Slavný id software chystá hru Doom 4

Nové posily do svého vývojářského týmu shání jedna z nejslavnějších společností stojících za tvorbou her – id software. Důvodem je podle vyjádření představitelů společnosti fakt, že odstartovaly práce na čtvrtém pokračování možná vůbec nejslavnější videohry všech dob – Doom.

Představitelé id softu se dále nechali slyšet, že shání naprostou elitu mezi programátory a čtvrtého Dooma hodlají postavit na svém nově vznikajícím enginu id Tech 5, jehož technologická vyspělost byla už několikrát prezentována na akčně-závodním titulu Rage.
Děj Dooma 4 už by se neměl odehrávat na zpustošených základnách kdesi na Marsu jako v předchozích třech dílech, ale přímo na Zemi. Fanoušci a herní žurnalisté po celém světě okamžitě začali spekulovat nad tím, jak slavní id novou akční modlu koncipují – zda jí opět vtělí „old-school“ nádech a postaví ho na čisté a lineární akci, nebo ho vytvoří v současném moderním duchu s velikými možnostmi hraní.
Jak už se dalo očekávat, tvůrci nebudou svůj nový počin vyvíjet čistě pro platformu PC, ale i pro konzole nové generace – Xbox 360 a PlayStation 3. Několik slavných vývojářských studií už totiž dříve potvrdilo, že vyvíjet exkluzivní hry pro PC nemá kvůli vysoké míře pirátství smysl.
CEO id softu, Todd Hollenshead, v tiskovém prohlášení řekl, že je pro společnost Doom DNA a hnacím motorem. Společnost mimo jiné neustále bojuje s konkurenčním Epic Games o to, kdo vydá lepší grafický engine. V posleních několika letech se v tomto směru lépe dařilo Epicu, na jejichž Unreal 3.0 enginu běží i herní skvosty jako Unreal Tournament 3 nebo Gears of War.

Doom je jednou z nejslavnějších videoher historie a prakticky definoval žánr akčních stříleček z pohledu vlastní osoby. Na pokračovatele veleúspěšné dvojky se čekalo mnoho let a na motivy třetího dílu byl dokonce natočen film s The Rockem v hlavní roli. Ten většina fanoušků a kritiků bohužel neshledala moc dobrým a jedinou kvalitní částí podle nich byla akční sekvence viděná stejným pohledem, jakým se na svět divá samotná hra.

Zdroj: ShackNews

Témata článku: Software, Hry, Doom, Doom 3, Engine, Soft, Epic, Games, Unreal Tournament, Rage, Rock, Rocky, PC Games, Playstation 3 herní konzole, Playstation 4 herní konzole

10 komentářů

Nejnovější komentáře

  • tougar 12. 5. 2008 11:15:13
    Ne nehral. Jak jsem psal. Byl jsem rad ze jsem se ho zbavil
  • SiMi 10. 5. 2008 18:35:49
    Souhlas. Ohýbají se jen baby :)
  • zajca 9. 5. 2008 20:42:11
    proto vyšel datadisk, který vše napravil a byl úžasný pokud jsi ho nehrál...
Určitě si přečtěte

Operační systém běžným počítačům nedal Bill Gates, ale Gary Kildall

Operační systém běžným počítačům nedal Bill Gates, ale Gary Kildall

** Gary Kildall pochopil, že levné výpočetní čipy mohou posloužit jako univerzální počítače pro všechny ** Připravil pro ně proto první operační systém ** Později mu systém vyfoukl Microsoft a nazval ho MS DOS

23.  4.  2017 | Pavel Tronner | 46

Původní Starcraft: Brood War je nyní zdarma. Konec práce! Jde se pařit

Původní Starcraft: Brood War je nyní zdarma. Konec práce! Jde se pařit

** Legendární hra Starcraft je nyní k dispozici zdarma ** Chystá se i nová remasterovaná verze s hezčí grafikou

19.  4.  2017 | Jakub Čížek | 25

Brno otevřelo největší českou dílnu pro bastlíře. Kladívka, vrtačky, 3D tiskárny, laserové řezačky. Je tu vše

Brno otevřelo největší českou dílnu pro bastlíře. Kladívka, vrtačky, 3D tiskárny, laserové řezačky. Je tu vše

** Máte nápad, ale chybí vám stroje a pořádná dílna? ** Chcete postavit ptačí budku, nebo krabičku pro Arduino? ** Brno otevřelo svůj FabLab – laboratoř pro bastlíře

19.  4.  2017 | Jakub Čížek | 31

Umělá inteligence je sice v plenkách, už teď ale přestáváme rozumět, jak vlastně funguje. To je problém

Umělá inteligence je sice v plenkách, už teď ale přestáváme rozumět, jak vlastně funguje. To je problém

** Už je to tady, lidé přestávají chápat počítače ** Systémy neuronových sítí začínají pracovat tak, že ani jejich tvůrci přesně neví, co se uvnitř děje ** Do budoucna to může být závažný problém

Včera | Jakub Čížek | 88

Před 35 lety měl premiéru legendární počítač ZX Spectrum. Připomeňte si „Gumáka“

Před 35 lety měl premiéru legendární počítač ZX Spectrum. Připomeňte si „Gumáka“

** Slavný osmibitový počítač Sinclair ZX Spectrum byl uveden právě před 35 lety ** Připomeňte si tento průkopnický počítač v tematických článcích ** Podívejte se, jak funguje dnes

23.  4.  2017 | Pavel Tronner | 13

Český Google Překladač začal používat umělou inteligenci. Konec „drahoušků zákazníků“

Český Google Překladač začal používat umělou inteligenci. Konec „drahoušků zákazníků“

** Google ve svém překladači roky používal statistickou technologii ** Nyní zavádí strojové učení a neuronové sítě ** Rozdíl by měl být zvláště na větších textech patrný už nyní

20.  4.  2017 | Jakub Čížek | 31


Aktuální číslo časopisu Computer

První test AMD Ryzen

Velké testy: 22 powerbank a 8 bezdrátových setů

Radíme s koupí Wi-Fi routeru

Co dokáží inteligentní domy?