SoundWave: technologie pro sledování gest využívá zvuk notebooku

Microsoft má v rámci ovládání pomocí gest díky jeho zařízení Kinect poměrně náskok před konkurencí. Kinect je založen na snímání obrazu, včetně jeho hloubky. Nyní Microsoft zkouší vyvinout systém, který by si pro základní gesta vystačil i s pouhým zvukem.

Technologie SoundWave je složena z mikrofonu a reproduktoru, pro zpracování zvukových signálů používá Dopplerův jev. Díky změnám frekvencí je možné detekovat předmět a jeho pohyb v prostoru s určitou přesností, Microsoft používá vysoké frekvence v oblasti 18 až 22 kHz, které jsou pro běžné ucho neslyšitelné.

microsoft-soundwave-hand-doppler.jpg soundwave-gesture-control-microsoft-640x353.jpg
Technologie SoundWave dokáže detekovat i gesta dvou rukou 

Technologie by mohla být teoreticky použitelná u všech druhů notebooků s mikrofonem a reproduktorem, což by byla velmi dobrá možnost, jak například gesty ovládat prostředí Metro ve Windows 8 bez nutnosti dokupovat jakýkoli hardware. S nízkou kvalitou hardware ale přichází i omezení, pro základní ovládání ale postačí správná detekce pohybu ruky horizontálně, vertikálně a dle vzdálenosti od displeje.

Dle tvrzení systému nevadí ani šum a ostatní zvuky, které mikrofon snímá, software je dokáže velmi dobře odfiltrovat a správně vyhodnotit pohyb ruky například před displejem notebooku. Pokud se k tomu přidá možnost snímání pomoc webkamery, může se jednat o poměrně použitelnou možnost ovládání pomocí gest ruky.

 


Sledujte Živě na Facebooku

celkem 5

Poslední názory Názory

Bolí mě ruka jen když to vidím :-P greenbull 8.  5.  2012 14:53
No tyhle frekvence sice slyšet nejsou, ale plno... Lukáš Černý 8.  5.  2012 14:52
Pro lidi jsou tyhle frekvence neslyšitelné, ale... 8an 8.  5.  2012 14:30
hezký, ale: Microsoft používá nízké frekvence v... Jakub Tětek 8.  5.  2012 12:49
Co furt máte s tím Windows 8. Nikdo to nechce,... Powlcz 8.  5.  2012 12:46
Můj názor Zobrazit vše


Další podobné články

GeForce GTX 980 Ti je už za rohem, objevily se i specifikace

GeForce GTX 980 Ti je už za rohem, objevily se i specifikace

Před 5 hodinami  |  Javůrek Karel  |  4
Apple si patentoval 3D displej se sledováním pozice očí

Apple si patentoval 3D displej se sledováním pozice očí

Před 6 hodinami  |  Javůrek Karel  |  4
Razer Firefly: barevně podsvícená podložka pod myš

Razer Firefly: barevně podsvícená podložka pod myš

Před 8 hodinami  |  Javůrek Karel  |  6
Šéf vývoje enginu Frostbite ukázal novou grafiku Radeon od AMD

Šéf vývoje enginu Frostbite ukázal novou grafiku Radeon od AMD

Před 9 hodinami  |  Javůrek Karel  |  2
Simulace výrazů našeho obličeje ve virtuální realitě

Simulace výrazů našeho obličeje ve virtuální realitě

S příchodem brýlí pro virtuální realitu nastává otázka, jak snímat výrazy našeho obličeje tak, aby je bylo možné zobrazit i v simulovaném světě. Lze to vyřešit poměrně jednoduše.

Včera  |  Javůrek Karel  |  5

Valve Lighthouse: laserové snímání i pro virtuální realitu

Valve Lighthouse: laserové snímání i pro virtuální realitu

Valve spolu s HTC představilo vlastní formu virtuální reality – Vive VR. Základem je precizní laserový systém snímání polohy. Jak vlastně funguje?

22.  5.  2015  |  Javůrek Karel  |  6