Spolupráce Yahoo a Microsoftu v bodech a v televizi

Včerejší zpráva o spolupráci Yahoo a Microsoftu byla některými médii označována za událost desetiletí. My na Živě.cz si to sice nemyslíme, ale určitě je to velmi důležitý krok v nejvyšší IT byznysu, který si v budoucnu budeme často připomínat. V základu však nejde o nic jiného, než o běžná úsporná opatření a jakýsi „sňatek z rozumu“. Yahoo ušetří za vývoj a údržbu vyhledávače, u Microsoftu to samé platí o reklamním systému. Ušetřené peníze firmy investují do „svého úkolu“ a navíc spojí své tržní podíly. Na Google to pochopitelně nestačí a dlouho ještě nebude (a kdo ví, jestli někdy vůbec bude…).

Ale dost spekulací a povídání, to už bylo ve včerejším článku. Ten jsme psali na základě ještě nepotvrzených zpráv, nicméně Microsoft a Yahoo záhy přišly s oficiálním oznámením. Hodí se připomenout nejdůležitější body dojednané dohody:

  • Yahoo bude na svém portálu používat vyhledávač Microsoft Bing.
  • Yahoo bude spravovat reklamní obsah vázaný na vyhledávač Bing a zajišťovat inzerenty.
  • Příjmy z reklamy vázané na vyhledávač Bing si firmy rozdělí podle dohody o rozdělení příjmů.
  • Každá společnost si byznys s internetovou reklamou povede sama (nedochází ke sloučení, jen ke spolupráci).
  • Samoobslužný systém kontextové reklamy bude zajištěn výhradně technologií AdCenter od Microsoftu.
  • Microsoft má k dispozici licence na technologie vyhledávače Yahoo, které může dále rozvíjet implementovat do Bingu.
  • Yahoo bude i nadále zdokonalovat vyhledávač na svém portálu, co se týče doplňkových služeb, uživatelského prostředí apod., Microsoft zajistí pouze vyhledávací funkci.
  • Dohoda byla uzavřena na deset let.

O této důležité události byla řeč také ve včerejším pořadu České televize Události, komentáře, kde byl hostem redaktor Živě.cz Jan Sedlák:

Udalosti, komentare.jpg

Diskuze (5) Další článek: Nový vzhled pro stará Windows XP

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , ,