Seznam zavedl důležitou novinku pro svůj reklamní systém Sklik. Jedná se o retargeting, tedy zacílení reklamních kampaní na uživatele, kteří již jednou navštívili web inzerenta. Podobný systém nabízí již například Google a jedná se o docela účinnou formu zacílení reklamy. Z pohledu uživatele však může překvapit.
Správa nové funkce Retargeting
Představte si, že se v nějakém e-shopu poohlížíte po novém notebooku. Nákup si chcete ještě rozmyslet, a tak odejdete jinam. Na cizích webech vás ale osloví inzeráty daného e-shopu: „Vraťte se, máme nejlepší nabídku notebooků.“ A když pak třeba notebook koupíte, vyskočí na vás z různých webů: „Kupte si příslušenství k novému notebooku!“ A opět klikem zamíříte zpět do onoho e-shopu. Systém se zkrátka snaží získat zpět už jednou získaného návštěvníka webu.
Nový systém Skliku možní docela přesně definovat, co se komu kdy má zobrazit. Pokud si inzerent s kampaní vyhraje a vytvoří několik verzí inzerátů s přesným zacílením, může leckoho docela vystrašit. Takový inzerát totiž může u uživatele vzbudit dojem, že někdo sleduje jeho aktivitu na internetu. Ale nejde o nic nestandardního.