reklama

Spotřebitelé poškození dialery se mohou domáhat svého práva

Dle stanoviska veřejného ochránce práv Český telekomunikační úřad nesprávně rozhodoval o stížnostech proti vyúčtování za nevědomé přesměrování internetového připojení prostřednictvím tzv. dialerů na linku se zvýšenou tarifikací. Spotřebitelé se mohou po ČTÚ domáhat náhrady způsobené škody.

Na Sdružení obrany spotřebitelů ČR (SOS) se v uplynulých letech obracely stovky spotřebitelů poškozených dialery se způsobenou škodou v řádech tisíců až desetitisíců korun. „Zatím veškerá snaha spotřebitelů se bránit vyznívala naprázdno. Z obav ze sporu s velkou společností i z důkazní nouze (některé dialery se automaticky vymazávaly z disku počítače) se spotřebitelé neodvážili jít k soudu, policie v trestním řízení podané případy odložila a Český Telecom po spotřebitelích na základě rozhodnutí Českého telekomunikačního úřadu vymáhal zaplacení,“ popisuje Tomáš Liškutín, který se problematice telekomunikací v SOS věnuje.

Ombudsman nyní napadl postup Českého telekomunikačního úřadu, když v něm shledal závažná pochybení. Dle jeho názoru není ČTÚ kompetentní pro rozhodování o oprávněnosti vyúčtování za službu obsahu a pokud tak učinil, jsou jeho rozhodnutí nicotná. V případech, kdy nesprávný postup ČTÚ v této kauze způsobil uživatelům škodu, měli by poškození uživatelé její náhradu vymáhat po ČTÚ.

Dle vyjádření ombudsmana došlo i k porušování dalších právních předpisů. Zejména tím, že docházelo k omezení telekomunikačních služeb, když poškození spotřebitelé nebyli ochotni zaplatit za podvodně přesměrované připojení. Ombudsman zároveň vyzývá k účinné spolupráci s ČTÚ v této věci i Českou obchodní inspekci, která zde svou působnost dosud odmítala.

„Rádi bychom vyzvali poškozené uživatele, aby nás o každém pokroku v této věci informovali. Jde o vleklou kauzu, kde dílčí informace od jednoho spotřebitele mohou pomoci i všem ostatním. To dokazuje i tento příklad s podáním k veřejnému ochránci práv,“ uvedl právník SOS Martin Reisinger.

Rozhodnutí ombudsmana bude zveřejněno na internetové stránce http://www.spotrebitele.info/dialery.

Zdroj: Tisková zpráva

Témata článku: Ombudsman

109 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Ondrůj 5. 12. 2006 13:19:41
    Svoje zkušenosti s podvodným přesměrováním, reklamacemi, trestním...
  • Zdeněk 21. 8. 2006 9:23:00
    ano,opravdu neumíš číst.Omdutsman došel ke zcela správnému...
  • Zdeněk 21. 8. 2006 9:10:36
    já jsem ještě neviděl / a hned asi neuvidím/ dokonalé zabezpečení počítače...
reklama
Určitě si přečtěte

Facebook o nás ví vše. Díky dobře skrytému vyhledávači se to dozví i ostatní

Facebook o nás ví vše. Díky dobře skrytému vyhledávači se to dozví i ostatní

** Facebook o nás ví vše, protože mu to sami řekneme ** V jeho nitru se skrývá mocný vyhledávač ** Mohou jej zneužít stalkeři, sociální inženýři a další nezbedníci

16.  2.  2017 | Jakub Čížek | 72

Nevyznáte se ve značení procesorů Intelu? Tady máte tahák

Nevyznáte se ve značení procesorů Intelu? Tady máte tahák

** Z označení procesorů Intelu se toho dá mnoho vyčíst ** Ze čtyř čísel se dozvíte něco o výkonu i grafickém jádru ** Poradíme, jak číst číselné označení i písmena na konci

13.  2.  2017 | Stanislav Janů | 37


Aktuální číslo časopisu Computer

Stavba 3D tiskárny

Výbava domácí elektrodílničky

Budoucnost 5G sítí

Velké testy microSD karet a vodních chladičů

Přehled mobilních tarifů

reklama
reklama