Šéf Opera Software: HTML se brzy vyrovná technologii Flash

Diskuze čtenářů k článku

LKLK  |  26. 05. 2009 18:59

Takže HTML5 bude za pár let umět možná to, co umí XAML/Silverlight už pěkných pár měsíců, a Flash pár let. Je to důvod k radosti?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 05. 2009 19:24

vzhledem k tomu, že primárním cílem to nikdy nebylo, na rozdíl od fl/sl

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 05. 2009 20:47

Můžeš vyvíjet Silverlight a Flash prakticky v čemkoliv? Nemůžeš, musíš si ty produkty zaplatit. Takové HTML napíšeš i v Poznámkovém bloku, to může být jeho zásadní výhoda. Ne každý je totiž ochotný platit prachy za to, aby si naprogramoval nějakou tu bohatější webovou aplikaci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 05. 2009 20:59

Tu aplikaci popisovanou v článku taky napsal někdo v notepadu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 05. 2009 21:08

Tak, v mspaint-e by sa mu to robilo tazko A sudiac podla formatovania, Word za tym tiez nebol.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 05. 2009 22:29

Jo, všichni v js píšou v notepadu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 05. 2009 10:10

Hele Rudo, tady přece vůbec nejde o notepad. Sám už jsem třeba párkrát musel přes mobil+GPRS+FTP narychlo předatlit nějakej blbě padnoucí popisek, změnit link atd. - a teď si představ že totéž musíš spáchat v Silverlightu/Flashi, svůj widloidní notebook po ruce nemáš, cizí pecka+RDP nehrozí a domů kvůli tomu nepojedeš...

Já vím že ty takhle nefunguješ, ale zkus pochopit že spousta lidí ještě pořád jo - a proto jim představa že na www by potřebovali SDK vadí jak osina v řiti...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 05. 2009 12:04

OK. chápu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LKLK  |  27. 05. 2009 12:26

Připojení přes mobil a GPRS není problém. Můžete použít notebook s nástroji, nebo se přes RDP připojit ke stroji kde máte nástroje. Jak asi myslíte že to dělají vývojáři desktopových aplikací?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 05. 2009 12:33

Ono ani nejde o to, že řešení existuje, jako o to, že někteří to nezkousnou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 05. 2009 12:39

Riesenia existuju vzdy, lisia len v jednoduchosti

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 05. 2009 21:13

Pro Silverlight si stáhneš SDK, které je zdarma, napíšeš v tvém oblíbeném Poznámkovém bloku a zkompiluješ. Samozřejmě existují i mnohem efektivnější způsoby, a to jak placené, tak i bezplatné.

Pro Flash, resp. Flex platí to samé.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 05. 2009 08:53

Tak to vidis. Musis stahovat SDK, musis to kompilovat, zrejme k tomu musis mat aj PC s Windowsom... zatial co zabudnutu chybu HTML si schopny v pripade nudze opravit z vlaku cez mobil

Naviac, HTML moze (a HTML5 bude moct) zobrazit prakticky lubovolne k internetu pripojene zariadenie. A to sa o flashy povedat neda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LKLK  |  27. 05. 2009 12:19

SDK není nutné na nic jiného, než kompilaci (a i ta se dá udělat online na webu). Navíc málo kdo potřebuje editovat webové aplikace na mobilu ve vlaku :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 05. 2009 14:32

A to ľubovoľné k internetu pripojené zariadenie to bude vedieť samé od seba? Alebo niekto bude musieť naprogramovať aplikáciu, ktorá to zvládne, úplne rovnako ako by to trebalo robiť pre flash?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 05. 2009 15:55

LKLK: Ako som pisal hore... Naco si to komplikovat, ked sa to da spravit jednoducho?

Gofry: Odpoviem ti protiotazkou: Na kolkych zariadeniach si doposial videl flash a na kolkych program schopny reenderovat HTML?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LKLK  |  27. 05. 2009 19:53

Co je složitého na kompilaci XAML projektu? Zvládne to i cvičená opice, pokud umí zmačknout tlačítko.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 05. 2009 19:59

Je to zlozitejsie nez spustenie HTML suboru a Javascriptu A naviac je to s kazdou zmenou a kazdym dalsim testomzdlhavejsie.

Takze este raz. Naco si to zbytocne komplikovat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 05. 2009 10:07

Na to ti tiež odpoviem protiotázkou: Koľko zaujímavého obsahu je v HTML a koľko vo Flashi? Flash poväčšine slúži na zobrazovanie "luxusného" obsahu, o ktorý užívatelia mobilných zariadení zatiaľ nestoja (často o to nestoja ani užívatelia normálnych počítačov ). Nič to však nemení na tom, že aj parser HTML5 bude musieť niekto naprogramovať a do mobilného zariadenia nainštalovať úplne rovnako ako prehrávač flashu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 05. 2009 10:15

Asi som pouzil nespravnu protiotazku.

Rozdiel je v pravdepodobnosti, ze sa to nakoniec zobrazi. Parser HTML5 moze naprogramovat ktokolvek a je velmo pravdepodobne, ze sa tak aj stane. U flashu by som na to krk nedaval.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 05. 2009 10:46

Úplne ktokoľvek parser HTML naprogramovať nemôže (napríklad ja - nemám na to znalosti, schopnosti, čas ani chuť - takých ľudí je podľa mňa drvivá väčšina). Ale máš pravdu, že to bude číslo väčšie ako počeť ľudí, ktorí môžu naprogramovať flash prehrávač. Osobne si však myslím, že aj u Flash prehrávača je to iba otázka času, Adobe si určite nenechá ujsť tento trh, ak v tom bude vidieť prínos - čo má súvis práve s tým, že Flash je "luxusný tovar". Niekde sa to proste neoplatí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LKLK  |  27. 05. 2009 19:48

Když máte na webu kompilátor, tak stačí uploadovat projekt a stáhnout si zkompilovaný výsledek. Samo od sebe to není, protože nikdy věci nejsou samy od sebe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 05. 2009 17:39

A co teda HTML nebo XHTML?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 05. 2009 17:43

To myslis vazne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 05. 2009 19:43

Ptám se, protože je jednou napsáno v článku to a pak ono...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 05. 2009 15:13

Na tom nezáleží.

