Source Filmmaker: cesta k animacím zdarma

Představovat hráčům firmu Valve je zhola zbytečné. Kromě celé řady her a platformy Steam z její dílny sklízí úspěch i krátké filmy "Meet the ..." propagující herní postavy z Team Fortress 2.

Podobné filmy přitom vznikají i od jiných autorů, ale tvorba je to velmi obtížná. Nyní ale Valve dává zdarma k dispozici přímo nástroj, ve kterém všechny své filmy vyrábí - Source Filmmaker.

 Klepněte pro větší obrázek

Nepočítejte ale s úžasně snadnou tvorbou animací - ano, je to vážně jednodušší než kdy předtím, ale stále musíte být velmi šikovní, abyste vše zvládli udělat s citem pro střih, detail a pointu.

Prostředí kombinuje střihový software s 3D editorem, můžete nahrávat záběr z hraní ve vybrané mapě nebo si přidávat vlastní postavy z různých her Valve (tedy klidně kombinovat Heavyho z TF2 se zombie z HL2). Postavám můžete přiřazovat předchystané animace nebo vytvářet vlastní, precizně funguje i synchronizace nahrané řeči s animací úst, zkrátka pomocníků pro animátory je tam opravdu hodně, stále ale na vás čeká spousta práce.

Doporučuji si projít tutorialy na YouTube, které představí základní ovládání a poodhalí klávesové zkratky, bez nichž se neobejdete.

No a nakonec se můžete pokusit i o vlastní film. Tento jsem vyráběl odhadem dvě hodiny (včetně učení se programu), takže nepočítejte hned od začátku s rychlým sypáním filmů z rukávu:

 

Témata článku: Video, Software, Hudba, filmy, seriály, Valve, Zombie, Team Fortress, Team Fortress 2

9 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Michal Mračka 12. 7. 2012 12:03:04
    Chcel by som vidiet pitvu v tomto prevedeni... :-D
  • Zwick 11. 7. 2012 17:06:06
    Tomáš Holčík taky paří TF2? :-) Na gamesites?
  • 11. 7. 2012 15:45:51
    hezký.. zkusim :)
Určitě si přečtěte

Operační systém běžným počítačům nedal Bill Gates, ale Gary Kildall

Operační systém běžným počítačům nedal Bill Gates, ale Gary Kildall

** Gary Kildall pochopil, že levné výpočetní čipy mohou posloužit jako univerzální počítače pro všechny ** Připravil pro ně proto první operační systém ** Později mu systém vyfoukl Microsoft a nazval ho MS DOS

23.  4.  2017 | Pavel Tronner | 56

Umělá inteligence je sice v plenkách, už teď ale přestáváme rozumět, jak vlastně funguje. To je problém

Umělá inteligence je sice v plenkách, už teď ale přestáváme rozumět, jak vlastně funguje. To je problém

** Už je to tady, lidé přestávají chápat počítače ** Systémy neuronových sítí začínají pracovat tak, že ani jejich tvůrci přesně neví, co se uvnitř děje ** Do budoucna to může být závažný problém

24.  4.  2017 | Jakub Čížek | 112

Před 35 lety měl premiéru legendární počítač ZX Spectrum. Připomeňte si „Gumáka“

Před 35 lety měl premiéru legendární počítač ZX Spectrum. Připomeňte si „Gumáka“

** Slavný osmibitový počítač Sinclair ZX Spectrum byl uveden právě před 35 lety ** Připomeňte si tento průkopnický počítač v tematických článcích ** Podívejte se, jak funguje dnes

23.  4.  2017 | Pavel Tronner | 13

Správný počítač má alespoň dva monitory. Anebo je to jinak?

Správný počítač má alespoň dva monitory. Anebo je to jinak?

** David si nedokáže představit práci bez dvou a více monitorů ** Kubovi naopak stačí jeden a ve více displejích se ztrácí ** Jaký přístup je lepší?

23.  4.  2017 | Jakub Čížek | 59

Jak by měly vypadat příští Windows? Designéři si pohráli s futuristickým prostředím Neon

Jak by měly vypadat příští Windows? Designéři si pohráli s futuristickým prostředím Neon

** Zkraje roku unikly na internet snímky nového prostředí Neon ** Součástí Windows by mohlo být už na podzim ** Komunita grafiků na webu nespala a začala si hrát

26.  4.  2017 | Jakub Čížek | 45


Aktuální číslo časopisu Computer

Supertéma: moderní cestování

Kdy opravdu přijdou nové baterie?

Velké testy: 6 herních notebooků a 8 volantů

Recenze: AMD Ryzen řady 5