Dnes by měla společnost Sony představit novou generaci herní konzole Playstation, která s trochou štěstí zůstane na trhu několik následujících let. Přibližně v dubnu by měl novou generaci představit i Microsoft.
Redaktoři webu Eurogameru vyzpovídali šéfa studia Crytek, které stojí za hrami jako Far Cry nebo Crysis. Hry od těchto vývojářů patří mezi hardwarově nejnáročnější, především kvůli moderním efektům a pokročilým technologiím při vykreslování grafiky.
Dle jeho slov je nemožné, aby hry na nových konzolích vypadaly lépe, než na výkonných počítačích, jejichž cena je několikanásobně vyšší, než bude v případě konzolí.
Jak jsme již dříve informovali, čistý výpočetní výkon nových konzolí bude v rozmezí 1 až 2 TFLOPS, což sice na první pohled není mnoho – například nově představená grafická karta GeForce GTX Titan od Nvidie má sama o sobě 4,5 TFLOPS.
Postupem času ale mohou vývojáři optimalizovat svůj kód na konkrétní hardware na takovou úroveň, že výsledná grafika hry bude velmi podobná, jako u klasického počítače třeba i s desetinásobným výkonem.
Specializované čipy například pro vyhlazování obrazu bez ztráty výkonu a podobně hrají totiž velkou roli v celkových možnostech konzole, které se u klasických počítačů nevyskytují.