reklama

Spotřebitelé poškození dialery se mohou domáhat svého práva

Dle stanoviska veřejného ochránce práv Český telekomunikační úřad nesprávně rozhodoval o stížnostech proti vyúčtování za nevědomé přesměrování internetového připojení prostřednictvím tzv. dialerů na linku se zvýšenou tarifikací. Spotřebitelé se mohou po ČTÚ domáhat náhrady způsobené škody.

Na Sdružení obrany spotřebitelů ČR (SOS) se v uplynulých letech obracely stovky spotřebitelů poškozených dialery se způsobenou škodou v řádech tisíců až desetitisíců korun. „Zatím veškerá snaha spotřebitelů se bránit vyznívala naprázdno. Z obav ze sporu s velkou společností i z důkazní nouze (některé dialery se automaticky vymazávaly z disku počítače) se spotřebitelé neodvážili jít k soudu, policie v trestním řízení podané případy odložila a Český Telecom po spotřebitelích na základě rozhodnutí Českého telekomunikačního úřadu vymáhal zaplacení,“ popisuje Tomáš Liškutín, který se problematice telekomunikací v SOS věnuje.

Ombudsman nyní napadl postup Českého telekomunikačního úřadu, když v něm shledal závažná pochybení. Dle jeho názoru není ČTÚ kompetentní pro rozhodování o oprávněnosti vyúčtování za službu obsahu a pokud tak učinil, jsou jeho rozhodnutí nicotná. V případech, kdy nesprávný postup ČTÚ v této kauze způsobil uživatelům škodu, měli by poškození uživatelé její náhradu vymáhat po ČTÚ.

Dle vyjádření ombudsmana došlo i k porušování dalších právních předpisů. Zejména tím, že docházelo k omezení telekomunikačních služeb, když poškození spotřebitelé nebyli ochotni zaplatit za podvodně přesměrované připojení. Ombudsman zároveň vyzývá k účinné spolupráci s ČTÚ v této věci i Českou obchodní inspekci, která zde svou působnost dosud odmítala.

„Rádi bychom vyzvali poškozené uživatele, aby nás o každém pokroku v této věci informovali. Jde o vleklou kauzu, kde dílčí informace od jednoho spotřebitele mohou pomoci i všem ostatním. To dokazuje i tento příklad s podáním k veřejnému ochránci práv,“ uvedl právník SOS Martin Reisinger.

Rozhodnutí ombudsmana bude zveřejněno na internetové stránce http://www.spotrebitele.info/dialery.

Zdroj: Tisková zpráva

Témata článku: Ombudsman

109 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Ondrůj 5. 12. 2006 13:19:41
    Svoje zkušenosti s podvodným přesměrováním, reklamacemi, trestním...
  • Zdeněk 21. 8. 2006 9:23:00
    ano,opravdu neumíš číst.Omdutsman došel ke zcela správnému...
  • Zdeněk 21. 8. 2006 9:10:36
    já jsem ještě neviděl / a hned asi neuvidím/ dokonalé zabezpečení počítače...
reklama
Určitě si přečtěte

Microsoft: Zbavte se už konečně zastaralých a děravých Windows 7

Microsoft: Zbavte se už konečně zastaralých a děravých Windows 7

** Microsoft pomalu začíná kritizovat svůj nejpopulárnější OS ** Chce konečně dostat podniky na Desítky ** Bezpečnostní podpora Sedmiček vydrží ještě necelé tři roky

17.  1.  2017 | Jakub Čížek | 405

Český státní blacklist už funguje. Ministerstvo financí se pochlubilo s detaily

Český státní blacklist už funguje. Ministerstvo financí se pochlubilo s detaily

** Dva týdny po Novém roce zajím zeje prázdnotou ** Ministerstvo vydalo metodický pokyn ** Takhle to bude fungovat v praxi

16.  1.  2017 | Jakub Čížek | 49

8 produktů, o kterých byste neřekli, že nesou značku Apple

8 produktů, o kterých byste neřekli, že nesou značku Apple

** Věděli jste, že Apple vyvinul celkem 45 modelů tiskáren? ** ** Monitor na výšku, plotter nebo herní konzole - to vše měl Apple ve své nabídce ** Většinu z těchto produktů pohřbil Steve Jobs

19.  1.  2017 | Stanislav Janů | 38

Opera Neon: Takto prý bude vypadat prohlížeč budoucnosti. Chcete to?

Opera Neon: Takto prý bude vypadat prohlížeč budoucnosti. Chcete to?

** Opera představila Neon ** Koncepci prohlížeče budoucnosti ** Připomíná Chrome OS

16.  1.  2017 | Jakub Čížek | 35


Aktuální číslo časopisu Computer

99 nejlepších programů pro váš počítač

Zvykejte si na umělou inteligenci

Velké testy PC zdrojů a gamepadů

Alternativní zdroje energie

reklama
reklama