(X)HTML 5 už nebude založené ani na SGML (jako HTML), ani na XML (jako XHTML). Díky tomu bude jednotná specifikace pro HTML 5 i XHTML 5.

Čili (X)HTML 5 vlastně není pokračování ani HTML, ani XHTML, je to úplně nová cesta, ovšem kompatibilní s HTML i XHTML.

Touhle cestou se šlo proto, že mezi principy SGML a XML jsou určité rozpory, takže specifikace postavená na jednom z nich by nejspíš nebyla kompatibilní s tím druhým. Proto se udělala specifikace, která není postavená ani na jednom, ale lze v ní psát kód kompatibilní se SGML i kód kompatibilní s XML.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 05. 2009 19:56

A ty nevis, jaky je rozdil mezi HTML (a chystanym HTML 5) a XHTML? To by sis mel nastudovat chlapče.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 05. 2009 20:33

Pockam, kym ma pan expert pouci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 05. 2009 17:45

Aj ked vlastne, preco nie.

HTML5 bude podporovat aj "HTML" aj XML zapis. V oboch pripadoch zapises to iste, len to bude trocha inak vyzerat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 05. 2009 19:09

Osobě jsem ty hádky jestli XHTML nebo HTML nikdy pořádně nepochopil. Z mého pohledu webdesignera amatéra je rozdíl v zápisu minimální. Když nadeklaruju jazyk XHTML a píšu HTML nebo naopak, tak se vlastně nic nestane, browsery to podle mě zpracujou úplně stejně.

V čem teda byl ten zásadní rozpor, že se několik let válčilo mezi XHTML a HTML? A je už tedy HTML 5 jasný vítěz?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 05. 2009 19:19

Mna sa zbytocne pytas, mne to tiez celkom jasne neni Predpokladam, ze ak by sa kompletne preslo na XHTML, znacne by sa tym zjednudusilo samotne renderovanie, ale to je vo svete plnom 10 rocnych prehliadacov absolutna utopia.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 05. 2009 19:44

Prohlížeče by nemusely přemýšlet, co tím básník chtěl říci, protože by to bylo jasné. Nádhera, renderování by se tím určitě zrychlilo. Jen škoda, že je některým "webkodérům" zatěžko napsat pár lomítek a uvozovek navíc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 05. 2009 14:28

XHTML je trochu viac než "lomítka a uvodzovky navyše"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 05. 2009 19:58

No a co, ze by se zrychlilo? Tobe to snad jede pomalu. A kdyz by byla v kodu chyba, tak by se jako stranka nezobrazila? Cha cha, to jsi me rozesmal

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 05. 2009 20:33

Niky, ja chapem, ze to tomu, kto o tom nic nevie moze prist smiesne, ale medzi nami programatormi je to, ze chybny kod nefunguje celkom bezna vec

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 05. 2009 07:42

Ano, me to prijde smesne, protoze HTML stranky se NEPROGRAMUJI. Pouze se prohlizeci rika, co a jak se ma zobrazit. Tot vse a nic vic. Pokud nechapes rozdil, tak je mi te lito

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 05. 2009 08:49

Pravda, pravda, pri programovani musim pocitacu povedat, co ma ako zobrazit a *vypocitat.*

Gratulujem, dostal si ma

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 05. 2009 10:01

Práve naopak, HTML nehovorí absolútne nič o tom, čo a ako sa má zobraziť. HTML neslúži k ničomu inému než k označeniu významu jednotlivých častí textu. Ako si to prehliadač zobrazí, je úplne na tvorcoch prehliadača. Malú výnimku tvorí snáď vkládanie obrázkov.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 05. 2009 19:42

XHTML má prý nevýhodu, že se zobrazí až když je komplet načtený.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
H  |  27. 05. 2009 00:52

Kdyby se na XHTML nahlizelo jako ciste na XML, tak mj. i tohle by byl dusledek. A kdyby prohlizece opravdu trvaly na dodrzovani XHTML, tak by nejspis nezobrazily tak 90pc stranek.

XHTML je hlavne cira utopie a snaha o shora a silou prosazovany standard W3C, ktery sice krasne vypada v teorii, ale pro praxi je naprosto nepouzitelny - zejmena ztelesneno v navrzich XHTML 2.0, ktere uz ani nebylo zpetne kompatibilni.

HTML5 je naopak zdola prichazejici snaha od lidi "z praxe" - proc vytvaret neco noveho, kdyz to soucasne vlastne funguje - pridame par tagu, ktere se jevi jako uzitecne pro praxi, poradne zdokumentujeme soucasny stav implementaci v prohlizecich (W3C doporuceni a to co a jak prohlizece zobrazuji rozhodne neni totez a to ani u Opery, Firefoxu - uz jen proto, ze nektere veci jsou v tech W3C Recommendations bud zmatecne anebo vubec), vytvorime "ultimativni" standardy a k tomu nekolik 10tek tisic testovacich scenaru, jak se to ma chovat a renderovat. Takze dostaneme dobre definovany stav, ktery postupne vsechny prohlizece budou zobrazovat opravdu uplne stejne - idealni stav, v realistickem planu tak za 10 let.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor