovanie desktopovej, prípadne webovej aplikácie na Surface je naozaj jednoduchý a laboratórne cvičenie vrátane metodického výkladu trvalo 15 minút. Téme vývoja aplikácií pre Surface sa budem venovať v samostatnom článku.

Témata článku: Microsoft, Hry, Surface

2 komentáře

Nejnovější komentáře

  • Vlastimil Waic 28. 10. 2008 20:31:01
    Já taky :-)
  • Štěpán Bechynský 28. 10. 2008 20:20:52
    Krátké video, jak hra vypadá a informace, jak se pro surface dělají...
Určitě si přečtěte

Operační systém běžným počítačům nedal Bill Gates, ale Gary Kildall

Operační systém běžným počítačům nedal Bill Gates, ale Gary Kildall

** Gary Kildall pochopil, že levné výpočetní čipy mohou posloužit jako univerzální počítače pro všechny ** Připravil pro ně proto první operační systém ** Později mu systém vyfoukl Microsoft a nazval ho MS DOS

23.  4.  2017 | Pavel Tronner | 54

Umělá inteligence je sice v plenkách, už teď ale přestáváme rozumět, jak vlastně funguje. To je problém

Umělá inteligence je sice v plenkách, už teď ale přestáváme rozumět, jak vlastně funguje. To je problém

** Už je to tady, lidé přestávají chápat počítače ** Systémy neuronových sítí začínají pracovat tak, že ani jejich tvůrci přesně neví, co se uvnitř děje ** Do budoucna to může být závažný problém

24.  4.  2017 | Jakub Čížek | 112

Před 35 lety měl premiéru legendární počítač ZX Spectrum. Připomeňte si „Gumáka“

Před 35 lety měl premiéru legendární počítač ZX Spectrum. Připomeňte si „Gumáka“

** Slavný osmibitový počítač Sinclair ZX Spectrum byl uveden právě před 35 lety ** Připomeňte si tento průkopnický počítač v tematických článcích ** Podívejte se, jak funguje dnes

23.  4.  2017 | Pavel Tronner | 13

Správný počítač má alespoň dva monitory. Anebo je to jinak?

Správný počítač má alespoň dva monitory. Anebo je to jinak?

** David si nedokáže představit práci bez dvou a více monitorů ** Kubovi naopak stačí jeden a ve více displejích se ztrácí ** Jaký přístup je lepší?

23.  4.  2017 | Jakub Čížek | 59

Český Google Překladač začal používat umělou inteligenci. Konec „drahoušků zákazníků“

Český Google Překladač začal používat umělou inteligenci. Konec „drahoušků zákazníků“

** Google ve svém překladači roky používal statistickou technologii ** Nyní zavádí strojové učení a neuronové sítě ** Rozdíl by měl být zvláště na větších textech patrný už nyní

20.  4.  2017 | Jakub Čížek | 31

Brno otevřelo největší českou dílnu pro bastlíře. Kladívka, vrtačky, 3D tiskárny, laserové řezačky. Je tu vše

Brno otevřelo největší českou dílnu pro bastlíře. Kladívka, vrtačky, 3D tiskárny, laserové řezačky. Je tu vše

** Máte nápad, ale chybí vám stroje a pořádná dílna? ** Chcete postavit ptačí budku, nebo krabičku pro Arduino? ** Brno otevřelo svůj FabLab – laboratoř pro bastlíře

19.  4.  2017 | Jakub Čížek | 31


Aktuální číslo časopisu Computer

První test AMD Ryzen

Velké testy: 22 powerbank a 8 bezdrátových setů

Radíme s koupí Wi-Fi routeru

Co dokáží inteligentní domy?